Octavia II Scout besteld

RS-ke

Lid
Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt na lang twijfelen tussen Scout en RS-line.

Het is een Scout geworden in Cappuccino beige metaalkleur,
met volgende opties:

Leder/Alcantara Onyx bekleding
Radio cd/mp3 Stream :680:
Parkeerhulp achteraan
Elektrische ruiten achteraan
Groot DOT matrix-display
Verwarmde zetels
Xenon lichten
Verduisterde ruiten achteraan
Parapluhouder vooraan de kofferafdekking

12 weken levertijd, ik wacht dus op de winter! :baby012:
 

Bijlagen

  • forum2.jpg
    forum2.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 54

Gieliovd

Forumguru
Feli!

Stoere bak hoor, en nog compleet gekocht ook!!

Nog even wachten (pfffff 12 weken!!!) en dan mag je eindelijk een knappe auto rijden (grapje :D

Wordt het een lease auto voor je, of een privé wagen?

In elk geval alvast veel plezier.
 

purk

Senior Member
ik moet zeggen en dat bedoel ik niet flauw, maar tegenwoordig bij alle vag modellen met al die kunstof spatbord randen moet ik gelijk denken aan mijn oude golfjes (II en III) die hadden dat ook allemaal, lijkt wel of het helemaal terug komt, ik vind het bij de huidige modellen niet mooi omdat het niet meer doorloopt in de bumpers zoals bij de vw golf II en III. maar dat is heel persoonlijk dus niet bedoelt om het af te kraken.....voordat het weer eens verkeerd opgevat wordt
 

RS-ke

Lid
Wat gaf voor u de doorslag om voor de Scout te gaan en niet voor de RS?

De uitstraling, de 4x4 en het verschil in Belgische BIV (Belasting op In Verkeerstelling)
Ik vind zelf de Scout heel geslaagd op hoge poten, en bij het rijden merk je daar niets van,
tenzij het feit dat je wat hoger zit, maar dit vind ik dan net weer goed ivm je overzicht op de weg.

Scout: 865€ BIV
RS TDI: 2475€ BIV :blush:
 

LenK

Forumguru
ik moet zeggen en dat bedoel ik niet flauw, maar tegenwoordig bij alle vag modellen met al die kunstof spatbord randen moet ik gelijk denken aan mijn oude golfjes (II en III) die hadden dat ook allemaal, lijkt wel of het helemaal terug komt, ik vind het bij de huidige modellen niet mooi omdat het niet meer doorloopt in de bumpers zoals bij de vw golf II en III. maar dat is heel persoonlijk dus niet bedoelt om het af te kraken.....voordat het weer eens verkeerd opgevat wordt
Toen de plastic bumpers kwamen eind jaren 80, waren ze in het begin (behalve bij de Citroen BX) steevast grijs van kleur. Van dat plastic dat na een jaar helemaal wit uit ging slaan.
Daarna werd die grijze bumpers bij de luxe modellen in kleur gespoten en weer iets later was het een uitzondering dat je nog grijze bumpers had.

Alleen met de opkomst van de SUV's en SUV uitvoeringen van auto's lijkt het grijze plastic weer volledig terug. En dat vind ik ook niet altijd zo mooi.
En hier en daar zie je ook weer dat het grijze plastic in kleur wordt gespoten zoals bij de Hyundai Tucson.
"l'Histoire se repête" noemen ze dat.

Bij de O2 Scout vind ik het plastic bij het achterportier wat geknutseld ivm de lijn van de achterportieren. Ook staat ie lelijk hoog op de poten.
Voor de rest vind ik het wel een smaakvolle variant van de SUV uitvoering van een bestaande auto.

Super lelijk vind ik de SUV uitvoering van de vorige Renault Scenic. Hij lijkt wel in de plastic gedompeld. En dan ook nog dat lelijke reserve wiel achterop.
Zelfde geldt ook voor de Altea SUV uitvoering.
Maar het lijk wel "hot". Met VW voorop en Skoda er achteraan, bijna van elk model de "terrein uitvoering"...
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, dat kunststof geeft nou eenmaal direct de look dat je met een 4x4 of aftreksel daarvan te maken hebt!!

Tel daarbij op dat ze nog wat hoger op de veertjes worden getakeld, en de normale mens denk dat het een "Jeep" is. Je kent het wel :).

"l'Histoire se repête" noemen ze dat.

Tja of gewoon: de geschiedenis herhaald zich
of: was war, kommt wieder
of: history will repeat itself
of: bił i bendie

:473:

Persoonlijk vind ik het, indien smakelijk aangebracht, echt niet misstaan en heeft het ook nog wel degelijk een functie in het hedendaags (wanneer niet) verkeer met al die paaltjes, deurensmijters, garagedeuren..

Ik krijg er vaak wel inderdaad van die "negentiger jaren Opel Corsa" gedachten bij. Je weet wel, van die gebleekte plastic randen rond de wielkasten, en de bumpers.

Mijn afgelopen 2 auto's hadden ook kunststof bumpers. Eens in de zoveel tijd een bus "bumper black" eroverheen en ze waren zwart en niet grijs. Ook wel bekend als siliconenspray of cockpitspray (cheap merken).

