Octavia ZONDER navigatie

higgy

Forumguru
Kom ik vanmiddag bij mijn auto, netjes in de bewaakte Q-Park in Den Bosch geparkeerd, gooi m'n jas achterin, ga zitten, denk: wat een zooi op de rechterstoel, kijk nog eens: rechter voorraam kapotgeslagen, radio en navigatie (VDO MR 6000 & MS 5000) met bruut geweld uit het dashboard geramd, dasboardkastje geleegd, PDA uit armsteun meegejat, ALLES onder het glas....^$&&%*%*%* !!!!!
Alle bekabeling in middenconsole gesloopt, CAN-adapter gesloopt, draden hingen nota bene uit het rechterraam!

Om 20:10 verliet ik de Carglass, een nieuw raam rijker, en een illusie en wat navigatiespullen armer.

Wat een klootzakken lopen er toch rond...

Tallguy

Forumguru
Je gaat je dan afvragen wat er bewaakt wordt in een bewaakte parkeergarage. En met die gedachte nog vers...kan je een parkeergarage die pretendeert bewaking te hebben ook aansprakelijk stellen?

Ik bedoel..als je betaald voor een dienst die iemand hoort te leveren, dan mag je ook verwachten dat dat gebeurd. In dit (schrijnende) geval is dat niet gebeurd.

Zijn er geen mensen die een rechtenstudie hebben gedaan op dit forum aanwezig die Higgy kunnen bijstaan met raad en daad?

Wel knap lullig Higgy....'t is en blijft voor veel mensen moeilijk met hun poten van andermans spullen af te blijven.

LenK

Forumguru
K*t al weer!!
Dit is al het zoveelste forumlid dat slachtoffer is van graaihandjes.

Wat betreft aansprakelijkheid: als er bewaakte parkeerplaats op borden of website staat, dan is de eigenaar zonder meer aansprakelijk. Zelfs als er staat "de directie is niet aansprakelijk", dan is deze wel degelijk aansprakelijk zodra er betaald is voor de dienst.

Of je alle schade vergoed krijgt is 2. Losse spullen in de auto zal niet lukken.

japiejo5

Actief lid
Het kutste is waarschijnlijk de PDA,...die krijg je in veel gevallen niet vergoed.
De rommel, en waarschijnlijk meegeleasde apparatuur komt wel weer geod,.

Fabia

† In Memoriam

Absoluut, ze moeten gewoon met hun poten van andermands spullen afblijven. Niks is tegenwoordig meer veilig in je auto. Balen voor je. Ik hoop dat je de parkeergarage aansprakelijk kan stellen.

EdK

Forumguru
PDA met bluetooth aansluiting ?? Deze aan laten staan of in slaapmodus gehad ??
Helaas zijn deze dan te traceren en wordt je wagen opengebroken !!

Of het terecht is ?? Nee want ze motten gewoon met hun handjes er vanaf blijven !! Wat dat betreft mogen ze de arabische wetten wel toepassen !!
maw 3 keer opgepkat voor diefstal dan je handje eraf en als extra bonus geen uitkering !! Volgende keer weer opgepakt linkerhandje eraf !!

Ga ik te ver ??? ja inderdaad maar heren en dames van het D- gilde gaan ook te ver !!

Steve

Senior Member
Laats een vriend van me werd zijn laptop gejat uit de kofferbak.
Hij was even snel iets halen en de laptop was helemaal uit.
Nou hoorde hij laatst via carglass en de politie dat ze tegenwoordig op de batterij kunnen scannen en dan weten ze precies wat er in een auto ligt.

Weet niet of het klopt maar als het zo is heeft het geen nut als de apparatuur uitstaat want ze zien het dan toch.

TL@

Forumguru
Bij mij hebben ze m'n radio gejat in een bewaakte parking in Breda (Baronnes). Aangifte gaan doen bij de politie: "Ja meneer, u bent niet de eerste vandaag."
Compleet kut!
Ondertussen hangt er een groot spandoek boven de ingang van de garage dat je alles uit de auto moet nemen omdat er veel ingebroken wordt.

MadDog2K

Actief lid
Laats een vriend van me werd zijn laptop gejat uit de kofferbak.
Hij was even snel iets halen en de laptop was helemaal uit.
Nou hoorde hij laatst via carglass en de politie dat ze tegenwoordig op de batterij kunnen scannen en dan weten ze precies wat er in een auto ligt.

