Octavia matten

DJNeO

Actief lid
ik rij veel kilometers, zowel in mijn voorgaande (huur) auto's als in mijn fabia heb ik altijd last gehad van het licht-grijze/witte poeper onder de matten, zo ook in mijn Fabia Elegance, heb het echter in de fabia nog niet aan de passasiers kant gezien, en zal daar eens op letten... /forum/images/graemlins/crazy.gif
Echter vind ik dit helemaal niet storend... een Auto is en blijft een gebruiksvoorwerp, en het is de ONDERkant van de mat, wanneer jij je mat in je auto heb liggen bevestigt met de mooie klemmetjes, dan zie je die onderkant helemaal niet! even tussendoor wanneer je hem schoonmaakt...
Ik zeg dan ook wanneer je de auto uitzuigt, het zo goed mogelijk netjes wegzuigen en de matten er weer vrolijk inleggen... en dan verder niet van een mug een olifant maken (in mijn ogen dan...)

Waar mensen zich allemaal niet druk over kunnen maken. Zoals ik al eens eerder heb gezegd, ga gewoon met het openbaarvervoer als je er moeite mee hebt dat een gebruiksvoorwerp kan slijten.

Ik heb er nu bijna 60k op staan zonder enkele merkbare slijtage, dat kan blijkbaar dus ook.

ougie

Forumguru
Het hele verhaal komt mij trouwens wel bekend voor. Het merk is goed, de dealers zijn goed, alleen de importeur is zwaar klo...en. Hiervoor had ik een Subaru Impreza, en ja ook die gaan wel eens kapot. Hier geld eigenlijk het zelfde verhaal. Het merk is goed, de dealers zijn goed en ook hier is de importeur zwaar klo...en. Ik ben daar ooit witheet weggelopen en mijn laatste woorden waren,"als jullie als verkopers van Subaru ook maar 1 procent van de kwaliteit van het merk Subaru hadden, dan mocht je God op de blote knietjes bedanken. Mijn ervaring met rechtstreekse contacten met Importeurs is niet zo goed. Pon zou niet moeilijk moeten doen en ze gewoon vervangen. Als we alle matten naast elkaar zouden leggen zou je waarschijnlijk kunnen zien dat er verschil in zit. Misschien hier en daar een slechte zending. Ikzelf heb geen last, maar als iedereen die wel last heeft juist deze week even langs zijn dealer gaat valt het misschien op dat het toch wel om diverse gevallen gaat, en gaan ze wel over stag.

LenK

Forumguru
Ik zag op de ETOS CD dat er 4 typen matten zijn

Textiel-PP, Textiel-PA, Textiel-Rubber en Rubber

Dat verklaart misschien dat de een wel en de ander geen last heeft met zijn matten.
Wat PP en PA betekent ?????

Peter79

Actief lid
Over matten gesproken, wie heeft het verzonnen dat je een schroevendraaier nodig hebt om je matten uit te kloppen??? Of heb ik iets gemist...?

DJNeO,

Als de rubber onderlaag weg is gaat het vuil/vocht makkelijk door de mat heen.
Op de wintersport was het al aardig vochtig onder de linker mat.

Rogier, we hebben 2 jaar garantie zonder kilometer beperking!
Als je matten na 60 k nog niet versleten zijn, is er duidelijk wat mis met die van mij!

We hebben ook géén ca. 30.000 Pleuro uitgeven om met het openbaar vervoer te gaan!

Jammer dat ik het forum niet eerder gevonden heb.
Ik ben er namelijk steeds meer van overtuigd dat Škoda van inferieure kwaliteit is.
Ben je het er niet mee eens lees het forum dan maar eens door of lees je er maar overheen.

Nu weer vocht in de koplampen! Kwaliteitje hé!

___JC___

Forumguru
Jezus, jij bent wel echt klaar met Skoda he?
Is het een leaseauto of heb je m aangeschaft? Heb je een lijstje van je problemen?
De meerderheid van de Skodarijders is erg tevreden met de kwaliteit van het merk. Maar ja, bij elk merk kan je pech hebben.
Succes verder..
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

LenK

Forumguru
@Skoda_0

Je bent niet echt tevreden over je Skoda, dat kan gebeuren, dat is jammer.
Dat er iets met de lampen is dat is ook niet zoals het hoort.
Maar het is wel heel klantgericht om klanten daar op te wijzen en het dus binnen de garantie periode te verhelpen.

Heel veel andere merken doen niets aan problemen behalve als het om veiligheid gaat.
En dan is het zo dat je garantie voorbij is en je met je doffe koplamp komt, ze zonder blikken of blozen een rekening met 3 cijfers voor de komma presenteren. En dan durven ze er ook nog bij te zeggen dat ze het wel vaker meemaken en dat je dus niet verbaast hoeft te zijn.
Ik ben nu bij meerdere Skoda dealers geweest mijn mijn Skoda's en overal ben ik zeer fatsoenlijk geholpen (zoals het hoort).
In het verleden ben ik bij oa Citroen en Fiat zeer slecht behandeld met auto's die ook een veel meer klachten vertoonden dan bij 3 Skoda's waar ik mee te maken heb gehad.
(En als je wat forums bezoekt dan moet je voor kwaliteit en service vooral ook niet zijn bij Opel, Peugeot, Renault)

En Skoda_0, zou je niet eens naar een andere dealer gaan? Iedere dealer moet je de Skoda garantie verlenen, dus als je eigen dealer niet uit het goede hout is gesneden (moeilijk doen over een paar matten, dan heb je echt met een cententeller te maken) dan is dat misschien de manier om toch nog tevreden Skoda rijder te worden.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Jezus,

[/ QUOTE ]
Zullen we die erbuiten laten?
De meerderheid zal mij worst wezen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

@Skoda_0
En Skoda_0, zou je niet eens naar een andere dealer gaan? Iedere dealer moet je de Skoda garantie verlenen, dus als je eigen dealer niet uit het goede hout is gesneden (moeilijk doen over een paar matten, dan heb je echt met een cententeller te maken) dan is dat misschien de manier om toch nog tevreden Skoda rijder te worden.

