Offerte traject.

Roli

Lid
Dag allen,

Zal mij eerst in het kort even voorstellen.

Mijn naam is Roland, 31 jaar, getrouwd, aan het denken over kinderen, systeem beheerder bij een klein ICT bedrijf in het Gooi. Vandaag ben ik met mijn werkgever overeengekomen dat ik een lease wagen mag gaan rijden. De Octavia Combi Business 2.0Tdi DSG valt binnen het budget. Aangezien ik nu nog in een Seat Cordoba rijd, en altijd erg Seat minded ben geweest, was de keus tussen de Altea en de Octavia erg lastig. Anyway, de keuze is gevallen op de Octavia. Dus farewell Seat-Online.nl en howdy skodaforum.nl

Vandaag heb ik het bericht gekregen, dus ben meteen naar de skoda dealer in woonplaats Almere gegaan ( Skoda Holdinga )
Een kleine dealer die het volgens mij erg goed doet. Alleen vond ik de verkoper (en eigenaar0 een beetje stug. Een heel goed gevoel kreeg ik er dus niet bij. Ook de "inkoop" prijs voor mijn Cordoba vond ik erg laag. De dealer zit bij mij 1 minuut vandaag, dus dat is wel een pre, maar is zeker geen vereiste.

Zijn er dealers die zeker de moeite zijn om te bezoeken?

Zijn er Octavia rijders die ook met de Mak X-treme Graphite rondrijden? Toe ik deze in de folder zag, was ik verkocht, en wil deze zeker onder mijn aanstaande Metallic Zwarte Octavia. Als er iemand op dit forum is met deze velgen, zou deze dan een foto willen posten?

Alvast ontzettend bedankt en kijk uit naar de leuke reacties.

Roland

Ik zou zeggen...koester de kleine dealer een beetje. De marges op een B.E. zijn niet om over naar huis te schrijven. Deze mensen doen je een bod en willen je dus wel als klant. Het blijft geven en nemen. Zeker als je bedenkt dat je least en het grootste gedeelte van de marge al weg vloeit naar de leasemij. Maar ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe Octavia....plezier gegarandeerd.

Roli

Lid
Natuurlijk ben ik het met je eens. Ik neig altijd al naar de "underdog" maar dan moet deze mij wel het gevoel geven blij is mij te zien.

Betreft Holdinga hoor en lees ik niks dan goeds. En vooral als het gaat om service. Aan de andere kant heb ik, net zoals vele mensen destijds een lening afgesloten voor mijn Cordoba. En die is natuurlijk nog niet ingelost. Hoe hoger de inruil prijs, des te lager de maandlasten
wink.gif

Het zal zeker niet hangen om tientallen euro's.
Maar het is nooit verkeerd om verder te kijken dan je neu lang is..... toch?

Kee...begrijp je insteek. En ieder kijkt naar zijn eigen beurs. Doe ik ook. En kijken kost niets.
Maar de long run is altijd het belangerijkste, niet allen de order...maar het hele traject. Maar ik begrijp je standpunt. En blijf je veel plezier wensen met je oc.

Nou toen ik mijn fabiaatje ging inruilen om een nieuwe aan te schaffen liepen de inruil prijzen sterk uiteen. Tot wel 3 duizend eurotjes. Ik ben lekker gaan shoppen en heb de nieuwe aangeschaft waar ik de beste inruil kreeg.
In mijn geval een leaser maar een prive eigendom.

smg

Lid
Ik ben wel tevreden over Seat-Audi-Skoda-dealer Look in Baarn (naast de A1). En daar viel uitstekend te onderhandelen en de service is ook goed.

De inruilprijs van een auto kan per dealer sterk verschillen vanwege allerhande redenen: verkoopdoelstellingen, staande voorraad, etcetera. Al die redenen weet je niet, hoeft ook niet, gewoon voor jouw beurs onderhandelen.

Dangerclose

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Ik ben wel tevreden over Seat-Audi-Skoda-dealer Look in Baarn (naast de A1). En daar viel uitstekend te onderhandelen en de service is ook goed.

De inruilprijs van een auto kan per dealer sterk verschillen vanwege allerhande redenen: verkoopdoelstellingen, staande voorraad, etcetera. Al die redenen weet je niet, hoeft ook niet, gewoon voor jouw beurs onderhandelen.

[/ QUOTE ]

Hey hallo,

Ik ben ook erg tevreden over Auto Look te Baarn. Met name Corné is een prima vent waar je een goede deal mee kan sluiten. Ik heb geen auto ingeleverd dus weet ik niet wat ze met inruil doen. Ik ben weggelopen bij Martin Schilder te Heemskerk, een grote Skoda dealer in mijn woonplaats. Die wilden niet eens een offerte uitdraaien!

Ik heb de O2 Business edition 2.0 TDI met Stream en trekhaak. Tip: nieuwe Stream (als fabriekoptie) heeft trouwens MP3 afspeelmogelijkheden! Wordt volgende week geleverd.

