Octavia rs pompverstuivers stuk? Pfff

CutoloM

Nieuw lid
@Jee13 Zijn echt alle PFL RS TDI's PD-motoren? Ik heb echt het idee (maar geen bewijs), dat in de PFL de PD-motor al vrijs snel is vervangen door de CR?

Ik heb Skoda Belgium gecontracteerd ivm dit probleem. Blijkbaar zou er op mijn voertuig nooit een terugroepactie geweest zijn.
Ik ben aan het overwegen om mijn verstuivers te laten reviseren of is dit geen goed idee aangezien er problemen mee zijn?
 

oco1979

Forumguru
Beste zal zijn alle 4 te laten testen.
Want moeten toch gelijklopend zijn.
Kabelboom is ook nog zo iets gekend van pompverstuivers.
Eerder naar een dieselspecialist gaan.
Want in garage gaan ze deze ofwel opzenden of nieuwe in steken.
Deze stap kan je overlaten en rechtstreeks gaan.
Boschcenter.
 

CutoloM

Nieuw lid
Beste zal zijn alle 4 te laten testen.
Want moeten toch gelijklopend zijn.
Kabelboom is ook nog zo iets gekend van pompverstuivers.
Eerder naar een dieselspecialist gaan.
Want in garage gaan ze deze ofwel opzenden of nieuwe in steken.
Deze stap kan je overlaten en rechtstreeks gaan.
Boschcenter.

Ik heb net iemand aan de lijn gehad van een revisieberijf in Antwerpen. Blijkbaar is het niet mogelijk om verstuivers voor motorcode BMN te reviseren. Deze moeten steeds vervangen worden door nieuwe. Het zou gaan over Siemens verstuivers. Het moeten volgens hem ook Siemens verstuivers blijven aangezien het een Siemens systeem is.
 

oco1979

Forumguru
:pieker:

Pompverstuivers (UI) testen / repareren bij Harry Banis BV

Wat is een pompverstuivers (UI)
Pomp%20verstuiver%20Harry%20Banis%20BV.jpg


Een pomp verstuiver of Unit Injector (UI) is een compacte eenheid van pomp en verstuiver. Deze wordt direct op de cilinderkop van de motor gemonteerd. In vergelijking tot concentionele inspuitsystemen zijn bij een pompverstuiver de inspuitdrukken veel hoger.

Testen van pompverstuivers (UI)
Bij Harry Banis BV kunt u terecht voor demontage en testen van pompverstuivers. Als uit de test blijkt dat de pompverstuiver defect is kunnen wij deze repareren/reviseren.

--------------------------------------------
http://www.carrec-technocenter.nl/aanbiedingen/vag-pompverstuiver/

http://www.amt.nl/werkplaats-onderh...de-verstuivers-net-zo-goed-als-nieuw-10117665

https://boelm.nl/reparatieset-pomp-verstuiver-eenheid-038198051b.html
http://www.claesrevisie.be/nl/f/revisie/brandstofpompen-en-verstuivers
http://dieseltech.nl/soorten-verstuivers
http://www.dejongmotorenservice.nl/pagina/injectoren-en-verstuivers/
http://dieseldokter.nl/verstuiver-revisie/

Wat mij opvalt dat mega véél nederlandse bedrijven dat doen, toch op het net te zien zijn.
Maar zeer weinig belgische :(
 

oco1979

Forumguru
Ik heb net iemand aan de lijn gehad van een revisieberijf in Antwerpen. Blijkbaar is het niet mogelijk om verstuivers voor motorcode BMN te reviseren. Deze moeten steeds vervangen worden door nieuwe. Het zou gaan over Siemens verstuivers. Het moeten volgens hem ook Siemens verstuivers blijven aangezien het een Siemens systeem is.

Mogelijks ruilverstuivers.
 

CutoloM

Nieuw lid
Heb heb de Rs gisteren naar een kennis garagist gebracht en die zegt het volgende.

Hey Mario, nog eens gekeken, de relais lijkt toch spanning door te geven, maar toch komt er steeds een foutcode op. Het enige dat ik eventueel kan doen, is een nieuwe relais en een nieuwe draadstreng van de verstuivers bestellen en monteren, maar het zou ook kunnen dat de fout in de motormanagementmodule zit. Omdat de fout van de stroomvoorziening steeds terugkomt en er aan de relais niets aan lijkt te zijn... Nu als daar iets mee mis zou zijn, zitten we wel met een probleem, want die moet waarschijnlijk ingelezen worden en dat kan ik niet denk ik... Dus ofwel moet je hem ineens bij de skoda binnen doen, ofwel relais en streng proberen, met het gevaar dat het dan nog niet opgelost is... Ik moet zowiezo alles origineel bestellen, dus de prijs hier of daar gaat, buiten de werkuren, niet schelen.... Laat me maar weten wat er moet gebeuren...


Nu sta ik niet echt te springen om hem naar een officiële Skoda garage te brengen maar ik vrees dat ik geen keuze heb?
Natuurlijk ga ik noch proberen om mijn gemaakte kosten nadien terug te recupereren van de verkoper maar dat zal vrees ik moeten via een v(r)echtbank.
Motormanagement module. Dat klinkt zoals bij chiptuning. hmm? Zou het misschien mogelijk zijn om dit bij bv JD te laten herstellen(inlezen) en meteen te laten chippen?Tis maar een idee :-)
 

CutoloM

Nieuw lid
Het zou een idee zijn, ware het niet dat, wanneer de fout niet in de software van de motormanagement module zit, het chippen zeker weggegooid geld/moeite is.
Maar uitlezen zullen zij ongetwijfeld kunnen, evenals het wissen van de foutcodes (maar als de fout niet weg is, komen die codes weer terug).

Ik bedoel daarmee stel dat ik kabelboom en relais zou laten vervangen bij mijn kennis en het dan nog steeds niet opgelost is en toch aan de motormanagementmodule blijkt te liggen zoals hij hierboven beschrijft? Zou een chipboer mij de nieuwe module kunnen verkopen, plaatsen en inlezen met aangepaste software? En dan is het nog de vraag of het uiteindelijk niet aan de injectoren zelf kan liggen he? Pfff k..zooi :(
 

oco1979

Forumguru
tzou wel eens goed in de bedrading kunnen liggen.
Die bedrading nu vervang,is dat goed voor in de toekomst.
Versta de uitleg van kennis garagist perfect.
 
Bovenaan Onderaan