Ik heb (net als velen) voor dezelfde keuze gestaan. En de keuze op een gegeven moment heel simpel geweest. Als je alles tegenover elkaar zet dan is de Octavia gewoon veel completer en het kwaliteitsverschil is er wel, maar is dat een paar duizend euro waard? Je hebt natuurlijk ook een bijtelling, dus het blijft ook een klein beetje je eigen geld, toch??
Ik rij nu 9 maanden met een Octavia 2.0 TDI Elegance, met wat extra opties en ik ben na ruim 47000km zeer zeer blij met mijn auto. Er is gewoon nog niets mis mee geweest en aspect wat nog niet is genoemd: De service bij de dealer is naar mijn mening erg goed. Nee, je bent geen nummer of zomaar een bestuurder. Voor een beurt belde ik weer op en er wordt gewoon de telefoon opgenomen met: Hallo Peter, alles goed met je? Kom maar langs maandagochtend, krijg je een koppje koffie en gaan we gelijk even alles checken. Kijk dat is ook waard.
Kortom, je hebt meer waard voor je geld. En de uitstraling van een Skoda is al heel erg verbeterd. Ook mijn collega's moesten allemaal eens goed kijken en waren zeer positief verrast over de looks en kwaliteit van mijn O2.
Succes met je keuze, maar het lijkt mee makkelijke worden....