Oke, we zijn 750km verder en..

Ronnie

Forumguru
Ze vertelde mij toen dat ie z'n gassen niet kwijt zou kunnen en dat je daardor backfire zou krijgen.
Maar dat valt dus reuze mee!

Moet ik dan trouwens echt overschakelen naar benzine als dat lampje (rijdend) aan gaat?
Nee, het gaat in pricipe automatisch, van LPG naar benzine en terug.
Ik doe het meestal wel zo tegen de 525 km om te voorkomen dat er eventuele rommeltjes in de verdamper terecht komen.
De jongere AG/Teleflex (de mijne is van 2005, dus jong) hebben een sequentiele LPG injectie door 4 injectoren direct in het inlaatspruitstuk, vlak voor de inlaatklep maar voor de benzine injector. Een backfire is daarom nagenoeg onmogelijk. Vroeger met een monopoint gasinlaat,(spreek als: een gat in het inlaatspruitstuk met een gasslang erop en gaan met die banaan....) kwam het voor dat het luchtfilter via het spruitstuk vol gas stond......, sleutel op contact....boem! (een keertje gehad met een Caddillac lijkwagen van 1998, de stroomverdeler van de V8 werd gekoeld door de inlaatlucht(plus de LPG) erdoor te laten stromen.... kun je nagaan... hier was geen stalen backfireklep tegenop gewassen... zelfs een grote bult in de motorkap!
 

Freakin

Actief lid
Zo, de auto is bij de dealer geweest ter controle/reparatie. De auto heeft er 2 dagen gestaan.

1) De gasinstallatie (storingslampje rechtsonder): Auto is naar een gas specialist geweest en die hebben de storingen gereset en iets gedaan met het vacuum gebeuren (weet niet meer precies). Maar konden eigelijk niets raars vinden. Alles functioneerde prima.
Gister terug naar huis gereden zonder storingslampje dat aansprong.
Vanmorgen echter weer bingo.. Storingslampje brand weer!

2) De parkeersensoren achter blijkt er een kapot van te zijn, deze wordt besteld, daarna gespoten en dan vervangen. Heb hiervoor over 2 weken een vervolg afspraak.

3) Embleem voorzijde is gratis vervangen (moest ik eigelijk rond de 25 euro voor betalen, maar dat hoefde niet meer).

Kortom: een gasinstallatie die een storingslampje toont maar eigelijk prima functioneert. De gebruiksaanwijziging geeft toch echter aan dat wanneer dit lampje brand je over moet schakelen naar benzine. Dus de regels zijn dus best resuluut.

Toch ga ik ze weer laten kijken naar de gasinstallatie. De auto moet toch terug voor die sensor, en ik heb nog garantie.

Tot zover.. wordt vervolgt.. :)
 

joergarms

Senior Member
Wij hebben ooit bij een gastank de vlotter eruit gehaald. Dan kun je gewoon de echte hoeveelheid liters tanken. Enige waar je op moet letten is dat je na het tanken wel voldoende km's rijdt om zegmaar die extra 20% eruit te rijden. Als je m 100% voltankt en daarna in uren in de brandende zon zet, dan bestaat er een kans dat ie gas gaat afblazen via het overdrukventiel. Maar als je weet wat je doet, is er geen probleem. Behalve dat het eigenlijk niet mag:baby012:
 

hemi24

Forumguru
als je trekhaakdop de grote heeft van een aanhangwagen, zou dit een reactie kunnen geven, maar ik deel de ervaring van deusjevo! Geeft normalerwijs reactie op de PDC...
 

Wijnand850

Forumguru
Ik rij nu een week of vier (hele vakantie) zonder trekhaakdop en de storing blijft terug komen. Overigens leidt een scheef staande dop bij mijn O2 weldegelijk tot een melding van de sensoren, bij een slank model dop... Komende vrijdag gaat de Zenec er tijdelijk uit en de stream er in. Dan kan ik (en de dealer) tenminste zien welke sensor het probleem veroorzaakt. Komen ze er dan nog niet uit, dan gaat 'ie naar Pon. Ben benieuwd hoe dit afloopt....

Groet,
Wijnand.
 

Freakin

Actief lid
Update-tje:

Auto is gister weer bij de dealer geweest. Achteruitrijsensor is vervangen (garantie). Er was er 1tje stuk.

