Octavia III - 1.6 TDI schudden auto stationair bij koude start

Er is niets vervangen. Dealer geeft aan dat alle modellen het hebben en het normaal is. Heeft te maken met de afstelling in verband met de uitstoot ??? Moet zeggen dat ik het ook heb gevoeld in de leenauto een Skoda Rapid met benzine motor.

Maar aangezien de koude start nu steeds meer een probleem gaat worden en we langzaam richting de winter gaan, ga ik er weer eens goed op letten. Auto moet binnen enkele weken toch een onderhoudsbeurt hebben, dus wie weet komt er toch nog iets uit.

Chateau Rouge

Senior Member
Ook al is het 1.5 jaar na de laatste post, toch klinkt de eerste post van dit topic erg bekend. Mijn 2014 EBL 1.6tdi heeft hetzelfde.

Bij stilstaan in de eerste paar km loopt de motor nogal zenuwachtig en schuddend. Voorin voel je het meer dan achterin. Als ik me niet vergis helpt een klein beetje gas geven tot 1000+ toeren maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Auto als occasion gekocht en op dit moment nog onder 6mnd bovag garantie. Zal eens kijken of ik het gefilmd krijg en of ik een specifiekere temperatuur kan bepalen waarop het trillen voorbij is.

Eens kijken wat er allemaal vervangen moet/kan worden om het te verhelpen!

oco1979

Forumguru
Slecht werkende egrklep kan gasklep extra belasten,vervuilen.
Gevolgschade.
temperatuur koelvloeistof is bij koude motor gemeten ?
dealerantwoord is zever.
Zie leasingwagen en nog in garantie,weer zo geval van getouwtrek.
Zeker bij een zo probleem die niet direct op te lossen is;

Bovenaan Onderaan