Ronnie
Forumguru
Nee, het gaat in pricipe automatisch, van LPG naar benzine en terug.Ze vertelde mij toen dat ie z'n gassen niet kwijt zou kunnen en dat je daardor backfire zou krijgen.
Maar dat valt dus reuze mee!
Moet ik dan trouwens echt overschakelen naar benzine als dat lampje (rijdend) aan gaat?
Ik doe het meestal wel zo tegen de 525 km om te voorkomen dat er eventuele rommeltjes in de verdamper terecht komen.
De jongere AG/Teleflex (de mijne is van 2005, dus jong) hebben een sequentiele LPG injectie door 4 injectoren direct in het inlaatspruitstuk, vlak voor de inlaatklep maar voor de benzine injector. Een backfire is daarom nagenoeg onmogelijk. Vroeger met een monopoint gasinlaat,(spreek als: een gat in het inlaatspruitstuk met een gasslang erop en gaan met die banaan....) kwam het voor dat het luchtfilter via het spruitstuk vol gas stond......, sleutel op contact....boem! (een keertje gehad met een Caddillac lijkwagen van 1998, de stroomverdeler van de V8 werd gekoeld door de inlaatlucht(plus de LPG) erdoor te laten stromen.... kun je nagaan... hier was geen stalen backfireklep tegenop gewassen... zelfs een grote bult in de motorkap!