Octavia II Scout besteld

RS-ke

Lid
en wanneer organiseren we het eerste Octavia-scout off road weekend in de Ardennen?
In Duitsland hebben ze zulks al met succes gedaan, zelfs Skoda Duitsland zèlf biedt het aan...

Ik hou me alvast kandidaat, als ik hem tegen dan al heb natuurlijk.
Verwachte levering is eind oktober.
 
een nieuwjaarsmeeting ergens waar er véél modder, hellingen en bossen zijn, met Glühwein en wild op het menu... ;)
 

RS-ke

Lid
Hij is gearriveerd, staat bij de dealer met witte stickers op dak en motorkap.
Ze vroegen of ik een Waxoyl behandeling wou (€ 99), maar heb via google niet veel goeds over gelezen.

Zijn hier mensen met Waxoyl ervaring?

Ik zou hem deze week in ontvangst krijgen en zelf een Turtle wax Gloss Guard behandeling geven.

Wat denken jullie?
 

RS-ke

Lid
We hebben hem, en hij rijdt fantastisch.:super:
Ik voel me net als een kleine jongen die een nieuwe fiets krijgt.
Ook mijn echtgenote rijdt er liever mee dan met de BMW.
één klein min-puntje: de rechtermistlamp zit niet 100% vast in de bumper,
maar dat zal wel opgelost worden bij mijn eerste werkplaatsbezoek.

Dit weekend geef ik hem na mijn eerste wasbeurt een behandeling met gloss guard van turtle wax.
Heb daar al veel goeds over gelezen op diverse forums, in tegenstelling tot die Waxoyl behandeling.:ahum:
 

redfoxert

Senior Member
We hebben hem, en hij rijdt fantastisch.:super:
Ik voel me net als een kleine jongen die een nieuwe fiets krijgt.
Ook mijn echtgenote rijdt er liever mee dan met de BMW.
één klein min-puntje: de rechtermistlamp zit niet 100% vast in de bumper,
maar dat zal wel opgelost worden bij mijn eerste werkplaatsbezoek.

Dit weekend geef ik hem na mijn eerste wasbeurt een behandeling met gloss guard van turtle wax.
Heb daar al veel goeds over gelezen op diverse forums, in tegenstelling tot die Waxoyl behandeling.:ahum:


Grrrrrr Turtle Wax ... kijk voor de gein eens op www.meguiars.nl of www.meguiars.nl/forum voor fotoos van ECHT goed spul :tongue:


(nee, dit is geen reclame ofzo, ik gebruik het spul ook zelf, net als Tomcat en het is echt geweldig :tongue:)

Hier een foto van mijn O2 na een goeie wasbeurt en 2 lagen wax :D

IMG_0184.jpg



Meer fotoos kan je vinden op http://crazy.mofo.nl/~redfox/O2/washwax/
 

RS-ke

Lid
Heb de Gloss Guard behandeling gedaan.
Duurt niet lang want gaat er gemakkelijk op en gemakkelijk af :worshippy:.
Heb even een watertest gedaan en het is alsof het waterafstotend is :super:,
maar we zullen zien hoe lang het aanhoudt.

PS: ik was mijn wagens wel met Meguiars Gold Class shampoo en de Meguiars Ultimate Wash Mitt, ik ken dus ook dit merk.
 

Bijlagen

  • scout1.jpg
    scout1.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 28
hoeveel O2-scouten zouden er inmiddels in B/NL al rondrijden? ik ben er nog maar ene (een zilverkleurige) op straat tegengekomen...
 

redfoxert

Senior Member
Heb de Gloss Guard behandeling gedaan.
Duurt niet lang want gaat er gemakkelijk op en gemakkelijk af :worshippy:.
Heb even een watertest gedaan en het is alsof het waterafstotend is :super:,
maar we zullen zien hoe lang het aanhoudt.

PS: ik was mijn wagens wel met Meguiars Gold Class shampoo en de Meguiars Ultimate Wash Mitt, ik ken dus ook dit merk.


De NXT Tech Wax is erg goed voor lichtere kleuren. Liefst wassen met de NXT Tech carwash shampoo om de wax te onderhouden. Gold Class is meer voor donkere kleuren, maakt deze nog dieper :)

Als je wast, dan toch wel met TWEE emmers he ? Eentje met shampoo, de andere gewoon water om je handschoen in af te spoelen elke keer na contact met de lak om zo het vuil uit de handschoen los te spoelen. Kan je daarna weer in de shampoo emmer nieuw sop pakken en het volgende deel van de auto doen zonder kans op extra krassen (swirls) van vuil in je handschoen.

Succes met je Scout! :D
 

Fabia

† In Memoriam
Zo zit ik me altijd te verbazen over mensen die met 1 emmertje water de hele auto wassen. Niks afspuiten, gewoon de spons er over, niks na spoelen.
 

redfoxert

Senior Member
Dan krijg je dus dit soort taferelen :

BMW-3-Serie-029.jpg


BMW-3-Serie-030.jpg



Let wel, dit is NA het wassen, kleien etc etc ...

Hier moesten ze deftig met de machine aan de gang om dat er uit te krijgen. Het resultaat was er echter dan wel naar:

BMW-3-Serie-051.jpg


BMW-3-Serie-056.jpg
 
jawel! een nederlandse scout in cappucino beige tegengekomen :-) da's zowat de tweede in 4 maand tijd! van exclusief gesproken...
in duitsland gaat hij als warme broodjes van de toonbank.
 
Bovenaan Onderaan