Octavia rs pompverstuivers stuk? Pfff

CutoloM

Nieuw lid
Hoi mensen. Mijn rs staat in panne!:( Efn mechanieker uit de buurt is komen kijken rn heeft hem uitgelezen. Resultaat volgens hem 2 injectoren/verstuivers waarvan 1 stuk en andere slecht werkend. Kosten volgens hem 600 euro per stuk! Das een zure! Spijtig genoeg heb ik niet zoveel vertrouwen in deze persoon zijn eerlijk advies. (Wegens slechte ervaring van kennissen) Vandaag dus nog een vriend van mij die mechanieker is bij Jeep opgebeld en hij heeft de Rs ook nog eens uitgelezen met de volgende melding in bijlage.
Volgens hem kan het evengoed fe kabelboom zijn die de storing veroorzaakt.
Heeft iemand hier ervaring mee en of tips waar ik hem herstellen? Natuurlijk kan ik hem ook naar de officiële skoda garage hier in de buurt brengen maar dan vrees ik dat het een duur grapje wordt?
Ik heb een prijsopgave gevraagd bij vag techniek in Eindhoven maar dat was ook best wel duur en niet bij de deur vanuit Rijkevorsel. Soit alle tips zijn welkom
Thanks
 

Bijlagen

  • 20170508_203257.jpg
    20170508_203257.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 61

CutoloM

Nieuw lid
Misschien niet onbelangrijk om te noemen. Gisteravond startte hij moeilijk en viel na enkele seconden weer stil. Daarna toch kunnen starten en nog 40 kl zonder problemen gereden! Deze ochtend het zelfde scenario maar motor bleef niet draaien en nu doet ie niks meer
 

CDK

Forumguru
Vandaag zijn de leden of niet zo bereidwillig om te helpen of ze lezen er overheen....
Wellicht eens goed laten uitlezen in plaats van met een universeel apparaat.
 
Probeer eens bij een onafhankelijke Skoda garage, vrees er toch voor dat het de injectoren zullen zijn... Maakt de auto een raar geluid bij het starten ?
 

Spierings

Forumguru
Vaak slaat zo'n pompverstuiver door naar massa en krijg je deze storing.. Op dat moment zal hij niet meer lopen.

De kleppendeksel demonteren en meten welke met massa in verbinding staat en je weet precies welke niet goed is. Je kunt ook om de beurt de stekkers van de verstuivers loshalen en proberen te starten. Op het moment dat je de stekker los trekt van de desbetreffende verstuiver zal deze wel weer starten echter op 3 cilinders lopen. Dit is een regelmatig voorkoment probleem.

Met een slechte kabelboom krijg je meestal andere symptomen zoals stotteren..

Pompverstuivers zijn vrij duur en het zal dus geen goedkope reparatie worden
 

CutoloM

Nieuw lid
Vandaag zijn de leden of niet zo bereidwillig om te helpen of ze lezen er overheen....
Wellicht eens goed laten uitlezen in plaats van met een universeel apparaat.
Hoi alvast bedankt voor de reacties van iedereen.
Hij is eerst uitgelezen met laptop en pas nadien met universeel apparaat van een vriend dus de kans dat het de verstuivers zijn lijkt mij zeer voor de hand liggend maar je weet het natuurlijk niet met 100% zekerheid daarom dat ik dr vraag stelde.
 

CutoloM

Nieuw lid
Vaak slaat zo'n pompverstuiver door naar massa en krijg je deze storing.. Op dat moment zal hij niet meer lopen.

De kleppendeksel demonteren en meten welke met massa in verbinding staat en je weet precies welke niet goed is. Je kunt ook om de beurt de stekkers van de verstuivers loshalen en proberen te starten. Op het moment dat je de stekker los trekt van de desbetreffende verstuiver zal deze wel weer starten echter op 3 cilinders lopen. Dit is een regelmatig voorkoment probleem.

Met een slechte kabelboom krijg je meestal andere symptomen zoals stotteren..

Pompverstuivers zijn vrij duur en het zal dus geen goedkope reparatie worden

Bedankt voor je uitleg! Helaas ben ik zelf niet zo technisch onderbouwd:-) Ik zal uw uitleg eens aan mijn maat laten zien. Misschien is het wel interessant om dit eerst uit te testen. Weet je toevallig ook of je de verstuivers terug moet afstellen/programmeren of is het gewoon de oude verwijderen en nieuwe steken?
 

Spierings

Forumguru
. Weet je toevallig ook of je de verstuivers terug moet afstellen/programmeren of is het gewoon de oude verwijderen en nieuwe steken?
Bij het vervangen van een verstuiver moet je de bouten van de verstuiver en tuimelaaras vervangen en moet je de stift in de tuimelaar welke op de verstuiver drukt afstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CutoloM

Nieuw lid
Beste,

Ik heb deze gevonden:
https://www.autodoc.be/auto-onderde...99/skoda/octavia/octavia-1z3/26623-2-0-tdi-rs ook een ouder artikel op dit forum:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/ervaringen-gevraagd-octavia-rs-tdi-2007-2009.17983/

Waar blijkbaar sprake is van problemen met verstuivers met de 170pk versie.

