Octavia III combi: prima getest door de ANWB...

Pollewop

Forumguru
Ben ik met je eens... De opmerkingen over de positie van het infoscherm en de CC vind ik echt "gezocht"... Ook de opmerking over het gewicht raakt kant nog wal...:fool:
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk als het scherm op de positie zou zitten die de tester voorstelt, dat ie bij een beetje zonlicht zou zeuren dat ie niets ziet, omdat de zon op het display schijnt. Bovendien is dan de vraag waar je de luchtroosters moet laten, zodat ze nog goed functioneren.
 

Noord26

Forumguru
1497kg kan niet kloppen, ook de klasse hoger bij 1500kg voor MRB bestaat niet. Onze auto (groter en zou dus zwaarder moeten zijn als de O3 combi) weegt 1433 en zit in categorie 1450-1550. Dit zijn standaard gegevens welke in elke brochure, boekje of op het kenteken staat.

Slecht hoor ANWB!
 

Canon-Eye

Forumguru
De opmerkingen over de positie van het infoscherm en de CC vind ik echt "gezocht"...
De (weliswaar in veel auto's gebruikelijke) positie van dat scherm is nou juist een van de redenen dat ik zo'n ding absoluut niet wil hebben.
Dan liever een losse tomtom, ondanks het snoertje; die heb ik bovenop het dashboard staan, links vrijwel tegen de A-stijl aan. Zo hoef ik mijn ogen nauwelijks van de weg te halen om 'm te zien, terwijl hij alleen links onderin de hoek van de voorruit wat zicht op e linker vangrail wegneemt (en dat stoort niet zo...).
 

Pollewop

Forumguru
De routeaanduiding wordt ook weergegeven op het informatie-display tussen de twee "klokken", dus voor navigatieaanwijzingen hoef je niet naar het centrale scherm te kijken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat geloof ik meteen, maar als kaartenfreak zie ik altijd graag in mijn ooghoek een overzichtje van de omgeving voor mij uit (inclusief de straatnamen van zijwegen). Is ook reuze handig als het dik mistig is, dan kun je ook in een bekende omgeving goed zien waar je bent. Soort van "radar", zeg maar.
Dat zie je allemaal niet op die maxidot tussen je klokken... :nono:

(Los van het feit dat dit voor mijn Fabia een academisch punt is: daar zit "dus" geen inbouwnavi in, en als-ie er wel in had gezeten weet ik niet of dat in de Maxidot - die trouwens standaard het actueel verbruik toont - te zien zou zijn geweest)
 

EdK

Forumguru
De (weliswaar in veel auto's gebruikelijke) positie van dat scherm is nou juist een van de redenen dat ik zo'n ding absoluut niet wil hebben.
Dan liever een losse tomtom, ondanks het snoertje; die heb ik bovenop het dashboard staan, links vrijwel tegen de A-stijl aan. Zo hoef ik mijn ogen nauwelijks van de weg te halen om 'm te zien, terwijl hij alleen links onderin de hoek van de voorruit wat zicht op e linker vangrail wegneemt (en dat stoort niet zo...).

Goh ben je weer aan t knippen en plakken geweest....:deuk::dankje::banghead::bloemen:
 

Canon-Eye

Forumguru
Goh ben je weer aan t knippen en plakken geweest....:deuk::dankje::banghead::bloemen:
Onzin!
Is een korte samenvatting van wat ik elders al vaker en uitvoeriger heb betoogd. Makkelijker dan die ouwe posts te gaan zitten terugzoeken...

"Efficiency is gesublimeerde luiheid".
En ik ben van nature vrij efficiënt... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan