Octavia RS op het oog, wat vraagjes.

Gijzer

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben Gijs en heb een Octavia RS op het oog waar ik van de week bij ga kijken.

Er staat er 1 zilveren in Kockengen uit 2006 met ong. 160.000km op de klok.
1e eigenaar met alle boekjes en onderhoud.

Nu zit er een lederen interieur in maar zonder Rs logo's, is dit standaard bij volleder?
Op kenteken is het wel een 147kw RS namelijk.

Hopenlijk geven ze een beetje inruil op mijn huidige auto en kan ik mij binnenkort eens netjes voorstellen hier.

Groeten..

Rallye

Forumguru
Ik kan mij gezien het kentekenbewijs niet voorstellen dat het geen echte RS zou zijn. Misschien is het leer achteraf ingebouwd (zoals bij veel lease-auto's)? Van de RS is mij alleen een zwart leren interieur bekend, en voor zover ik het mij kan bedenken, was dat in 2006 nog niet leverbaar (ik heb in 2006 zelf een RS gekocht). Ik kan me daarin echter vergissen.

Heb je wel de sportpedalen en de RS dorpelbeschermers?

Blacky

Forumguru
Hallo Gijs. Allereerst welkom op het forum. Heb ff gekeken op mobile.de daar staan verschillende RS-en ook met volleder die wel het RS logo hebben,waarom in deze niet. ??? Misschien vergeten,ander leer misschien

skodaboy

Forumguru
Dag Gijs,welkom op het forum...

ik denk dat ik op het net "jou RS" heb gevonden...
de wagen is idd de 'echte RS' uitvoering,heb het aan enkele specifieke zaken kunnen zien...

standaard zit er een twee kleurig interieur met RS-logo's in.
bij deze wagen heb je een full-lederen interieur.
dit interieur hebben ze nadien 'ingebouwd'...

Rallye

Forumguru
Dan moet het deze zijn. Ziet er inderdaad wel als een echte RS uit (stuur, pookknop, pedalen, zilverkleurige strips op het dashboard). Hij lijkt erop dat de alcantara- en textieldelen van de stoelen opnieuw zijn bekleed in leer.

Nog een opvallend punt: de remklauwen horen groen (tot juni 2006) of rood te zijn. Zijn ze op deze auto zwart?

michelover

Forumguru
Als ik het zo zie is het wel een RS, maar is geprobeerd en overigens goed gelukt om hem niet op te laten vallen.
Als je snel kijkt is het een doorsnee Octavia, alleen de bumpers/onder grille en het interieur verraden wat het echt is. En aangezien dit een benzine uitvoering is had hij inderdaad in 2006 groene remklauwen. Heb zelf namelijk ook een RS uit 2006 gehad.

Rallye

Forumguru
Mijn vorige Octavia had al rode remklauwen. De groene zijn gemonteerd tot week 22 van 2006. Deze auto is van 18 juli 2006, dus zit op het randje. Ik gok dat de klauwen oorspronkelijk rood waren.....

Overigens betekent die datum van eerste toelating ook dat vorige week de APK verlopen is.

Handig die iKenteken-app!

Canon-Eye

Forumguru
Overigens betekent die datum van eerste toelating ook dat vorige week de APK verlopen is.
Handig die iKenteken-app!
Nee hoor. Zonder die app keek ik iets verder en zie...
(blijkbaar reeds z'n apk-beurt gehad - wat niet onlogisch is, anders had-ie geschorst moeten worden óf een boete geriskeerd)
.
APK_RS.jpg

Kiswum

Forumguru
Mooie undercover VR, mooie datum op het kenteken (birthday).

p.s. ik weet niet wat je budget is, maar Blacky (Niet blacky, maar een bericht via Blacky) hier op het forum heeft een RS uit 2006 te koop staan.

sunnyboy

Senior Member
Ziet er netjes uit.
Belangrijk is of de distributieketting op tijd vervangen is (150.000km).
Kopie onderhoudsbeurten beschikbaar?
Remschijven en blokken vervangen, wanneer?
Airco, check.
Remvloeistof, check.
Katalysator, check.
Prijs lijkt mij redelijk als de auto ook in een goede staat van onderhoud is.
In ieder geval laten keuren, verrassingen kosten veel geld.
Suc6.