De gasinstallatie (storingslampje dat regelmatig brand) is een ander geval. Hier hebben ze intern in het bedrijf weer naar gekeken. Dit terwijl ze de vorige keer al aangaven dat ze het probleem niet konden vinden..

Kortom: volgende week moet de auto weer terug en brengen ze hem naar de specialist (van het betreffende merk). Ik ben de auto dan enkele dagen kwijt.

Leuk is anders: de auto is volgende week voor de 3e keer in 2 maanden bij de dealer geweest :smiley29:

Hopelijk kunnen ze bij de gasspecialist het probleem vinden. Ik ga namelijk 2 dagen later op vakantie (en dan maakt de auto heel wat kms)

Wordt vervolgt!
 
Zag te laat je bericht dat je embleem is vervangen... en wilde dit berichtje verwijderen. Niet gelukt zoals je ziet.
 

Freakin

Actief lid
Ik word niet goed...

Zoals jullie inmiddels weten is de parkeersensor die problemen gaf inmiddels 2 dagen geleden vervangen (dat is dus de 2e keer, bij aflevering was er ook al eentje vervangen..)

en je raadt het al: DAT STOMME SYSTEEM WERKT WEER NIET!!!!

Ik word hier langszaam aan niet goed van.

Thank god dat ik bovag garantie heb (tot en met kerst)...

Elke keer moeten ze het probleem opsporen, en vinden dan een defecte sensor. Daarna moet je de auto weer ophalen en bestellen ze die sensor en spuiten hem in de juiste kleur. Daarna weer de auto een dagje kwijt..

En sja.. als je dan na 2 dagen weer hetzelfde probleem hebt...

pffffffffff...

Dit is m'n eerste auto uit de stal van VW en heb tot nu toe nog niet lekker kunnen genieten helaas... :(

Wordt vervolgt..
 

hemi24

Forumguru
Heb je wellicht een Gas-tank in de uitsparing voor het reservewiel?
Kans dat deze de kabelboom naar de sensoren heeft beneld/beschadigd (of bij inbouw) en dat de sensor niet de boosdoener is, maar het een contact-/massaprobleem is...
 

Wijnand850

Forumguru
Bij mij duren de parkeersensor problemen nu al ruim een jaar (zolang ik 'm heb). Tot op dit moment is er nooit een foutmelding/code gevonden, ondanks alle storingen. Afgelopen vrijdag is de stream radio er in gezet en nu kan ik zien dat de sensoren die links op de auto zitten de melding geven. Terwijl er werkelijk niets in de buurt is. Binnenkort mogen ze er dus weer naar kijken....

Groet,
Wijnand.
 

hemi24

Forumguru
Afgaan zonder reden, schijnt een normaal fenomeen te zijn, of bijvoorbeeld een ondergrond van grind (zelfs als de wagen stilstaat!?!) en meer vanzelfsprekend: gras. Zal wel iets met reflectie/weerkaatsing te maken hebben.

Stoepranden/aanrijdblokken op parkeerplaatsen zijn ook een reden om te piepen, lang voordat je banden er tegenaan rollen (achter).
 

Wijnand850

Forumguru
Klopt, kan ik me wel iets bij voorstellen. Uiteindelijk wordt dan ook daadwerkelijk een signaal gereflecteerd. Maar als er helemaal niets achter de auto gebeurt en de auto staat op de inrit naast het huis (betonklinkers) waarbij de ene keer het systeem voluit piept (dus niet een paar piepjes, maar echt aanhoudend signaal) en de andere keer feilloos functioneert (kan zelfs binnen 5 minuten voorkomen), dan zit er een fout in het systeem dat opgelost moet worden.

Groet,
Wijnand.
 

Freakin

Actief lid
Ja, dat is bij mij het geval.

Hij geeft bij achteruit schakelen direct een lange toon en daarna geeft ie geen detectie meer.

Tot zojuist.. toen deed dat malle ding het weer opeens... vaag hoor..:crazy:
 

Freakin

Actief lid
Weer een update:

De auto is nu eindelijk bij de leverancier van de gasinstallatie geweest voor een grondige check. Er zijn wat dingetjes gevonden (kapotte druksensor) en de storing is eindelijk foetsie!

En de auto rijd nu nog lekkerder (soepeler bij het schakelen).

De parkeersensoren hebben ze weer (3e keer in 2 maanden) bekeken. Deze keer was het een kabeltje dat niet goed was.

We kunnen op vakantie! :)
 
Bovenaan Onderaan