Octavia onbetrouwbare auto!

French

Lid
Ik denk dat je bij ieder automerk wel mensen hebt die veel problemen met de auto hebben en andere die gewoon nooit wat hebben. Is toch gewoon een kwestie van geluk hebben. Tot nu toe heb ik iedere keer geluk en ik hoop dat ik ook weer geluk heb met mijn nieuwe Octavia.

iedere auto heeft wel wat, kijk maar naar een mercedes met al de electronica.
Er zijn heel mensen die geen benz meer rijden door de problemen die ze hier mee gehad hebben.
En hoe is gemeten??? met een exemplaar, met 1000 nlease rijders ??
staat er niet bij. en een suzuki ilana zo hoog, zijn er dan meer dan 10 verkocht dan in nederland ?
cool.gif

Ik vind het onderzoek van de Consumentenbond veel representatiever dan de tevredenheidstrofee van Autoweek. Bij Autoweek doen uitsluitend auto’s van maximaal 2 jaar oud mee, nieuwe auto’s dus waarbij je nog geen oordeel kunt geven over de betrouwbaarheid en de duurzaamheid, wel over de kinderziektes. Bij de Consumentenbond doen alle auto’s mee, dus ook die ouder zijn en dus mogelijk meer mankementen hebben gehad. Bij de Consumentenbond is het een vast panel dat 2 keer per jaar alle gegevens moet invullen. Bij Autoweek is het een toevalstreffer wie er mee doet. Elk jaar kunnen dit andere mensen zijn en je kunt maar maximaal 2 keer meedoen want dan is je auto al te oud. Alle mankementen na het tweede levensjaar van een auto vindt je dus in de tevredenheidstofee absoluut niet terug, dus niet erg representatief naar mijn mening.

Er wordt in dit draadje nog een keer verwezen naar een test van de Consumentenbond waar ze de plank volledig mis hebben geslagen, dit komt inderdaad wel eens voor. Echter het overzicht van de Consumentenbond van mankementen per autotype is geen test maar een weergave van wat de berijders van deze auto’s hebben ingevuld, uitermate betrouwbaar dus. Ik kan mij wel vinden in de problemen die de Consumentenbond heeft weergegeven. Ook al vindt ik de Skoda Octavia een hele beste auto, de eerste serie heeft gewoon teveel kinderziektes gehad en de ondersteuning vanuit Pon is minimaal. Ook is bijvoorbeeld mijn officiele Skoda dealer niet in staat om problemen op te lossen. 12 dagen in de garage staan voor steeds dezelfde terugkerende mankementen is toch niet niets.
407.gif

Nu weer de klok defect. De klok in de radio werkt wel, ik dacht dat deze gekoppeld waren?? Wie weet een truuc, misschien ergens een reset ofzo, om hem weer aan de gang te krijgen. Het display werkt wel maar de tijd staat stil.

ougie

Forumguru
Laten we ons niet druk maken, de consumentenbond loopt ietje achter, of eigenlijk, laten ze het bij keukenmachine's houden. Als mijn ogen mij niet bedriegen staat op de lijst ook de Mazda 626. Die werd al niet meer verkocht toen de Skoda (in iedergeval de O2) in de verkoop kwam. Om wat bij de tijd te blijven mag ik hopen dat ze de Mazda 6 en ook de 3 trouwens bedoelen. Die laatste zouden toch zeker in die lijst horen.

Bovenaan Onderaan