Blacky

Forumguru
Mooie undercover VR, mooie datum op het kenteken (birthday).

p.s. ik weet niet wat je budget is, maar Blacky (Niet blacky, maar een bericht via Blacky) hier op het forum heeft een RS uit 2006 te koop staan.

Je bedoelt deze.

Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn Octavia RS.
Ik maak te veel kilometers voor een benzine auto.
Het betreft een zwarte Octavia Combi RS uit 2006.
De km-stand is ca 137.000 km (er wordt dagelijks mee gereden).
Hij is altijd zeer goed onderhouden en zit ook goed in de lak.

Hij is iets verlaagd met koni (geel) schokdempers en eibach veren
De grille is mee gespoten wat hem een veel mooier aanzicht geeft.

Recentlijk vervangen:
- Voor- en achter schijven en blokken
- Distributie riem
- Nokkenas ketting

De auto is voorzien van JD-engineering chiptuning en draait nu rond de 260 pk.
De auto is voor zijn vermogen zeer zuinig (ca 650/720 km per tank).

Altijd goed onderhouden en gewassen (dus geen wasstraat). Tevens regelmatig door poetsbedrijf gepoetst. Interieur is zeer netjes.

Bijzonderheden:
- 18 inch velgen en banden (Continental Sportcontact 5 225 breed)
- Skoda columbus navigatie met bluetooth carkit.
- 6 versnellingen
- Climate control
- Cruise control
- Sonnyboy zonwering
- Schuif kantel dak

Altijd netjes warm gereden en altijd op tijd zijn beurten gehad.
Alle keuringen zijn toegestaan.

vraagprijs 14000,-
voor meer info pb aub
Bijgevoegde bestanden:

DSC_5170.jpg
Bestandsgrootte:1,5 MB
Bekeken:40

DSC_5172.jpg
Bestandsgrootte:916,5 KB
Bekeken:41

DSC_5173.jpg
Bestandsgrootte:1,1 MB
Bekeken:41

DSC_5174.jpg
Bestandsgrootte:773,9 KB
Bekeken:38

DSC_5176.jpg
Bestandsgrootte:864,7 KB
Bekeken:39

DSC_5178.jpg
Bestandsgrootte:1,2 MB

DSC_5179.jpg
Bestandsgrootte:1 MB

DSC_5181.jpg
Bestandsgrootte:1,3 MB

octavia.jpg
Bestandsgrootte:370,4 KB
Bekeken:43

Rallye

Forumguru
iKenteken staat qua APK nu ook op 2014. Ik vind de app handiger; ik moet die pagina altijd zoeken.....

Jewepe

Forumguru
@Gijzer
Zo te zien een eerlijke RS. Via Zomoto.nl even de historie gechecked en de auto komt direct uit de lease (heeft dus nog maar één eigenaar gehad). Onderhoud zou geen probleem moeten zijn. Hooguit dat de laatste beurt wat "minimaaltjes" is gedaan.

Kiswum

Forumguru
Ketting gaat normaal een auto"leven" mee. Als je ze echt gaat horen, dan is er iets mis en dan niet deze vervangen worden. Op het internet zie je overigens wel problemen met de ketting bij bepaalde VW's rond de 150.000km, maar dat zou eigenlijk nooit mogen gebeuren en volgens mij wordt dit onderzocht

Canon-Eye

Forumguru
komt direct uit de lease (heeft dus nog maar één eigenaar gehad).
Díé conclusie is juridisch correct, maar inhoudelijk toch wat voorbarig.
Toen ik wegens pensioen mijn leaseauto inleverde, was het contract nog niet afgelopen. De auto is nog een klein jaar bij dezelfde werkgever ingezet ten behoeve van pas aangestelde medewerkers met een eerste (tijdelijk) contract.

In principe kunnen er dus wel degelijk meerdere mensen mee gereden hebben!

Bovenaan Onderaan