Offerte traject.

Roli

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octavia_Joep</font><hr />

He hallo,

Moest lachen toen ik je berichtje las. Ik ben namelijk ook 31 jaar en ben net overgestapt van een Seat Cordoba (mijn tweede) naar een Skoda Octavia. Ik heb dan wel kinderen (2) en de ruimte was een belangrijk argument voor mij. En ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb van mijn overstap. Nix negatiefs over de Cordoba en al helemaal niet over Seat Online, echter de kwaliteit en het rijd comfort van de Octavia hebben mij positief verrast. Ik vindt het duidelijk 2 stappen omhoog en vergelijkbaar met de VW passat waar mijn ouders in rijden.

In ieder veel plezier met je nieuwe auto!

[/ QUOTE ]

Hoi Joep,

Inderdaad leuk dit te horen.. Je woont niet toevallig ook in ALmere
wink.gif

Betreft de Cordoba, mijn ervaringen zijn minder positief.
Wat dingen meegemaakt die handen vol geld hebben gekost. Ook al heeft dit geen betrekking op de laatste periode en rid hij uitstekend.

Wie weet zien we elkaar een keer op een Skoda meeting
wink.gif

Roland

Gysman

Actief lid
Ook ik moest lachen. Ben ook 31 jaar, heb welliswaar geen Cordoba gehad, maar werk wel voor een IT bedrijf en woon ook in Almere. Auto ook deze week besteld, tevens een Business Edition. Ook bij Holdinga geweest, maar daar werd ik niet heel erg warm van. Gewoon middelmatig, niet goed, niet slecht.

Mijn auto wordt gekocht door Kroymans auto lease, en besteld bij Skoda Center Utrecht in De Meern. Daar uitzonderlijk goed geholpen, door Stefan Barnhoorn.

edit: naam verkoopadviseur toegevoegd

Roli

Lid
Ik ben gistermiddag bij Look Automobiel in Baarn geweest, en daar een erg aangenaam gesprek gehad met Tom van der Grift.
Al de "inkoop" waarde van mijn huidige auto nagenoeg gelijk is als wat Holdinga ervoor geeft, heeft deze toch mijn voorkeur.
laugh.gif

Misschien toch nog even langs de Meern rijden.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Even van een andere site geplukt.

"Zoals bekend moet de bijtelling met betrekking tot de auto van de zaak sinds dit jaar worden verloond. Veel werkgevers worstelen dan ook met de vraag wat de juiste cataloguswaarde is waarover zij de bijtelling moeten berekenen. Daarbij speelt de discussie of de bijtelling ook moet worden berekend over accessoires waarvoor tot en met 2004 geen BPM was geheven. Voor die accessoires was in een eerder stadium immers door de staatssecretaris van Financiën goedgekeurd dat geen bijtelling hoefde te worden berekend. Met ingang van dit jaar neemt de Belastingdienst echter het standpunt in dat terzake wel dient te worden bijgeteld."

[/ QUOTE ]

Dit citaat gaat over b.v. cruiscontrol en boordcomputer etc. Deze waren t/m 2004 vrijgesteld van BPM. De werkgevers moeten deze nu echter wel meenemen in de bijtelling, ondanks dat er destijds geen BPM over is betaald.
Voor achteraf ingebouwde accessoires, ook al zijn ze origineel Skoda, hoef je geen bijtelling te betalen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Passat97</font><hr />

TomTom/Brodit Active Holder

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd hoe dat zit, kunt u een foto plaatsen als deze geleverd is?

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Passat97</font><hr />

Dit citaat gaat over b.v. cruiscontrol en boordcomputer etc. Deze waren t/m 2004 vrijgesteld van BPM. De werkgevers moeten deze nu echter wel meenemen in de bijtelling, ondanks dat er destijds geen BPM over is betaald.
Voor achteraf ingebouwde accessoires, ook al zijn ze origineel Skoda, hoef je geen bijtelling te betalen.

[/ QUOTE ]

En als je dan je cruise-control (of leer bijvoorbeeld)achteraf in laat bouwen gaat dit wel mee in je bijtelling.
Dat bedoelde ik met alles wat fabriek-af een optie is...

En als je dan je cruise-control (of leer bijvoorbeeld)achteraf in laat bouwen gaat dit wel mee in je bijtelling.
Dat bedoelde ik met alles wat fabriek-af een optie is...

[/ QUOTE ]

Nee, dat gaat niet mee in de bijtelling. Bijtelling wordt berekend over de catalogus waarde zoals de auto in Nederland geimporteerd wordt. Alles wat er achteraf bijkomt valt daar buiten. Voor opties (af-fabriek) dus wel bijtelling, voor accessoires (naderhand ingebouwd) geen bijtelling.

VEEJAY

Forumguru

Ik geef het op..
grin.gif

[/ QUOTE ]

jha hahah gewoon betalen en niet zeuren
grin.gif

TomTom/Brodit Active Holder

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd hoe dat zit, kunt u een foto plaatsen als deze geleverd is?

[/ QUOTE ]

Ok, ik post een foto als ik hem heb.

Bovenaan Onderaan