Octavia met dreunend geluid.

B.Stuurder

Forumguru
Het lijkt er op dat je deze auto zal moeten verkopen aan de dealer. Ik denk dat het wel een defect is, maar dat wordt een lange weg via justitie....
Als het zo evident is, denk ik trouwens wel dat Leaseplan dit best wist.

Beorn

Nieuw lid
@Beorn : Afhankelijk van hoe ver je nog met deze materie wil gaan (want ik lees in je beginpost dat je de oude begrijpelijkerwijze beu begint te worden) kan je je niet wenden tot je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt. Of misschien tot een consumentenorganisatie. Je hebt een probleem dat duidelijk op te merken is.

Dat Leaseplan zich er niets van aan trekt omdat het geen defect is, lijkt me wel erg kort door de bocht. Een defect is het misschien niet, maar zeker een montagefout wat in mijn ogen minstens zo erg is.
Het siert de dealer dat hij naarstig naar een oplossing zoekt, maar daarbij zou hij toch wel de hulp en ondersteuning kunnen gebruiken vanuit de dealer. Je bent immers niet de enige die dit nare effect heeft en moet dus echt wel bij Skoda gekend zijn.

En kan je misschien niet onderhandelen voor een andere auto? Ik zou op den duur een beetje het gevoel krijgen om bedrogen te zijn :sterretjes:.

Veel sterkte in ieder geval nog. Ik hoop op een spoedige en grondige oplossing voor je :troost:

Dank voor het meedenken Danny.

ALS het lukt om het probleem te verhelpen dan heb ik verder echt wel vertrouwen in de Octavia. Daar kan de dealer echter geen garantie op geven en dat snap ik. Dus was mijn conclusie eigenlijk: verlies nemen en uithuilen. Dus andere auto kopen. Het inruilvoorstel van de dealer was daarbij overigens ver onder de maat. Zelf particulier verkopen knaagt aan mijn geweten aangezien ik de volgende dan met het probleem opzadel. Dus daar ben ik nog niet uit...

Nu de importeur toch bereid is serieus aandacht te besteden aan dit probleem krijg ik weer een beetje hoop dat we hier op enige wijze uit kunnen komen.

Zoals @B.Stuurder ook aangeeft zie ik weinig heil in een juridisch traject. Ik zie communicatie als mijn belangrijkste middel. Ik zal dus zeker uitgebreid gaan communiceren over mijn ervaringen in dit traject.

Laatst bewerkt:

Beorn

Nieuw lid
Als het zo evident is, denk ik trouwens wel dat Leaseplan dit best wist.

De verkooporganisatie daar twijfel ik aan, maar hun td wel lijkt me. Maar ja, maak dat maar eens hard... Ze scoren in ieder geval geen hoge ogen in het eigenaarschap nemen van dit probleem. Ze vinden het heel vervelend maar verwijzen me door naar dealer/importeur. Kastje --> muur --> :banghead:

B.Stuurder

Forumguru
Leaseplan is ook een goedkope leasefirma en dat komt uit de lengte of uit de breedte. De meeste bedrijven waar ik voor heb gewerkt bleven ver bij Leaseplan vandaan.

Beorn

Nieuw lid
Andere dempers monteren lijkt toch echt de oplossing te zijn en ook de Golf 7 heeft dit probleem (gehad).
Lees maar eens hier:
http://www.skodacommunity.de/thread...se-ursachen-uebersicht-in-startbeitrag.87256/
http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-probleme-mit-hinterachse-5118363.html

Wat in ieder geval niet de oplossing is om de dempers te vervangen door exact hetzelfde model. Je schrijft in je 1e bijdrage dat de dempers zijn vervangen maar door welke?

Volgens de rekening zitten er nu schokdempers op met een ander typenummer (moet ik opzoeken). Verschil in rij/weggedrag is ook groot.
Ik ken inderdaad het overzicht op het Duitse skoda forum. Ze maken onderscheid tussen Basspoltern en Klopfpoltern. Ik heb duidelijk met de eerste te maken die maar in een deel van de gevallen wordt verbeterd door de achterschokdempers te vervangen.