Gysman

Actief lid
Nog een tip: Stream (welliswaar zonder MP3 mogelijkheid en aux-in in de jumbo box) kan ook achteraf ingebouwd worden waarmee de fiscale waarde ruim 500 euro lager is. Scheel voor de leaserijders.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

Nog een tip: Stream (welliswaar zonder MP3 mogelijkheid en aux-in in de jumbo box) kan ook achteraf ingebouwd worden waarmee de fiscale waarde ruim 500 euro lager is. Scheel voor de leaserijders.

[/ QUOTE ]

Dit verhaal gaat tegenwoordig niet meer op.
Alles wat fabriek-af als optie genomen kan worden telt mee voor de bijtelling. Of je het nou bij de dealer besteld of bij de fabriek...

Olaf

Lid
Dan moet dat dit jaar veranderd zijn aangezien mijn vorig jaar geleverde Octavia een aantal extra's bij de dealer heeft die niet in de catalogusprijs verwerkt zijn.

Berry

Senior Member
Zou zeker een keer naar Kreijne Midland gaan in Hoogland (Amersfoort) ik ben er zeer tevreden over en ook voor Almere niet te ver weg
489.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

[/ QUOTE ]

Alles wat fabriek-af als optie genomen kan worden telt mee voor de bijtelling. Of je het nou bij de dealer besteld of bij de fabriek...

[/ QUOTE ]

Onzin, het gaat erom wat daadwerkelijk af fabriek geleverd wordt. Daarmee wordt het basis BPM bedrag verhoogd. Dat is niet het geval als je achteraf (dezelfde) accessoires laat monteren.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

[/ QUOTE ]

Onzin, het gaat erom wat daadwerkelijk af fabriek geleverd wordt. Daarmee wordt het basis BPM bedrag verhoogd. Dat is niet het geval als je achteraf (dezelfde) accessoires laat monteren.

[/ QUOTE ]

Goh, dan hebben de fiscaal adviseurs van een van de vijf grote accountantskantoren het mis! En ING carlease ook. Ben ik ff blij dat jij me corrigeerd!
grin.gif

(Er zit tegenwoordig ook BPM op accessoires overigens)

___JC___

Forumguru
Even van een andere site geplukt.

"Zoals bekend moet de bijtelling met betrekking tot de auto van de zaak sinds dit jaar worden verloond. Veel werkgevers worstelen dan ook met de vraag wat de juiste cataloguswaarde is waarover zij de bijtelling moeten berekenen. Daarbij speelt de discussie of de bijtelling ook moet worden berekend over accessoires waarvoor tot en met 2004 geen BPM was geheven. Voor die accessoires was in een eerder stadium immers door de staatssecretaris van Financiën goedgekeurd dat geen bijtelling hoefde te worden berekend. Met ingang van dit jaar neemt de Belastingdienst echter het standpunt in dat terzake wel dient te worden bijgeteld."

higgy

Forumguru
Ben ik ff blij dat jij me corrigeer<font color="red">t</font> !
grin.gif

[/ QUOTE ]
489.gif

Mistraller

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Goh, dan hebben de fiscaal adviseurs van een van de vijf grote accountantskantoren het mis! En ING carlease ook. Ben ik ff blij dat jij me corrigeerd!
grin.gif

(Er zit tegenwoordig ook BPM op accessoires overigens)

[/ QUOTE ]

Heb jij een andere ING carlease dan ik dan? Fiscale waarde die voor mijn bijtelling geldt is absoluut ZONDER de stream en de trekhaak. En dat is in mei op papier gezet. En daar is ook de bijtelling op mijn salarisstrook op gebaseerd.

En anders koop je die stream toch gewoon zelf, dan blijft ie helemaal buiten het traject. Kan je hem na afloop op marktplaats gooien
wink.gif

___JC___

Forumguru
Bij mij zitten de radio en extra boxen wel in de fiscale waarde. In eerste instantie had ING het niet gedaan maar ik kreeg later een mail dat de fiscale waarde omhoog ging.
Kan zijn dat ze een hekel aan me hebben ofzo...

He hallo,

Moest lachen toen ik je berichtje las. Ik ben namelijk ook 31 jaar en ben net overgestapt van een Seat Cordoba (mijn tweede) naar een Skoda Octavia. Ik heb dan wel kinderen (2) en de ruimte was een belangrijk argument voor mij. En ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb van mijn overstap. Nix negatiefs over de Cordoba en al helemaal niet over Seat Online, echter de kwaliteit en het rijd comfort van de Octavia hebben mij positief verrast. Ik vindt het duidelijk 2 stappen omhoog en vergelijkbaar met de VW passat waar mijn ouders in rijden.

In ieder veel plezier met je nieuwe auto!

Bovenaan Onderaan