Octavia matten

Het rubber van deze matten verpulveren al aan de onderkant en dat na slechts 13000 km.
De linkerkant het meest en rechts begint het ook al.
Was vorige week in de werkplaats en daar was nog iemand en op zijn vraag of dit vaker voorkwam kreeg hij niet echt antwoord.
Ik vertelde toen dat ik dit ook had, er werd verteld dat dit een slijtage onderdeel was en niet vergoed wordt door Pon en hij droop af.
Nog nimmer heb ik matten vervangen, deze zijn gewoon van bijzonder slechte kwaliteit.

Ik heb het ook maar op het bureau gelegd van de advocaat die is toch al bezig.

Overigens ben ik nog maar met één ander merk zo vaak in de werkplaats geweest, een ander merk van VW groep!

Dit is dan ook echt de laatste Europese wagen!

SkodaMan

Actief lid
Boehoe /forum/images/graemlins/407.gif

De auto moet ook wel k.. zijn met zulke k.. matten /forum/images/graemlins/smirk.gif.
K.. VAG groep. In Japan of Amerika hebben ze waarschijnlijk veel betere matten in de auto /forum/images/graemlins/grin.gif.

Remco28

Actief lid
Mijn antenne staat ietsiepietsie scheef,k... man gelijk ff mijn advocaat bellen,wat k... auto. /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

blacktdi

Actief lid
ja en die Octavia van mij word vies, dat stond ook niet in de folder. /forum/images/graemlins/super.gif

LenK

Forumguru
@Skoda_O
Wat zijn je problemen precies? Je klinkt namelijk nogal gefrustreerd.
Werkt je dealer niet mee of doet ie zijn werk niet goed?
Dat van die matten: komen die van VAG af of zijn het merk-x matten?

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_0</font><hr />

Het rubber van deze matten verpulveren al aan de onderkant en dat na slechts 13000 km.

[/ QUOTE ]
Uhh, ik wil niet zeuren maar bij mij beginnen ze ook al te verpulveren en dat na 6600 km en 2 maanden....

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

[/ QUOTE ]
Uhh, ik wil niet zeuren maar bij mij beginnen ze ook al te verpulveren en dat na 6600 km en 2 maanden....

[/ QUOTE ]

Merk x-matten /forum/images/graemlins/confused.gif

Hetzer

Forumguru
Raar dat die Octavia-matten van rubber zijn , die Fabia matten zijn gewoon van het "normale" materiaal......

Ook toch wel vreemd van de dealer, voor hem is het een kleine moeite,( lijkt mij ) om je wat nieuwe matten te geven

/forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />
Ook toch wel vreemd van de dealer, voor hem is het een kleine moeite,( lijkt mij ) om je wat nieuwe matten te geven

[/ QUOTE ]

Als de dealer ze niet wil geven kun je altijd nog even een lekker potje met hem . . . . . . matten . /forum/images/graemlins/mad.gif

Octaviarijder

Actief lid
Het is zo dat je van elk deel van je auto een bepaalde levensduur mag verwachten, als dit niet zo is, heb je recht op vervanging of in ieder geval een coulance regeling bij nieuwe aanschaf. Ook bij zoiets ogenschijnlijk onbelangrijks als matten, mag je verwachten dat die toch op zijn minst een paar jaar mee gaan.

Deje

Lid
Eindelijk toch iets wat naar de k..... gaat.
´K was al even bang dat dit de perfecte auto zou zijn en dan blijft er nx te wensen over.
Is die rechtsbijstandverzekering toch niet voor niks!
/forum/images/graemlins/1439.gif

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Merk x-matten /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

Nope, origineel Skoda (er staat in ieder geval een Skoda logo op....)

