Smeeuwis
Donateur
Hallo allemaal, ik heb een vraag die hier niet eerder is gesteld denk ik, want ik heb er niets over kunnen vinden. Ik heb een O3 HB Greenline BL 1.6 TDI 110 pk van 2013. Dat is er één uit de allereerste serie en die mag precies 0 kg trekken. Er zit inmiddels een afneembare trekhaak op vanwege de Twinnyload en dat is een standaard Brink trekhaak voor de O3 HB, en is dus qua gewicht toegelaten tot het max. van de normale O3's HB. Op kenteken staat ook netjes vermeld dat er 0 kg aanhanger aan mag. Een Twinnyload geldt niet als aanhanger dus die mag er op, een aanhanger niet hoewel de kogel dus wel goed is voor meer. Kenteken bepaalt, is allemaal uitgezocht met ook veel hulp van hier trouwens.
Nu denken wij over de aanschaf van een vouwwagen na en bekijk ik de mogelijkheid om het trekgewicht aan te laten passen. Dit schijnt bij de RDW te kunnen. Mijn vraag op dit moment is vooral of er hier mensen zijn die dit zelf ook hebben gedaan, of anderen kennen die dit hebben gedaan. Ik ben ook benieuwd waarom de O3 HB GL BL vanaf MY2014 ineens wel 1000 kg mag trekken en of er veel verschillen zijn (technisch dan) tussen de MY2013 en de MY2014. Ik heb ooit vernomen dat het in de koeling o.a. zou zitten maar ik hoor ook veel andere geluiden uit de dealerhoek, namelijk dat er precies 0 verschillen zijn en het puur op papier is.
Voordat er mensen los gaan : Ik heb een GL omdat mijn werkgever toentertijd geen andere mogelijkheid bood dan een 14% bijtellingsauto (vraag me niet naar de reden maar het was zo). En ik wilde per sé geen Megane (rijdt niet lekker) of Focus(niet mooi) en in 2013 waren dit de enige andere smaken qua familieauto's. De keuze was dus zeer beperkt en de O3 was geen twijfel voor mij. Neem van mij aan dat als het had gekund ik echt wel had gekozen voor een 1.6 105 pk of een 2.0 150 pk. Maar het kon niet, dus ik moet het er mee doen. Overigens ben ik er prima tevreden mee, hij is best vlot en de Business Line plus de opties die ik heb is behoorlijk compleet. Behalve nu dus dat trekgewicht.
Nu verandert de privésituatie enigszins en vandaar dat de vraag komt, want ik heb deze auto in ieder geval nog drie jaar. Op dit moment zijn er geen andere auto-opties voor mij behalve van baan wisselen (ben ik niet van plan, alleen om zoiets) of om de huidige total loss te rijden (ook niet van plan...).
Ben benieuwd naar reacties en vooral ervaringen. Dank alvast!
Nu denken wij over de aanschaf van een vouwwagen na en bekijk ik de mogelijkheid om het trekgewicht aan te laten passen. Dit schijnt bij de RDW te kunnen. Mijn vraag op dit moment is vooral of er hier mensen zijn die dit zelf ook hebben gedaan, of anderen kennen die dit hebben gedaan. Ik ben ook benieuwd waarom de O3 HB GL BL vanaf MY2014 ineens wel 1000 kg mag trekken en of er veel verschillen zijn (technisch dan) tussen de MY2013 en de MY2014. Ik heb ooit vernomen dat het in de koeling o.a. zou zitten maar ik hoor ook veel andere geluiden uit de dealerhoek, namelijk dat er precies 0 verschillen zijn en het puur op papier is.
Voordat er mensen los gaan : Ik heb een GL omdat mijn werkgever toentertijd geen andere mogelijkheid bood dan een 14% bijtellingsauto (vraag me niet naar de reden maar het was zo). En ik wilde per sé geen Megane (rijdt niet lekker) of Focus(niet mooi) en in 2013 waren dit de enige andere smaken qua familieauto's. De keuze was dus zeer beperkt en de O3 was geen twijfel voor mij. Neem van mij aan dat als het had gekund ik echt wel had gekozen voor een 1.6 105 pk of een 2.0 150 pk. Maar het kon niet, dus ik moet het er mee doen. Overigens ben ik er prima tevreden mee, hij is best vlot en de Business Line plus de opties die ik heb is behoorlijk compleet. Behalve nu dus dat trekgewicht.
Nu verandert de privésituatie enigszins en vandaar dat de vraag komt, want ik heb deze auto in ieder geval nog drie jaar. Op dit moment zijn er geen andere auto-opties voor mij behalve van baan wisselen (ben ik niet van plan, alleen om zoiets) of om de huidige total loss te rijden (ook niet van plan...).
Ben benieuwd naar reacties en vooral ervaringen. Dank alvast!