Disaster-Master
Donateur
Ik lees hier iets over dat auto's door lease maatschappijen goed onderhouden worden. Ja, dat is doorgaans zo. Maar niet zodra de looptijd af loopt.
Heb dikwijls met het bijltje mogen hakken toen ik nog wagenparkbeheer deed, zowel Athlon als Leaseplan, dat zijn toch wel 2 grote jongens. Zodra de looptijd op zn eind zit en er wat aan mankeert, behalve items die de veiligheid in het geding brengen, wordt er geen cent uitgegeven.
Voorbeeld: VW touran. Xenon lampje defect. Geen akkoord voor reparatie. Auto ging eruit met een paar weken. We hadden er 6, dus bij het inbouwstation (waar spul wat destijds was ingebouwd weer werd uitgebouwd) maar zelf een lampje uit een andere getrokken en gewisseld.
VW Golf; moest reguliere beurt, olie en remvloeistof wissel, geen akkoord voor. Remblokken voor dun, die mochten wel.
Dus denk nou niet dat als het een ex-lease auto is die altijd bij de dealer is geweest dat alles ook altijd is gedaan.
Heb dikwijls met het bijltje mogen hakken toen ik nog wagenparkbeheer deed, zowel Athlon als Leaseplan, dat zijn toch wel 2 grote jongens. Zodra de looptijd op zn eind zit en er wat aan mankeert, behalve items die de veiligheid in het geding brengen, wordt er geen cent uitgegeven.
Voorbeeld: VW touran. Xenon lampje defect. Geen akkoord voor reparatie. Auto ging eruit met een paar weken. We hadden er 6, dus bij het inbouwstation (waar spul wat destijds was ingebouwd weer werd uitgebouwd) maar zelf een lampje uit een andere getrokken en gewisseld.
VW Golf; moest reguliere beurt, olie en remvloeistof wissel, geen akkoord voor. Remblokken voor dun, die mochten wel.
Dus denk nou niet dat als het een ex-lease auto is die altijd bij de dealer is geweest dat alles ook altijd is gedaan.