Hier weer even een update ... even slikken ...
Afgelopen woensdag ineens alarmlichtje op het dashboard : "Koelvloeistof bijvullen".
Ik was gelukkig vlakbij mijn lokale garage. Het bleek dat het vaatje waar de koelvloeistof in zit via het overdruk ventiel de koelvloeistof eruit gooide. Dat zou kunnen betekenen dat er geen circulatie meer was van de koelvloeistof door de motor.
Na overleg met de Skoda garage de volgende ochtend de auto gebracht. Bij nader onderzoek bleek er veel vuil in het koelsysteem te zitten. Het koelsysteem moest daarom eerst helemaal worden doorgespoeld en schoongemaakt.
Vervolgens bleek dat de thermostaat, het thermostaathuis en een waterpomp vervangen moet worden.
Het probleem met dit soort dingen is dat je niet weet hoe zoiets kan ontstaan. Je staat met je rug tegen de muur en kan alleen maar "ja" zeggen tegen het reparatie-voorstel van de garage wat me een rib uit m'n lijf gaat kosten.
Ik realiseer me nu ook dat we dus blijkbaar geluk hebben gehad tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen september met de caravan. Maar ja, dan heb je geen verwarming nodig.
Kortom: Ik hou me nu maar even vast aan het idee dat deze auto het lekkerste rijdt van alle auto's die ik in m'n leven heb gehad ...
Greetz,
Rob