Weet niet of het klopt maar als het zo is heeft het geen nut als de apparatuur uitstaat want ze zien het dan toch.

Dat werkt alleen als de laptop in slaapstand staat, en dan alsnog wifi/bluetooth verbindingen scanned (bijv. Dell laptops hebben iets van wifi catcher, die constant verbindingen scanned)

Maar : echt uit = echt uit.

Steve

Senior Member
Dat werkt alleen als de laptop in slaapstand staat, en dan alsnog wifi/bluetooth verbindingen scanned (bijv. Dell laptops hebben iets van wifi catcher, die constant verbindingen scanned)

Maar : echt uit = echt uit.
Het was inderdaad een Dell laptop.
Hij vertelde me juist dat de laptop helemaal uit was om wifi/bluetooth scannen tegen te gaan.
Weet het ook niet precies maar dat was wat hij me vertelde (ik was er niet bij om het te verifieren).

van inkel

Forumguru
Het een schande dat je niks meer in je auto kunt laten liggen, of een beetje radio in je auto.
Verder vind ik het geen slimme zet van VAG, Opel etc. dat de oem radio's uitwisselbaar zijn met andere modellen binnen het concern, als een O2 radio nu alleen in een ander O2 zou passen, is het niet zo interesant meer om een oem radio te klauwen.

PS in mijn oude golf had ik een alarmsysteem met een dubbele luchthoorn verborgen in het interieur, er is twee keer ingebroken maar de dieven vonden meer dan 80 dBa niet echt prettig en zijn er twee keer zonder spullen vandoor gegaan, had dus gelukkig alleen maar blikschade onder de
portiergreep.

JettaFreak

Actief lid
Zijn er geen mensen die een rechtenstudie hebben gedaan op dit forum aanwezig die Higgy kunnen bijstaan met raad en daad?

Ahum,

Heb de studie Fiscaal Recht afgerond. Daarbij heb ik ook veel civiel recht gehad. Ik wil dit verhaal een beetje vergelijken met de bewaakte garderobe. Als je daadwerkelijk moet betalen voor de bewaakte garderobe (ipv de garderobe waarbij ze wel je jas aannemen, maar daarvoor niet hoeft te worden betaald) kan je de uitbater van de garderobe aansprakelijk stellen bij verlies van je jas. Als je auto zou zijn gejat, zou dit min of meer een gelijke casus kunnen zijn. Maar nu is je auto gekraakt ipv gejat, dus is het de vraag hoe ver de bewakingsplicht reikt. Zal sterk afhankelijk zijn van de feiten. Wordt bijvoorbeeld gewezen op het belang om zaken uit je auto te halen, wordt geadverteerd met cameratoezicht etc.? In vergelijking met een normale parkeerplaats, welk gedeelte van de prijs is toerekenbaar aan de bewaking? Waarschijnlijk zullen al deze omstandigheden niet echt leiden naar het gewenste resultaat, die bewaker zit gewoon tv te kijken met een kop koffie. Maar het kan denk ik geen kwaad om eens een briefje te rijmen naar de exploitant van de bewaakte parkeergarage waarin je hem aansprakelijk stelt. Kijk trouwens ook eens of je een kopie kunt krijgen van de algemene voorwaarden kunt krijgen. Daarin worden vaak allerlei beperkingen in aansprakelijkheid vermeld, maar die kunnen ook onredelijk bezwarend zijn en daarmee hun toepassing (grotendeels) missen.

Succes ermee.

Groet,

JettaFreak

TL@

Forumguru
Ze gaan je brieg gewoon negeren.
Ik stond in Breda geparkeerd onder een camera. De bewakers wilde de band niet eens gaan zoeken en de politie maakte alleen maar een PV op, tegen hun zin (moest voor de toenmalige rotverzekering, voor de huidige zou dit niet eens meer nodig zijn)
Het is duur zulk gedrag dat die dieven hun gang blijven gaan. Stelen moet gewoon veel harder aangepakt worden want het is 1 van de eerste stappen op ladder van de criminaliteit.