Groeten
Bruno
Dit is misschien goed nieuws voor mij.
Ik heb de wagen namelijk vorig jaar juni aangekocht van een handelaar (geen skoda dealer)dus heb ik volgens de wet 1 jaar garantie waarvan de eerste 6 maanden geen discussie mogelijk is omdat de wet ervan uitgaat dat het probleem al bestond tijdens de verkoop. Na 6 maanden moet je dit kunnen bewijzen om beroep te kunnen doen op de de garantie. Ik ga hiermee aan de slag! Nu maar hopen dat Skoda wil meewerken doornmij een soort bewijs te leveren dat mijn wagen bij de terugroepactie hoorde.
Duimen!
Alvast bedankt voor de hulpvaardigheid!;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CutoloM

Nieuw lid
Dit is misschien goed nieuws voor mij.
Ik heb de wagen namelijk vorig jaar juni aangekocht van een handelaar (geen skoda dealer)dus heb ik volgens de wet 1 jaar garantie waarvan de eerste 6 maanden geen discussie mogelijk is omdat de wet ervan uitgaat dat het probleem al bestond tijdens de verkoop. Na 6 maanden moet je dit kunnen bewijzen om beroep te kunnen doen op de de garantie. Ik ga hiermee aan de slag! Nu maar hopen dat Skoda wil meewerken doornmij een soort bewijs te leveren dat mijn wagen bij de terugroepactie hoorde.
Duimen!
Alvast bedankt voor de hulpvaardigheid!;)
Of nog beter? Misschien wordt de rs alsnog door skoda hersteld onder garantie?
 

Spierings

Forumguru
Waarom zou je garantie bij een handelaar krijgen? Heb je hem toen met garantie gekocht?

Zonder garantie maak je alleen kans als het een verborgen gebrek is, aangezien dat nu pas de verstuiver defect is gegaan is dit geen verborgen gebrek. Ook niet als er een terugroepactie open staat..

Zou gewoon even de dealer bellen of er nog een actie open staat...
 

CutoloM

Nieuw lid
Ik weet niet hoe de wet ivm 2dehands voertuigen in Nederland is maar in België is een proffesionele handelaar verplicht om 1 jaar garantie te geven op het voertuig behalve op slijtende onderdelen. Maar zoals ik al zei de eerste 6 maanden is hier geen discussie over mogelijk en is alles garantie ,daarna moet je kunnen aantonen dat het probleem al bestond tijdens de verkoop . Aangezien het een ziekte is bij deze Blok en de vorige eigenaar niet is ingegaan op een terugroepactie denk ik dat ik zo kan aantonen dat het probleem zoWieso al bestond. Hoop ik tenminste! Wij hebben al met een dealer gebeld en zij hebbên op chassis nr gecontroleerd en bevestigid dat onze wagen daarvoor niet werd hersteld dus heeft de vorige eigenaar hier waarschijnlijk niet op gereageerd dacht zei.
 

Spierings

Forumguru
Bij ons is dat anders geregeld, maar denk toch dat je achter het net vist... Er zijn zoveel problemen die bekend zijn, maar dat betekend niet dat het probleem aanwezig is..

Als die terugroepactie nog steeds open staat zou ik hem gewoon als nog uit laten voeren..
 

CutoloM

Nieuw lid
Bij ons is dat anders geregeld, maar denk toch dat je achter het net vist... Er zijn zoveel problemen die bekend zijn, maar dat betekend niet dat het probleem aanwezig is..

Als die terugroepactie nog steeds open staat zou ik hem gewoon als nog uit laten voeren..
Bij ons is dat anders geregeld, maar denk toch dat je achter het net vist... Er zijn zoveel problemen die bekend zijn, maar dat betekend niet dat het probleem aanwezig is..

Als die terugroepactie nog steeds open staat zou ik hem gewoon als nog uit laten voeren..

Dat is hem net. De terugroepactie staat ondertussen niet meer open dus... Ik ga zien wat ik kan bereiken. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte :-)
 

Rallye

Forumguru
Hoe oud is overigens jouw RS RS TDI? Volgens mij zijn die enkel het eerste jaar dat de diesel verkrijgbaar was geleverd met pompverstuivers. Daarna is die motor vervangen door de common rail-diesel.
 

CutoloM

Nieuw lid
Hoe oud is overigens jouw RS RS TDI? Volgens mij zijn die enkel het eerste jaar dat de diesel verkrijgbaar was geleverd met pompverstuivers. Daarna is die motor vervangen door de common rail-diesel.

Hij is van 2008. Ik dacht eerst dat het een commonrail was maar mijn maat die mechanieker is zag meteen dat het om een pompverstuivers gaat :-) Het is motorcode BMN
 

Jee13

Forumguru
Ik heb ook een BMN Motor
bij mij zijn er 3 onder coulance bij dealer vervangen (ik had auto elders gekocht), 1 was er al vervangen

Pre facelift RS TDI 's zijn allemaal PD motoren welke standaard geleverd zijn met slechte verstuivers
 

Rallye

Forumguru
@Jee13 Zijn echt alle PFL RS TDI's PD-motoren? Ik heb echt het idee (maar geen bewijs), dat in de PFL de PD-motor al vrijs snel is vervangen door de CR?
 
Bovenaan Onderaan