Octavia III combi: prima getest door de ANWB...

henriz

Forumguru
Die Hyundai I40 heeft in de D klasse wel minder bagageruimte (553l) dan de C klasse Octavia, zowel HB als Combi.
Hihi. :maakmegek:

VWim

Forumguru
@Darkside ik denk dat de i40 zowel in ruimte als in prijs redelijk vergelijkbaar is. Welke klasse het is zou mij als koper niet direct uitmaken. Ik denk daarom dat het wel een directe concurrent is.

Darkside

Forumguru
Dan is een Insignia ook een concurrent. Heeft zo'n 540liter bagage ruimte. En is als business editie zo'n 33k.

Cordoba

Forumguru
Wat mij opvalt in de tekst de auto weegt 1497 kg (als ik het goed onthouden heb), en zou volgens de tester bij 3 kg extra gewicht in een zwaardere belastingklasse vallen. :pieker: Ik heb altijd gedacht dat de scheiding van die gewichtsklassen bij 850, 950, 1050, 1150, 1250, 1350, 1450 en 1550 kg lagen. :lezen:

MarcoO2

Forumguru
Tsja, het blijft de ANWB.... de laatste instantie waarop ik zou vertrouwen als het om testen van auto's gaat.

serum

Forumguru
Ding weegt 1147 kg, geen 1497. Kunnen ze bij Skoda kennelijk beter rekenen dan bij dan bij de anwb.

Cordoba

Forumguru
@serum: ik dacht ook al zoiets gevonden te hebben, maar was niet zeker of dat geen cijfer van een O2 was. Ik ben bang dat de tester gewoon zijn bril niet op had, toen ie de tekst moest lezen. Overigens geloof ik er geen moer van, dat Skoda bewust onder de 1150 kg grens is gebleven: dat is alleen van belang voor de vrij kleine Nederlandse markt, al kan Pon daar via opties e.d. natuurlijk wel een paar kilo mee sjoemelen.

serum

Forumguru
Vind het verder ook een review van niets. Wat is nu ineens het probleem van de climate control knoppen? Dan maakt iedere vag zich hier schuldig aan. Die knoppen vind je op de tast en de ingestelde info wordt groot weergegeven op het scherm. Als dit het criterium is zal de 308 mkII helemaal afgebrand worden. (Door een menu worstelen om de temperatuur in te stellen)

Dat een gerenomeerd bedrijf als de anwb dit neerzet begrijp ik niet goed.

Bovenaan Onderaan