JettaFreak

Actief lid
Ze gaan je brieg gewoon negeren.
Ik stond in Breda geparkeerd onder een camera. De bewakers wilde de band niet eens gaan zoeken en de politie maakte alleen maar een PV op, tegen hun zin (moest voor de toenmalige rotverzekering, voor de huidige zou dit niet eens meer nodig zijn)
Het is duur zulk gedrag dat die dieven hun gang blijven gaan. Stelen moet gewoon veel harder aangepakt worden want het is 1 van de eerste stappen op ladder van de criminaliteit.

Ik snap die gevoelens, daar zou ik ook heel erg last van hebben (las trouwens vanochtend op telegraaf.nl dat uitkeringstrekkers 400 euro krijgen en dit ook mogen besteden aan 'noodzakelijke' apparaten als een LCD-tv. Dan komen er bij mij ook allerlei gevoelens naar boven, en die zijn zeker niet positief). Maar het punt dat ik wil benadrukken is dat je nooit geld zult zien als je die brief niet schrijft. Zeker zo'n grote parkeerorganisatie als Q-Park zou misschien wel gevoelig kunnen zijn voor dit soort verhalen. En wat dan te denken van 'bewaakte' parkeerplaatsen. Ik zou zelf een epistel opstellen waarin ik inga op de plicht van de bewaking om af en toe een rondje te maken, goed te kijken naar de videobeelden (ipv naar de tv). Niet geschoten is altijd mis.

Groet,

JettaFreak

Medeleven

Heb recentelijk ook een leegroof meegemaakt. Bij mij gewoon voor de deur op de oprit. Buiten de Pioneer Avic 1 HD-BT, namen ze voor het gemak ook maar de airbag aan de bijrijderskant mee en sloopten ze het halve dashboard eruit. Eerst hebben ze het geprobeerd met het slot forceren (schijnt tegenwoordig helemaal niet meer zo moeilijk te zijn) maar dat lukte niet. Vervolgens raam maar ingeslagen. Navi weg en komt ook niet meer terug (leasemij Arval laat geen 2 DIN meer inbouwen, worden te vaak gejat op dit moment; wel 1 per 2 dagen). Bij de reparateur hoorde ik nog wel een verhaal dat mijn mond deed openvallen. (het betrof een dochter van een VAG dealer). VAG auto's zijn open te krijgen met een tuinslangklem. De medewerker liet me gewoon zien hoe het werkte. Werd hier niet vrolijk van ! Hij zei nog : heb je wel geen ruitschade ! Lachen kon ik er niet mee! Het ergste is nog de nasleep en de woede dat er iemand met zijn tengels aan spullen zit waar jij heel zuinig op bent ! Ik voel echt met je mee.

tuinslangklemautoslotopener

VAG auto's zijn open te krijgen met een tuinslangklem. De medewerker liet me gewoon zien hoe het werkte. Werd hier niet vrolijk van ! Hij zei nog : heb je wel geen ruitschade ! Lachen kon ik er niet mee!

Het is te hopen dat zo'n olijke medewerker van de reparateur zijn truc niet aan elke willekeurige bezoeker demonstreert. Anders zou het gemiddelde van per etmaal gestolen navi's wel eens omhoog kunnen vliegen. De Duitsers hebben een mooi woord voor zijn gedrag: Schadenfreude! - maar inderdaad, het lachen vergaat je wel op die manier.

bing69

Actief lid
Kom ik vanmiddag bij mijn auto, netjes in de bewaakte Q-Park in Den Bosch geparkeerd, gooi m'n jas achterin, ga zitten, denk: wat een zooi op de rechterstoel, kijk nog eens: rechter voorraam kapotgeslagen, radio en navigatie (VDO MR 6000 & MS 5000) met bruut geweld uit het dashboard geramd, dasboardkastje geleegd, PDA uit armsteun meegejat, ALLES onder het glas....^$&&%*%*%* !!!!!
Alle bekabeling in middenconsole gesloopt, CAN-adapter gesloopt, draden hingen nota bene uit het rechterraam!

Om 20:10 verliet ik de Carglass, een nieuw raam rijker, en een illusie en wat navigatiespullen armer.

Is inderdaad klote is mij een keer voor de deur overkomen, was nummer 4 in de rij en laatste ivm mijn alarm systeem. Had er dus zelf niets aan maar de rest van de straat wel....
Als bosschenaar wilde ik je nog vragen welke garage was dat??

Bovenaan Onderaan