Octavia of Sportback

jemo

Lid
Nou, die korte levertijd valt wel tegen. Week 52 besteld en week 10 is de geplande leverweek...Vind ik niet echt kort, maar ik weet de levertijd van Audi niet...

Greggy

Actief lid
Mijn keuze:
1- full-option Audi of (xtreme options) Octavia: Audi, mits niet zelf veel bijbetalen
2- kale Audi vs full option Octavia: Octavia

Als je het doet (A3 kopen), doe het dan goed en breng hem zoals je wilt. Als dit teveel kost ga dan lekker voor de O2. Een kale A3? Nee, dit gaat net ff te ver... Dan 'maar' een Skoda...

Peter79

Actief lid
Ik heb (net als velen) voor dezelfde keuze gestaan. En de keuze op een gegeven moment heel simpel geweest. Als je alles tegenover elkaar zet dan is de Octavia gewoon veel completer en het kwaliteitsverschil is er wel, maar is dat een paar duizend euro waard? Je hebt natuurlijk ook een bijtelling, dus het blijft ook een klein beetje je eigen geld, toch??
Ik rij nu 9 maanden met een Octavia 2.0 TDI Elegance, met wat extra opties en ik ben na ruim 47000km zeer zeer blij met mijn auto. Er is gewoon nog niets mis mee geweest en aspect wat nog niet is genoemd: De service bij de dealer is naar mijn mening erg goed. Nee, je bent geen nummer of zomaar een bestuurder. Voor een beurt belde ik weer op en er wordt gewoon de telefoon opgenomen met: Hallo Peter, alles goed met je? Kom maar langs maandagochtend, krijg je een koppje koffie en gaan we gelijk even alles checken. Kijk dat is ook waard.

Kortom, je hebt meer waard voor je geld. En de uitstraling van een Skoda is al heel erg verbeterd. Ook mijn collega's moesten allemaal eens goed kijken en waren zeer positief verrast over de looks en kwaliteit van mijn O2.

Succes met je keuze, maar het lijkt mee makkelijke worden....

Dutch4x4

Senior Member
Ook nog een goed punt inderdaad. Audi-dealers staan nu niet bepaald bekend om hun klantvriendelijkheid, zeker niet als je een model onder aan food chain hebt. Terwijl men hier over het algemeen behoorlijk tot zeer tevreden is over Skoda-dealers.

Matra_Murena

Actief lid
Voor mij een simpele keuze.. Maar ik denk dat ik daar vrij alleen in sta want ik vind de A3 sportback dus absoluut géén mooie wagen. Vooral de grille die hoort bij een grotere Audi en het vreemde middenconsole staan mij tegen.

Verder de kwaliteit van de middenarmsteun, die door VW en Skoda al vervangen is voor de veel betere Jumbobox en die het loshalen van de handrem onmogelijk maakt.

Maar de grootste reden voor mij zou zijn dat er maar 1 bekerhouder in een A3 zit. Kan mijn vrouw d'r kopje niet kwijt.

Jij bent dus niet alleen. Ik zou, mocht hij voor mij betaalbaar zijn, nooit een A3 kopen. Ik vind het een bak met weinig persoonlijkheid. Enkel de gril is wat origineel de rest van het uiterlijk is wat ouderwets en weinig origineel voor mij. Dan vind ik zelfs de Golf V nog origineler.

Bovenaan Onderaan