Octavia voor de zakelijke rijder

1 troost voor degene die net een Elegance versie hebben besteld: ik zag bij ING Carlease dat de Business uitvoering ongeveer 20 Euro per maand duurder is in de lease dan de Elegance uitvoering.

alcatel

Nieuw lid
Logisch,

De opties worden wel doorberekend aan de berijder, maar je fiscale bijtelling blijft hetzelfde.

Overigens is 20 euro extra voor 2300 euro aan opties niet duur........

Het is zo dat de leasemaatschgappij van de skoda dealer/importeur minder korting krijgt dan normaal. Het verschil van die korting maakt de leasemaatschappij goed door...... juist, deze door te berekenen naan de berijder.
Vandaar bij eenzelfde catalogusprijs een hogere leaseprijs voor de business edition.
Voordeel ? Een lagere bijtelling dan als je deze opties los had besteld.
Levertijden zijn ook behoorlijk langer dan normaal.....

Het is zo dat de leasemaatschappij van de skoda dealer/importeur minder korting krijgt dan normaal. Het verschil van die korting maakt de leasemaatschappij goed door...... juist, deze door te berekenen naan de berijder.
Vandaar bij eenzelfde catalogusprijs een hogere leaseprijs voor de business edition.
Voordeel ? Een lagere bijtelling dan als je deze opties los had besteld.
Levertijden zijn ook behoorlijk langer dan normaal.....

KMA

Lid
Ik begrijp eigenlijk niet zo waarom dit aktiemodel zich nu zo positioneerd voor de zakelijke rijder. Sterker nog als ik het hier allemaal een beetje goed lees maakt het voor de leaserijder niets uit (hoger leasebedrag maar meer opties voor dezelfde fiscale bijtelling). Voor de priverijder echter is het voordeel wel heel duidelijk. Het een elegance met extra's voor minder geld als de standaard elegance. Als ik dat toen had geweten had ik nu deze business edition genomen!

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Arnifloor</font><hr />

1 troost voor degene die net een Elegance versie hebben besteld: ik zag bij ING Carlease dat de Business uitvoering ongeveer 20 Euro per maand duurder is in de lease dan de Elegance uitvoering.

[/ QUOTE ]

Lekkere blunder, een Octavia voor de zakelijke rijder die duurder is dan de 'normale' versie. Die leaseprijzen zijn zowiezo niet logisch af en toe. Je had het prijsverschil tussen mijn huidige diesel en de RS eens moeten zien /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Terwijl ze toch ongeveer net zo duur zijn in de aanschaf..

JC1978: Die leaseprijsverschillen hebben o.a. met aanschafprijs te maken, maar daarnaast met exploitatiekosten (reparatiekosten, verzekering, houderschapsbelasting,bandenkosten, afschrijving, restwaarde, brandstofkosten) etc. Logisch dat je dan verschillen in leaseprijs krijgt.

Vergeet ook niet de banden. 15 &gt; 16 inch daarvoor rekenen ze je 4 sets banden voor een diesel en de meerprijs rekenen ze gewoon aan jou door. (looptijd 4jr).

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

JC1978: Die leaseprijsverschillen hebben o.a. met aanschafprijs te maken, maar daarnaast met exploitatiekosten (reparatiekosten, verzekering, houderschapsbelasting,bandenkosten, afschrijving, restwaarde, brandstofkosten) etc. Logisch dat je dan verschillen in leaseprijs krijgt.

[/ QUOTE ]

We leasen exclusief benzine maar de hogere prijs zal inderdaad in de hogere reparatie en verzekeringskosten zitten lijkt me.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Serieus? Haha! Ik ga hem zo eens intoetsen op Dutchlease...

[/ QUOTE ]
En de Business Edition is dus voor mij duurder in de lease dan m'n O2 Elegance met opties! /forum/images/graemlins/shocked.gif

Bovenaan Onderaan