[/ QUOTE ]

Vergeet die centen kwestie maar, als je elke 10 maanden een nieuwe mat(ten) moet kopen.
Als het voor mij een centen kwestie is, is dat voor de dealer/Pon/Škoda ook!
En kan ik ook zeggen waar doen ze moeilijk over! Al eens over nagedacht?

Op zich ben ik helemaal niet ontevreden over de dealer.
Volgens de wet is uitsluitend de leverancier aan te spreken op de garantie, en dat heeft mijn advocaat inmiddels gedaan.
Ik had liever gehad dat ze aan de deur van Pon Mobiel geklopt hadden, maar helaas zo werkt dat niet.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_0</font><hr />

Jezus,

[/ QUOTE ]
Zullen we die erbuiten laten?
De meerderheid zal mij worst wezen.

[/ QUOTE ]

Misschien tijd voor een nieuwe naam?
Skodazeur?
/forum/images/graemlins/wink.gif

Misschien tijd voor een nieuwe naam?
Skodazeur? /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Mijn nickname, is niet voor niets Skoda_0 (nul)! /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Petrolhead

Forumguru
bevestiging Octavia matten

Ff een od topic afstoffen:

Ik heb ook de (standaard?) Octavia matten in mijn O2 liggen. Ze liggen echter los op de vloer. Met de ovale gaatjes zou je ze aan de vloer vast moeten kunnen maken, alleen mis ik het gedeelte wat op de vloer vast zit. :confused:
(nu schuiven ze soms half over het gaspedaal heen...:mad:)

Iemand een idee of dat vloer gedeelte los verkrijgbaar is? De dealer waar ik woon vertelde dat het niet los verkrijgbaar is, maar die kraamt wel meer onzin uit. Heb meer vertrouwen in de kennis die zich hier op het forum bevindt! :D

Iemand??

Lekker is dat :biggthumpdown:

En nog even een oude quote:
Ik zag op de ETOS CD dat er 4 typen matten zijn

Textiel-PP, Textiel-PA, Textiel-Rubber en Rubber

Dat verklaart misschien dat de een wel en de ander geen last heeft met zijn matten.
Wat PP en PA betekent ?????
PP is Polypropyleen, PA is Polyamide, oftewel de kunststofsoort waar de matten in kwestie van gemaakt zijn.

purk

Senior Member
Leuk dat velen dit soort problemen zo lekker bagatelliseert!
Het is toch onzin als je een auto koopt voor zoveel geld dat er dit soort dingen gebeuren?

Ik wil niet heel flauw zijn maar een skoda is niet duur, er zit al 48 % BPM op, tel dit eraf en hij is niet duur.

dus mag het iets minder van kwaliteit zijn.

purk

Senior Member

Ik heb ook de (standaard?) Octavia matten in mijn O2 liggen. Ze liggen echter los op de vloer. Met de ovale gaatjes zou je ze aan de vloer vast moeten kunnen maken, alleen mis ik het gedeelte wat op de vloer vast zit. :confused:

Iemand een idee of dat vloer gedeelte los verkrijgbaar is? De dealer waar ik woon vertelde dat het niet los verkrijgbaar is, maar die kraamt wel meer onzin uit. Heb meer vertrouwen in de kennis die zich hier op het forum bevindt! :D

Iemand??

zijn gewoon lost te krijgen, als ik er aan denkdan zal ik het onderdeelnr voor je opzoeken.

van_der_P

Senior Member
Ik wil niet heel flauw zijn maar een skoda is niet duur, er zit al 48 % BPM op, tel dit eraf en hij is niet duur.

dus mag het iets minder van kwaliteit zijn.

Waar het mij omgaat is wat ik bij de dealer mag afrekenen voor mijn nieuwe auto. Niet hoe de prijs is vast gesteld.

Wat kost een auto aan onderdelen, zonder dat er iemand iets aan verdient ?

De matten in de auto zijn onderdeel van een afleveringspakket( matten, reservelampjes, lifehamer, halve tank benzine, lakstift), dit pakket heb ik er speciaal voor 110 euro bij gekocht.
Hier kun je Skoda de schuld niet van geven. Het is de dealer die bepaalt welke kwaliteit matten erin komen, of anders gezegd hoeveel die aan dat afleveringspakket wil verdienen.

skodaboy

Forumguru
De matten in mijn 02 zijn ook van een veloursachtig materiaal met octavia op de zijkant,en idd als je matten eruit haalt ligt er een grijsachtig/zwart poeder op de grond. Bij mij vertoonde de mat aan de chauffeurskant al na 8.000km kale witte plekken,heb dit gemeld bij de dealer,en ik heb van de dealer toen een andere set matten gekregen,en nu na 21.000km heb ik dus terug het zelfde "probleem" he. :biggthumpdown:
natuurlijk zit je met je schoenen altijd op dezelfde plaats,maar dan nog zou het niet mogen zijn,bij mijn 01 had ik dit probleem niet ook al zat ik dagenlijks met veiligheidsschoenen in die auto,en toch sleten de matten niet "abnormaal" snel. :D

Bovenaan Onderaan