Nou moet ik iets vinden om mijn handgrepen op de auto mooi egaal zwart te krijgen, zonder vette vingers waar ik hem vastpak.... Iemand een idee?
 
jongens, het leuke aan die fameuze zwarte plasticbumpers is dat ze dat doen waarvoor ze ontworpen werden: bumpen... :-) als ik al die afgelakte bumpers zie die, eens ze een stootje gekregen hebben, vol krassen en minder leuke dingen staan, dan kom ik tot de constatering dat die dingen tegenwoordig vooral goed zijn voor twee zaken: de portefeuille van de dealer en het opgekrikte ego-gevoel van de eigenaars. Ik rij nu met een scout, en na 1 week had ik al prijs aan een rood licht: de auto achter mij bolde langzaam maar gestadig door, tot hij met een "bonk!" stil bleef staan tegen mijn achterbumper. ben dan woendend uit de auto gesprongen, maar ik zag vooral één ding toen ik achteraan de boeg van mijn wagen kwam: een smetteloos zwartgrijze bumper. er was helemaal niets aan, nog niet eens een slecht zichtbaar krasje! toen wist ik weer waarom ik die bumpers zo leuk vond, 14jaar geleden, op mijn sierra.
veel plezier verder met jullie blits gelakte bumpers, ziet er écht schitterend uit! lol
 

___JC___

Forumguru
Even voor mijn begrip je gaat van een 520d naar een Octavia?
Ai, dat kan weleens tegen gaan vallen...

Enuh, als je nou gewoon nergens tegenaan rijdt dan heb je ook niet van die plastic bumpers nodig. :)
 

sitechris

Donateur
ik heb hem een keer irl mogen bewonderen in het zilver, echt een mooie combi. Die zwarte bumpers vind ik bij de Scout wel stoer. Als ze een dikkere motor erin leggen, gaat hij zeker op mijn shortlist :)
 

RS-ke

Lid
Even voor mijn begrip je gaat van een 520d naar een Octavia?
Ai, dat kan weleens tegen gaan vallen...

Enuh, als je nou gewoon nergens tegenaan rijdt dan heb je ook niet van die plastic bumpers nodig. :)

Ik heb vroeger een golf IV variant TDI PD 130 gehad en daarna die BMW (gechipt naar 164pk) en moet zeggen: kwa rijgenot had ik die Golf variant liever dan de BMW.
Om die reden ga ik nu terug naar VW produkt en Skoda biedt daarin het meeste voor zijn geld + is daarbij nog evenwaardig afgewerkt aan VW.

Voor ik de Scout bestelde, heb ik hem ook uitvoerig getest en echt waar: die BMW heeft enkel de status in het voordeel, voor de rest?

Het leuke eraan is daarbij ook nog dat de meeste BMW en Mercedes rijders groen lachen als ze zien hoeveel Octavia te krijgen is voor de prijs van een kleine BMW 100-reeks of Mercedes A-klasse.
 

___JC___

Forumguru
Heb laatst in een 320d gereden en dat rijdt toch wel erg lekker hoor. Echt fijner dan mijn Octavia. Voor wat betreft vermogen redt ie het niet maar rijeigenschappen wint de BMW het toch echt voor mijn gevoel. Weet natuurlijk niet hoe de 5 serie rijdt. Was zeker niet het laatste model?
 

RS-ke

Lid
Ik rij met het vorige model, E39.
De nieuwe rijdt wel een flink stuk beter, maar de prijzen zijn flink gestegen tov E39 (520d touring met ong. zelfde uitrusting kost in België zo'n 20 mille meer dan een Octavia Scout).

Ik ben ook zeker NIET tevreden over de na-verkoop service van BMW, wat me terugdrijft naar Skoda.
De plaatselijke Skoda-dealer is een :2133:.

Ook de extra korting die ik krijg als werknemer bij VW/Audi Brussel NV (assemblagefabriek) is mooi meegenomen.

Om u een idee te geven van service: het verschil in overname van mijn BMW is 4.500€ in het voordeel van de Skoda-dealer.:crazy:
 

Boet

Actief lid
Ik vond ongespoten bumpers best praktisch (op een Peug 309). Heeft menig achteropkomend verkeer een probleem mee gehad:).

De Scout vind ik persoonlijk niet zo mooi, hoewel die 17" velgen helemaal niet gek zijn. Desalniettemin veel plezier met het rij-ijzer!
 

RS-ke

Lid
Vermits wij toch opteerden voor de O2 combi 4x4, en we eigenlijk niet zo gesteld waren op het uitzicht van de gewone 4x4 (zo op hoge poten), hebben we uiteindelijk de Scout gekozen net vanwege zijn geslaagde sexy uiterlijk.

Misschien ben ik wat in de wolken, maar menigeen maakt onmiddellijk de vergelijking met een A6 Allroad of een Volvo CX70 Crossroad,
en die zijn wel een stuk duurder en ver boven ons budget.
Het Presige-pakket met leder/alcantara interieur maakt hem volledig af.
 

Bijlagen

  • 11.jpg
    11.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 49
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb een tijdje geleden een proefrit gemaakt met een (ietwat kaal uitgevoerde) Scout en dat beviel behoorlijk goed. En om terug te vallen op de hier ontstane discussie over de bumpers: bij Skoda doen ze het in ieder geval bij een auto die 4X4 heeft en krijgen de stoere bumpers en spatborden gelijk meer nut. Neem een Golf of Polo met van die grijze dikke bumpers en verhoogde koets en je komt met de enkel voorwielaandrijving alleen door diepe plassen. Mochten ze het interrieur van de Scout ook in lichtere kleuren (beige leer bijvoorbeeld) gaan leveren en er komt een wat potentere motor in, dan zal ik er zeker over nadenken, zodra mijn L&K zal worden ingeruild...
 

EdK

Forumguru
bij Skoda doen ze het in ieder geval bij een auto die 4X4 heeft en krijgen de stoere bumpers en spatborden gelijk meer nut.

Ehhh dat gaat alleen maar op voor de Octavia want de Roomster Scout is net als de VW's alleen maar met voorwielaandrijving !!
 
en wanneer organiseren we het eerste Octavia-scout off road weekend in de Ardennen?
In Duitsland hebben ze zulks al met succes gedaan, zelfs Skoda Duitsland zèlf biedt het aan...
 
Bovenaan Onderaan