Skoda79

Senior Member
De verkooporganisatie daar twijfel ik aan, maar hun td wel lijkt me. Maar ja, maak dat maar eens hard... Ze scoren in ieder geval geen hoge ogen in het eigenaarschap nemen van dit probleem. Ze vinden het heel vervelend maar verwijzen me door naar dealer/importeur. Kastje --> muur --> :banghead:

Leaseplan is ook een goedkope leasefirma en dat komt uit de lengte of uit de breedte. De meeste bedrijven waar ik voor heb gewerkt bleven ver bij Leaseplan vandaan.

Ik wil niet vervelend zijn, maar ook een Athlon, Alphabet of andere gerenommeerde lease maatschappij gaat je in zo'n geval doorverwijzen naar de dealer/importeur.

B.Stuurder

Forumguru
Ik wil niet vervelend zijn, maar ook een Athlon, Alphabet of andere gerenommeerde lease maatschappij gaat je in zo'n geval doorverwijzen naar de dealer/importeur.
Ook daar doen we geen zaken meer mee:deuk:
Maar ik begrijp wat je bedoeld en je hebt gelijk.

Beorn

Nieuw lid
Even een update.

Inmiddels de bodemplaat achterin met dempingsmateriaal beplakt. Geen noemenswaardige verbetering. PON heeft 'meegedacht' met de dealer maar heeft geen zinnige bijdrage en weet het ook niet meer. Ze staan nu op het standpunt dat ik te laat het probleem heb aangemeld (3 maanden na afloop van de garantieperiode) en ze dus niks meer kunnen doen.

De rechtsbijstand verzekering wordt nu de laatste halte. <zucht>

Wel in de tussentijd lekkende koelvloeistof (pomp defect) en later brandstof lekkage (!) gehad. Dat helpt ook niet om een beetje vertrouwen in Skoda te krijgen.

B.Stuurder

Forumguru
Nou dat schiet niet op dus. Een maandagmorgen auto lijkt het. Ik zou zeggen, ruil hem in, ik denk dat als je je verlies neemt, dat je goedkoper uit zult zijn als met een rechtszaak. Daar gelaten dat je dan al die tijd met een probleem blijft rijden.

Ik denk niet dat je voor Skoda specifiek moet terugdeinzen, elk merk heeft zijn zorgenkindjes en het is niet zo dat alle Octavia's problemen geven. Wel wil ik altijd weten waarom een auto te koop wordt aangeboden en maak ik een uitgebreide proefrit, een paar uur, niet 10 minuten. Dit soort zaken komt dan wel boven water.
Zelfs bij een nieuwe auto doe ik dat, voor de beslissing voor mijn O3 heb ik een halve dag in een RS gereden, (Heel vervelend ;))

Dus misschien wil de dealer meewerken? En anders ergens anders, het is niet erg aardig voor een eventuele volgende koper, maar jij bent ook gedupeerd en je kunt niet de hele wereld redden.

Zet dan wel even het kenteken hier, dan sluit je al een hele groep mensen uit van eventuele ellende.

Beorn

Nieuw lid
Ja B.stuurder,

Rationeel heb je natuurlijk helemaal gelijk. Het blijft echter een beetje knagen dat dan dus een grote fabricagefout door de importeur wordt afgewenteld op de eindgebruiker. Als ze daar mee blijven wegkomen dan hebben ze nooit een reden om dit gedrag aan te passen.

Zelf doorverkopen zonder te wijzen op dit probleem vind ik erg moeilijk...
De dealer kan qua inruil niet meewerken want 'deze auto kunnen ze als dealer niet verkopen dus moet naar de handel'

B.Stuurder

Forumguru
Tja @Beorn je kunt in je eentje geen bergen verzetten. En als de dealer hem niet wil inruilen dan geeft hij dus toe dat het een manco product is. Dat zou ik wel zwart op wit willen hebben. Daar zal een kantonrechter van smullen hoor.
Maar goed, dan verkoopt de dealer hem toch door aan de handel. Gaat hij naar Oost Europa of Afrika...

Bovenaan Onderaan