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Ander vraagje, wat voor schoenen draag je /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Loden schoenen van 15 kilo per stuk met een zool van schuurpapier /forum/images/graemlins/super.gif

deusjevo

Forumguru
Maar effe serieus, best wel vervelend als je mat verpulverd, het levert een boel wit stof op dat in het vaste tapijt gaat zitten en dat je er slecht uitgestofzuigt krijgt.

ougie

Forumguru
Toevallig heb ik gisteren de auto uitgemest en ook de matten staan kloppen. Na 41.000 km nog niets op aan te merken. Het zijn originele Skoda matten en zitten nog netjes met van die plastic lipjes (die je een halve slag moet draaien om de mat los te krijgen) aan de vloer vast. Zij zijn aan de onderkant nog als nieuw, aan de bvenkant zitten hier en daar natuurlijk wat kalere plekken, maar dat mag van mij. /forum/images/graemlins/winkie.gif

Henny

Actief lid
Leuk dat velen dit soort problemen zo lekker bagatelliseert!
Het is toch onzin als je een auto koopt voor zoveel geld dat er dit soort dingen gebeuren? Althans, het kan gebeuren, maar dan moet er wel een oplossing voor gevonden worden door de importeur of fabrikant.
Waarom zou er niks aan te merken mogen zijn op een Škoda?
Ik ben verder trouwens wel erg tevreden met de mijne hoor, maar om maar onvoorwaardelijk alles goed te vinden omdat het een Škoda, is niet echt realistisch.
Ik haalde van de week ook even de matten (voor) eruit om ze uit te kloppen en zag dat de onderkant ook al sporen had nagelaten op de (Ivory) vloerbedekking. Hierop is het natuurlijk nog eerder te zien, maar ik zag ook rechts (bijrijder) al sporen en daar is het nog niet de helft van de kilometers bezet geweest. Toch al 3000 km gereden vanaf nieuw.... Ik ga het van de week eens goed bekijken.
Oh ja, misschien dat dat iets uitmaakt: het zijn bij mij velours matten.

LenK

Forumguru
Dit is toch een dealer keuze denk ik. De onderkant van mijn matten is donkergrijs ruw hard materiaal, zoals ik eigenlijk altijd aan de onderkant van automatten heb gezien.
En net als ougie heb ik verdraaibare lipjes om ze vast te zetten. Dit is de eerste keer het geval op alle vier de matten, meestal was het alleen bestuurder of hooguit bij de voorpassagier erbij.
Dus je hoort mij niet klagen.
Er zijn dus dealers bij die op de altijd verstrekte matten wilden bezuinigen zo te zien en zoals het gezegde: eerste gewin is ...
Een beetje besparen maar wel gezeur met je klanten. Dealers: houdt Skoda kwaliteit op peil en zak niet af naar .... niveau (ieder mag hier zijn eigen bud merk invullen)!

deusjevo

Forumguru
Mijn matten zijn ook van een soort veloursachtig materiaal met een donjergrijze tot zwarte onderkant.

An de onderkant van de mat valt lichtgrijs poeder in aanzienlijke hoeveelheden..... /forum/images/graemlins/crazy.gif

Er staat trouwens geen Skoda maar Octavia op.
Ze zitten ook vast met van die speciale mattenklemmen.

Tot zover dit opsporingsbericht /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/722.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />
Waarom zou er niks aan te merken mogen zijn op een Škoda?

[/ QUOTE ]

Omdat ze toch liever iets anders hadden gehad, en dat er niets aan een Škoda kan/mag mankeren. Zodat ze niet afgaan bij buren/vrienden/collega’s...&gt;

Mijn matten zijn ook van een soort veloursachtig materiaal met een donkergrijze tot zwarte onderkant. / ja, en die onderkant is van een slechte rubber kwaliteit!

Aan de onderkant van de mat valt lichtgrijs poeder in aanzienlijke hoeveelheden..... /forum/images/graemlins/crazy.gif

Er staat trouwens geen Škoda maar Octavia op.
Ze zitten ook vast met van die speciale mattenklemmen.

[/ QUOTE ]

Ik had het toch over Octavia matten? Dus deze zijn standaard geleverd door dealer/Pon/Škoda, en er staat inderdaad Octavia op.

Het gaat niet om een wereld bedrag maar om het principe je hebt twee jaar garantie en zeggen dan nu al bekijk het maar! En slijtage na 13 k onzin!!

En de emmer is inderdaad overgelopen, en de kleur van die druppel doet er dan niet toe.

Bovenaan Onderaan