Eigenlijk ben ik een passieve forum gebruiker en lees ik alleen, maar hier wilde ik toch even op reageren omdat ik zelf ook een zoektocht heb ondergaan vanwege 3 kids.
Ik rij nu een O2 en sinds nov 2013 hebben we ons derde kind. (leeftijden nu: 5jr, 2.5jr, 9mnd) Het is een aardige zoektocht om het passend te krijgen, heb hier diverse sites over afgezocht, maar als tip kan ik ook meegeven dat het nogal uitmaakt welke stoelen je gebruikt. Met iso fix kun je het wel vergeten omdat de stoelen dan wat meer naar het midden zitten. Ik heb het in mijn O2 iig voor elkaar gekregen met twee autostoelen en één maxi cosi. Opstellingen van links naar rechts: Römer kid, Römer Eclipse, Maxi Cosi. En als de kleinste straks uit de Maxi Cosi is wordt het Kid,Eclipse,Eclipse. En ook dat past! zie foto.
De reden dat het past is volgens mij omdat de "vleugels op schouder hoogte" van de Kid en de Eclipse een beetje in elkaar passen (kan er evt wel een detail foto van maken). Hierdoor het je dus net een paar centimeter meer ruimte. Daarnaast kun je, door de vormgeving van de voet van de Eclipse ook nog (net) bij de gordel om de Kid vast te zetten.
Het aanschaffen van de Eclipse stoel was voor mij dus de oplossing, hierdoor hoefde ik geen Touran o.i.d. te gaan leasen en heb ik weer een Octavia besteld.