Octavia RS motorblok

LT83

Forumguru
Ik zou je adviseren contact op te nemen met Audiparts Veghel. Die zijn helemaal thuis in dit soort werk en deze motor is ook in diverse Audi's geleverd. Eerlijk bedrijf en vakmensen daar.
Offerte van de dealer is even lachwekkend als schandalig.

Hey Jefrey,
Heb ondertussen bij zowel die garage in Veghel als Balen een prijs gevraagd met mijn bestek erbij van LAC
In Veghel zou het voor 7500€ Met occasiemotor kunnen en in Balen voorlopig rond de 11000€ Met nieuwe motor maar die ging nog verder proberen rond te vragen.
Dus alvast bedankt allemaal voor de reacties

Ben er alleen nog niet uit of het de moeite gaat zijn om het nog te laten doen… ben nog op prijs aant wachten wat hij nog waard is op het moment

JeSko

Forumguru
Pff ja vraag me ook af dat de moeite waard is, dit is enorm veel geld! Zo'n 50% van de waarde van je auto als je voor de occassie gaat.. scheelt in Balen alvast 4000 euro maar dan wel nieuw, hopelijk vind Nick een occasion motor voor je, dan zou het misschien nog doenbaar en te verantwoorden zijn, anders vrees ik ervoor. Succes!

Wouter1

Forumguru
Waar zit het gat precies in het motorblok? En hoe groot is het gat?
En wat is de meest aannemelijke oorzaak van deze schade?
En is dit gat echt niet te repareren?
Dat een dealer/garage hier niet direct mee komt snap ik, maar wil niet zeggen dat dit niet mogelijk zou zijn.
Voor ik zeer hoge kosten zou maken of mijn auto versneld zou afschrijven zou ik ook onderzoeken of er een vorm van repareren mogelijk is die minder kostbaar is.

catch me

Forumguru
Gat in een onderblok repareren......gat in een onderblok komt bijna altijd voort uit een drijfstang die er een gat inslaat, dan is het onderblok echt wel stuk of door een schade/ongeluk o.i.d.
Het is sowieso niet verstandig een gat in een onderblok te repareren,
Verder lijkt mij de offerte uit Veghel wel redelijk, zou mijn inziens nog wel iets goedkoper kunnen maar ze leveren daar wel kwaliteit en goede garantie voor zover bekend.
Anderzijds wat krijg je terug als je hem inruilt met kapotte motor? En zoals TS al aangaf wacht hij af wat de dagwaarde is, verstandig om vanuit dat oogpunt een beslissing te gaan nemen

LT83

Forumguru
Of je een nieuwe of een goede occasion monteert maakt voor de dagwaarde (inruilprijs) echt heel weinig uit, uiteraard wel uitgaande van een ruilmotor met een normale km stand. Tenzij je de auto zelf nog vele jaren wil blijven rijden zou ik kiezen voor een goede ruilmotor met een jaar garantie ofzo :D

Update:
Bedankt allemaal voor jullie snelle en leuke reacties hier.
Heb mijn wagen uiteindelijk dan toch laten maken bij Autoparts Veghel, waar ze een nieuwe motorblok, turbo en nieuwe koppeling hebben gestoken voor minder dan de helft van de prijs. Geweldige man (Paul), die me alles piekfijn heeft uitgelegd over wat er ging gebeuren en met foto’s heeft ie me up to date gehouden. Vrijdags komen halen en op dinsdag kreeg ik een foto waarin mijn auto al terug reed. Op dit moment heb ik bijna 1500km al terug gebold en rijdt soepeler dan ooit. Nogmaals bedankt voor jullie hulp!!!

Mvg Kurt

Duijzer

Donateur
Mooi! Fijn dat ie weer goed rijdt. En met een nieuw blok, nieuwe turbo en koppeling kun je voorlopig vooruit. Konden ze nog iets zeggen wat nou het gat in het blok heeft veroorzaakt?

Wouter1

Forumguru
Fijn dat je weer rijdt! Heb je voor de originele turbo gekozen of heb je van de gelegenheid gebruik gemaakt om een maatje groter te laten monteren?

Bovenaan Onderaan