Of een onafhankelijke garage ernaar laten kijken?
Weet niet of je in garage of dealer bent geweest of een bandenboer die ook vrachtwagens etc doet !?
Maar zou zeker eens naar een ander gaan en mijn voorkeur heeft nog steeds een bandenboer !
Zakelijk kom ik er bij één in plaats van bedrijf en prive kom ik er bij één in woonplaats.
En tsja die gasten weten waar ze over praten en wat te doen.
In verleden wel bij euromaster en kwikpit geweest ( zakelijk en privé ) en had vaak indruk dat het niet moeilijker moest worden dan wat het aapje geleerd was en wat ze nadeden !
Vergeet nooit in mijn eerste motorfiets periode.
Had nieuwe voorband nodig (Metzeler) en mijn dealer kon hem niet leveren op dat moment.
Dus naar een ander gegaan, die het nieuwste van het nieuwste had mbt balanceerapparaat.
Afijn hij kon wel leveren en dus nieuwe erop laten zetten incl uitbalanceren , rij weg en stuiterde zowat het wegdek af.
Dus meteen terug en geklaagd, kon niet dus wiel er af en weer balanceren, nieuw lood er op en wiel erin en ik weer op pad.
Wel meteen weer omgedraaid want stuiterde nog meer van wegdek af.
Derde keer was het acceptabel maar nog niet optimaal !
Maar door gereden naar me dealer en gevraagd of hij even kon kijken...
Beste man haalt wiel er uit en gooit hem op een as op een standaard en geeft handmatig een slinger aan wiel en laat hem uitdraaien.Pakt wat loodjes ( helft in gewicht van wat er op zat ) en zet wiel er weer in en maakt proefrit.
Komt terug en zegt "hij is weer zoals hoort hoor !! "
Dus ik op de motor en inderdaad NUL trillingen meer , gewoon zoals het hoort !
Deze dealer moest ook niets weten van die balanceermachines !! Geven alleen maar ellende die dingen waren zijn woorden