Octavia RS 2.0 TSI wastegate probleem

SileX

Senior Member
Vandaag gebeld door de dealer, clip is binnen. Donderdag even langs om te laten monteren, als het goed is is het dan helemaal klaar met het gerammel :)
 

Race Eend

Forumguru
Ben benieuwd niels of het 100% weg is, moet wel lang duren trouwens een dergelijk clipje.

Alleen de nieuwe 2.0 TSI (met distributieketting en IHI turbo) heeft dit probleem, de golf 5 had nog een KKK borg warner turbo (en niet dit probleem).
 

LT83

Forumguru
@ Mark, kan ik uit bovenstaande post opmaken dat mijn RS TFSI uit 2006 ook een KKK borg warner turbo heeft?? Wat zijn de verschillen tussen deze turbo en de IHI turbo
 

Race Eend

Forumguru
Yes, de 2006 RS heeft een kkk03 borg warner turbo.

De Ihi is net even wat verbeterd spoolup is verbeterd en hij kan net even wat meer vermogen leveren op lagere turbodrukken. Je moet het zien als een k03s zegmaar, want hij levert absoluut minder dan de kkk04 (s3 turbo). Pasvorm is ook net wat anders (de borg warner turbo past niet op de nieuwe motoren vanwege de balansassen in de nieuwe 2.0tsi)

300pk met uitlaat en inlaat is niet ongewoon bij de IHI turbo (waar het bij de KKK turbo bij 285pk echt wel gedaan is).
 

SileX

Senior Member
Mark, ja, lang voor zon klein dingetje ja. Ben blij als het erop zit, na alle andere perikelen is dit eindelijk de laatste - kan ik heerlijk van de auto genieten.

Denk dat het wel tijd wordt voor een chip van je :)
Had je trouwens mn emails nog gehad op je prive addy ?

N
 

LT83

Forumguru
@ Mark...helder verhaal..bedankt voor de uitleg.

Dan hebben we in het voorjaar dus een leuke uitdaging om met de stage 2 en goede benzine (Ulltimate plus wat E85) richting die 285 pk te gaan ;)

Verder wil ik nog even aangeven dat je 100% gelijk had m.b.t. mijn oliedrukfout van een paar weken geleden. Garage (universeel bovag) gaf exact hetzelfde advies (had dit al eerder meegemaakt) en er bleek ook aardig wat vuil in het carter en voor het zeefje aanwezig te zijn. Oftewel goed geluk gehad......verder geen slijtagesporen in olie aanwezig. De garage vermoedde dat de vorige eigenaar weleens te lang kan hebben doorgereden met de olie.

Ik ververs zelf altijd om de 15.000km en rij de motor ook netjes warm en laat hem even nadraaien. Heb jij nog andere ideen over de mogelijke oorzaak van het vuil?
 

Race Eend

Forumguru
@ Luuk, te lang doorrijden met de LL olie en je krijgt inderdaad die problemen en verstoppingen in je carterzeefje.

Gelukkig dat er toch nog even na gekeken is en dat er geen schade is.

@ Silex, je hebt pb :)
 

SileX

Senior Member
En opgelost.

Clipje is gemonteerd, was zo gedaan.
Uiteraard even goed getest met radio uit - geen geratel meer bij accceleratie !

Blij !
 
Bovenaan Onderaan