Mijn Enyaq is binnen. Gekocht bij de lokale garage, die er hier wat vier-seizoenenbandjes onder aan het zetten is (achter is nog de zomerband, voor is al vervangen):
Het is de 2025 facelift, met warmtepomp, trekhaak, panoramadak, winterpakket (voorruitverwarming), Business Upgrade Advanced (Area view, Head-Up display), Regulus velgen, vier-seizoenenbanden, Graphite Grey.
Overigens heeft de lokale dealer hem gewoon weer bij de Pon dealer gekocht, want het is (zoals je kan raden) geen officiële Skoda-dealer, dus dat kon niet. Ook mijn ruilauto is op papier aan Pon verkocht, en die wordt vandaag voor dezelfde prijs weer doorverkocht aan de lokale garage. Was nodig omdat Pon de importeur anders geen korting gaf. Blijft een apart wereldje. Onderhoud is van de prijs bij Pon afgegaan, en ik ga het onderhoud dus bij de lokale garage laten doen. Niet alles hoeft Pon te zijn, wat mij betreft (ik ben niet zo van de monopolisten).
Dinsdag de auto formeel gekocht bij Pon, woensdag de banden er onder, donderdag ga ik er mee rijden (of mijn vrouw, want hij staat op haar naam. En eerlijk is eerlijk, ik kan beter navigeren, zij kan beter rijden). Inderdaad: dinsdag niet zelf gereden, ik heb mijn garagehouder meegenomen om 'm samen op te halen, en hij mocht van mij de maiden-voyage maken van Pon naar zijn garage. Vond ie leuk, terwijl het mij niet zoveel uitmaakt of de odometer op 10km (gisteren) of 32 km (vandaag) staat. Wellicht ben ik een uitzondering op dit forum.
Reden voor de lokale garage is dat het daar echt vakidioten zijn, en ook nog eens op loopafstand. Niet goedkoop, maar wellicht geeft onderstaande factuur van een paar jaar geleden (van mijn vorige auto) aan waarom ik daar mijn onderhoud wil doen:
Inderdaad. Nog volledig handgeschreven. Ze zijn pas dit jaar overgestapt op een nieuw systeem, na verkoop van de garage van de oude eigenaar aan zijn zoons. En ja, dit was een APK keuring, en daar staat inderdaad vervanging knipperlicht linksvoor omdat de kleur verbleekt was. Kosten €1.78 excl BTW (en vast meer arbeidsloon). Onderstreping is van mij. Is misschien flauwe kul, maar ik denk dan: als ze dat al opvalt, dan zal de rest ook wel in orde zijn. En dat is mij ook wat waard. Dus ja, ik mag mijn garagehouder best een vakidioot noemen. En daar heb ik nou eenmaal een zwak voor. En daarom mogen ze nu mijn EV ook onderhouden. Is de derde EV die ze in onderhoud hebben en eerste niet-Tesla, dus dat vonden ze leuk. Mijn gunfactor hebben ze.

Het is de 2025 facelift, met warmtepomp, trekhaak, panoramadak, winterpakket (voorruitverwarming), Business Upgrade Advanced (Area view, Head-Up display), Regulus velgen, vier-seizoenenbanden, Graphite Grey.
Overigens heeft de lokale dealer hem gewoon weer bij de Pon dealer gekocht, want het is (zoals je kan raden) geen officiële Skoda-dealer, dus dat kon niet. Ook mijn ruilauto is op papier aan Pon verkocht, en die wordt vandaag voor dezelfde prijs weer doorverkocht aan de lokale garage. Was nodig omdat Pon de importeur anders geen korting gaf. Blijft een apart wereldje. Onderhoud is van de prijs bij Pon afgegaan, en ik ga het onderhoud dus bij de lokale garage laten doen. Niet alles hoeft Pon te zijn, wat mij betreft (ik ben niet zo van de monopolisten).
Dinsdag de auto formeel gekocht bij Pon, woensdag de banden er onder, donderdag ga ik er mee rijden (of mijn vrouw, want hij staat op haar naam. En eerlijk is eerlijk, ik kan beter navigeren, zij kan beter rijden). Inderdaad: dinsdag niet zelf gereden, ik heb mijn garagehouder meegenomen om 'm samen op te halen, en hij mocht van mij de maiden-voyage maken van Pon naar zijn garage. Vond ie leuk, terwijl het mij niet zoveel uitmaakt of de odometer op 10km (gisteren) of 32 km (vandaag) staat. Wellicht ben ik een uitzondering op dit forum.
Reden voor de lokale garage is dat het daar echt vakidioten zijn, en ook nog eens op loopafstand. Niet goedkoop, maar wellicht geeft onderstaande factuur van een paar jaar geleden (van mijn vorige auto) aan waarom ik daar mijn onderhoud wil doen:

Inderdaad. Nog volledig handgeschreven. Ze zijn pas dit jaar overgestapt op een nieuw systeem, na verkoop van de garage van de oude eigenaar aan zijn zoons. En ja, dit was een APK keuring, en daar staat inderdaad vervanging knipperlicht linksvoor omdat de kleur verbleekt was. Kosten €1.78 excl BTW (en vast meer arbeidsloon). Onderstreping is van mij. Is misschien flauwe kul, maar ik denk dan: als ze dat al opvalt, dan zal de rest ook wel in orde zijn. En dat is mij ook wat waard. Dus ja, ik mag mijn garagehouder best een vakidioot noemen. En daar heb ik nou eenmaal een zwak voor. En daarom mogen ze nu mijn EV ook onderhouden. Is de derde EV die ze in onderhoud hebben en eerste niet-Tesla, dus dat vonden ze leuk. Mijn gunfactor hebben ze.
Laatst bewerkt: