Octavia voor de zakelijke rijder

Kijk, dat is goed nieuws, en ik wilde nog wel binnenkort een nieuwe gaan bestellen met alle onderstaande opties:

Speciaal voor zakelijk rijders komt Skoda met de Octavia Business Edition. Het klantenvoordeel bedraagt € 2.275.

De Business Edition is gebaseerd op de Elegance versies, maar kost 385 euro minder. Bovendien is de uitrusting nog eens uitgebreid met xenon koplampen met koplampsproeiers, 16-inch lichtmetalen wielen, met leer bekleed stuur, Parking Distance Control en een uitgebreide boardcomputer (MaxiDOT). De Business Edition is verkrijgbaar met vrijwel alle motoren en in combinatie met zowel de hatchback als de Combi. Prijzen variëren van € 23.395 voor de Octavia 1.6 Business Edition t/m € 32.925 voor de Octavia Combi 2.0 TDI PD DPF Business Edition.

Weet iemand al meer hierover? Is dit model wel uit te breiden met andere opties en wat worden de exacte prijzen van alle modellen?

VEEJAY

Forumguru
ja welke gaat nu dicht /forum/images/graemlins/winkie.gif

@ontopic: hadden ze eerder mee moeten komen...

Reizende

Actief lid
@Veejay: Inderdaad! Die opties had ik er ook graag bij gehad! Maar goed, dat zal altijd zo blijven gaan vrees ik. Na dit actiemodel komt er vast ook weer een betere..

Timothee

Actief lid
Potverdomme! Mijn O2 Ambiente is nét bij de dealer afgeleverd. Hadden ze hier niet wat eerder mee kunnen komen? Dan had ik voor hetzelfde geld een volgepakte Elegance gehad /forum/images/graemlins/frown.gif

Frankie

Actief lid
Mooie aanbieding, dat zeker. Maar ik snap niet wat o.a. Xenon en MoxiDat zoveel met "Business Editions" te maken hebben... Dat is gewoon om met name leaserijders aan te trekken die meer geld over hebben voor die gadgets (net zoals ik /forum/images/graemlins/smile.gif ) !! Waarom niet meer praktische opties standaard !?

Heb er gisteren een besteld:

1.9 TDI Combi Business Edition
Storm blue met Eminent Ivory
Stream radio met mp3

Moet nog even door de handtekeningen molen bij mn werk, maar verwacht dat de bestelling in de loop van volgende week bij de dealer ligt ( Hamers in Voorschoten ).

Levertijd wordt geschat op 8 weken.... Zodra die binnen is zal ik wat foto's maken.

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

bedoelen ze trouwens pdc voor? achter zit er al op bij de elegance.

[/ QUOTE ]

Bedoeld wordt de optie PDC voor+achter...

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

bedoelen ze trouwens pdc voor? achter zit er al op bij de elegance.

[/ QUOTE ]

Bedoeld wordt de optie PDC voor+achter...

[/ QUOTE ]

Ik kan me zo voorstellen dat er hier nog meer mensen zijn die net als ik nét een O2 besteld hebben en zich lelijk bij de neus genomen voelen.
Ik ben weliswaar tevreden met wat ik heb besteld (anders had ik hem natuurlijk niet besteld), maar het was wel een beetje een alternatief omdat datgene wat ik wilde te duur werd in de lease. Als ik nu, een week voor aflevering, zie dat alles wat ik wilde (plus nog meer) voor hetzelfde bedrag te bestellen is, dan baal ik toch wel behoorlijk!
Als ze nu over een half jaar met die aanbieding waren gekomen had ik het niet zo erg gevonden maar nu wel...

Helemaal mee eens.
Wat het voor mij nog een beetje verzacht is dat er in ieder geval geen verwarmbare voorstoelen in zitten; dat was voor mij wel een must.

Maar als dat geen must was geweest had ik er nu nogal van gebaald. Maar ja, elk nadeel heb zijn voordeel. Hij zou dan ook pas na 1 juli geleverd worden, dus hogere BPM ==&gt; hoger leasebedrag en hogere bijtelling.

Henny

Actief lid
Die pdc zit al standaard bij de Elegance achter, dus de extra zou dan pdc voor zijn. Dat staat er overigens niet.
Verder zie ik dat "business" ook niet zo; zat er bij de O1 business o.i.d. niet GPS bij of voor heel weinig meer?

VEEJAY

Forumguru
business zou idd op zijn navigatie hebben zoals bij de andere merken.

Trouwens wanneer is het wel een goed moment op een prijsverlaging/actie te introduceren?

Timothee

Actief lid
Tsja...eigenlijk is het natuurlijk nooit een goed moment voor een prijsverlaging/actie want je benadeeld er altijd mensen mee. Maar het is gewoon zuur als je net wat besteld hebt na een zorgvuldige afweging en dan ineens al die begeerde opties gratis kunt krijgen!

Maar goed...ik lees al in dit topic dat de BPM hoger zou zijn geweest als ik nu pas had besteld waardoor het leasebedrag ook weer stijgt. Bovendien lees ik in het andere topic dat de leasemaatschappijen die korting niet krijgen o.i.d. waardoor je als berijder toch gewoon een paar tientjes per maand meer betaald.
Als dat allemaal klopt vind ik het nog niet zo erg want dan was hij me sowieso te duur geweest....het ging me er maar om dat ik niet voor hetzelfde geld ineens in een full-option bak had kunnen rijden.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Tomitheé</font><hr />
het ging me er maar om dat ik niet voor hetzelfde geld ineens in een full-option bak had kunnen rijden.

[/ QUOTE ]

Je mag af en toe wel in mijn auto komen zitten /forum/images/graemlins/yeah.gif !!! Grapje (je mag wel zitten, maar je wordt er niet gelukkiger van, ik heb ook geen full-option zoals jij weet !!) !!!! Ken je het verhaal van mij vorige Golf ?? Auto besteld voor ergens achter in de 29.000 euro. En voor aflevering opeens 3200 euro duurder. Lekker bagger dus. Kwam dus ff 50 euro op lease /forum/images/graemlins/confused.gif

In jouw geval is dat mss bitter met die aanbieding opeens (al valt t nu wel mee, niet ?) maar dat zul je altijd blijven houden !! Gewoon genieten van die auto straks !!

elcocheSKODA

Actief lid
Aangezien de extra's op deze business editie toch betaald moeten worden, zal deze uitvoering waarschijnlijk niet voor de niet lease consument minder aantrekkelijk zijn, omdat er minder marge op de auto zit. Hierdoor zal als men gaat inruilen minder voor de in te ruilen auto worden gegeven.

Bovenaan Onderaan