Octavia RS DSG besteld

Wasmachineman

Forumguru
In vergelijk met een RS heb ik, vind ik, een 1.6 tdi'tje.
Zeker erg mooi mijn nieuwe volgende leasebak over 3 weken.:winkie:
Veel mooier als mijn huidige ook.
Maar een RS is toch echt de top voor mij.
Blijf je altijd houden denk ik, als je een RS hebt ben je daar ook weer aan gewend geraakt en wil je nog meer!:ahum:

Trucker

Actief lid
Als je maar tevreden bent en je moet altijd wat hebben om over te dromen.
Wasmachineman je krijgt straks een pracht wagen !

Racer

Lid
@Wasmachineman: maar een RS is ook wel errug leuk! En gaat na 4 jaar nog steeds niet vervelen, nog steeds een big smile op mijn gezicht. Dat is al als de auto thuis op het pad staat, maar met name bij het rijden....

@BassDrum: goede keus! Mijn volgende auto wordt er ook eentje met DSG. Enne.... chiptuning is een aanrader (al zou ik 'em eerst standaard inrijden). Mijne heb ik na 2 jaar laten doen, maar achteraf had ik dat eigenlijk eerder moeten doen.

Succes met wachten!

Racer

sitechris

Donateur
@BassDrum: schitterende auto, ik moest even wennen aan de nieuwe RS maar de vaker ik hem zie de mooier hij wordt! Ook heel cool dat je leren stoelen hebt, ziet er vet uit! En als je de auto laat chippen, gaat de auto er alleen maar op vooruit! Veel plezier en snelle/veilige kilometers gewenst!

BaSsDruM

Senior Member
Even de vraag aan jullie stellen (want ik heb mijn dealer de laatste dagen al veels te vaak gebeld & gemaild): ik lees dat er Octavia's zijn met en zonder Maxidot. Aangezien mijn Amundsen achteraf ingebouwd wordt (omdat ie niet leverbaar is af fabriek op de RS) vraag ik me af of ik dan wel de uitgebreide maxidot heb. Heb wel 't multifunctionele stuur (had ik wel al nagevraagd). Zie ook maxidot nergens staan op de optielijst....

lock

Actief lid
Ik woon zelf in DH. Heb ook gewoon de Columbus besteld. Jammer als die eruit gehaald wordt maar dat zie ik dan wel weer.
Zit toch ook alarm op de auto.

Is die van jou lease of eigen?

BaSsDruM

Senior Member
Ik woon zelf in DH. Heb ook gewoon de Columbus besteld. Jammer als die eruit gehaald wordt maar dat zie ik dan wel weer.
Zit toch ook alarm op de auto.

Is die van jou lease of eigen?

Nog ingewikkelder: auto op naam van mijn eigen bedrijf (dus van mij). Gekocht, geen lease.

Ik heb geen alarm genomen, mijn ervaring is dat ze dat tegenwoordig toch niet meer afschrikt.
Moet nog even informeren wbt verzekering, als de premie fors lager wordt icm alarm, zal ik 't nog eens overwegen :)

BaSsDruM

Senior Member
Update:
De 2ehands RS waar ik in eerste instantie naar gekeken heb, die voor € 36.950 (excl. 500 euro rijklaar maken) te koop stond, en waar ik met veel pijn en moeite 350 euro vanaf kon krijgen, staat bij een collega dealer.
Nu ineens voor de prijs van € 33.450 (excl. €890 rijklaar maken).

37450 - 34340 = 3110 euro van de prijs af. Apart dat dit toen ik serieuze interesse had niet mogelijk was (3 weken geleden)...

http://www.dewaalautogroep.nl/occasions_detail.php?autoid=164149

___JC___

Forumguru
Pff, wat een onzin. Ik zou de eerste dealer hier toch even naar vragen moet ik zeggen. De dealer wil geen gezichtsverlies lijden door teveel te zakken dus zet m uiteindelijk bij een collega weg voor dezelfde lagere prijs?! Twijfelachtige praktijken.

Wel een prachtige auto overigens.

BaSsDruM

Senior Member
Pff, wat een onzin. Ik zou de eerste dealer hier toch even naar vragen moet ik zeggen. De dealer wil geen gezichtsverlies lijden door teveel te zakken dus zet m uiteindelijk bij een collega weg voor dezelfde lagere prijs?! Twijfelachtige praktijken.

Wel een prachtige auto overigens.

Naar vragen heeft geen zin meer, heb 'm toch al nieuw besteld (en heb daar een goed gevoel bij; deze is als persauto gebruikt, en dus ook afgetrapt). Wel vind ik het een hele slechte dealer, als hij mij de korting niet 'gunt'. Daardoor verkoopt hij de auto niet, terwijl er blijkbaar wel genoeg marge was.

___JC___

Forumguru
Ik zou m dr juist op aanspreken om zn gezicht nog even te kunnen zien. Heb je bij diezelfde dealer je nieuwe RS besteld?!

BaSsDruM

Senior Member
Ik zou m dr juist op aanspreken om zn gezicht nog even te kunnen zien. Heb je bij diezelfde dealer je nieuwe RS besteld?!

Nee hoor, deze dealer zit in Huissen (bij Arnhem) en ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Ga dus niet 'even' langs om 'm aan te spreken :-)

Maar ik had 'm een paar uur na mijn bezoek gebeld dat ik de prijs dermate hoog vond dat het interessanter was om 'm nieuw te kopen. Reactie was 'oh'. Als hij een goede verkoper/dealer was geweest had hij daarna nog een keer gebeld of er niet nog een keer over te praten was. Hij weet namelijk niet eens dat ik een nieuwe heb gekocht.

Nu gekocht bij een dealer hier om de hoek, waar ik in het verleden meerdere auto's heb gekocht, en die mij wel serieus nemen. Beter gevoel bij.

Zijm in Huissen, vreemde dealer....

Ralph

Lid
Zit overigens geen originele bekleding in deze auto!!
En er zit een multifunctioneel stuur in!!

Deze opties zijn nooit in Nederland leverbaar geweest....
Waar komt deze auto vandaan.........??

BaSsDruM

Senior Member
Die auto is demo van Pon geweest, hij stond in de autoweek voor een paar maanden terug.

Klopt, staat zelfs nog een videoreview van op de autoweek site.

Zit overigens geen originele bekleding in deze auto!!
En er zit een multifunctioneel stuur in!!

Deze opties zijn nooit in Nederland leverbaar geweest....
Waar komt deze auto vandaan.........??

Ehm, dit is gewoon het lederen interieur wat je voor 750 euro meerprijs kan bestellen bij een RS (staat in prijslijst) en het multifunctionele stuur zit altijd in een RS met DSG.
Zit namelijk op mijn bestelde RS ook.

corsaar

Senior Member
Een verdacht pakket dan. wat is er met de bekleding gebeurt ? waarom vervangen !

aanvulling :
Na het antwoord van BaSsDruM een stuk minder verdacht.

Ik wil je alvast veel plezier wensen! Ik heb bijna dezelfde auto en bevalt prima. Absoluut geen spijt van.

Het multifunctionele stuurwiel is altijd standaard geweest op de DSG. Dit omdat deze standaard schakelflippers heeft!!!
En inderdaad op de schakel versie is het NIET als optie te krijgen. Vreemd maar waar.

___JC___

Forumguru
Dat is op zich toch niet vreemd? Schakelflippers kan alleen in combinatie met een (elektronisch aangestuurde) DSG bak of automaat. Bij een handbak is alles nog mechanisch.

Bovenaan Onderaan