turboturbo
Forumguru
Vandaag wilde ik de bougies wisselen van mijn Octavia toen ik dit tegenkwam....
Kortom; flink (?) wat olie bij de bougie en bobine. Dit is van cilinder 1, de rest ga ik zometeen checken. Ik denk dat ik de huidige bougies eerst nog even terugzet.
Ik las zo gauw dat dit te maken kan hebben met een lekkende kleppendeksel pakking. Klopt dit? Sowieso is dat een verdachte van de 1.8 20VT en Tom van HBT techniek had me 2 jaar geleden al verteld dat hij zag dat die iets lek was (dat zag hij van de buitenkant maar vond het toen niet schokkend)
Een nieuwe pakking voor het kleppendeksel heb ik al liggen dus ik zou meteen door kunnen met die vervangen.
Of is hier iets anders aan de hand? Zijn er nog aanvullende 'testen' die ik kan doen om eea uit te sluiten? Of moet ik afspraak gaan maken voor een motor revisie...
Dit zou te rijmen kunnen zijn met het olieverbruik waar ik mee te kampen heb (zo'n 1:6000 is op dit moment de stand van zaken)
Kortom; flink (?) wat olie bij de bougie en bobine. Dit is van cilinder 1, de rest ga ik zometeen checken. Ik denk dat ik de huidige bougies eerst nog even terugzet.
Ik las zo gauw dat dit te maken kan hebben met een lekkende kleppendeksel pakking. Klopt dit? Sowieso is dat een verdachte van de 1.8 20VT en Tom van HBT techniek had me 2 jaar geleden al verteld dat hij zag dat die iets lek was (dat zag hij van de buitenkant maar vond het toen niet schokkend)
Een nieuwe pakking voor het kleppendeksel heb ik al liggen dus ik zou meteen door kunnen met die vervangen.
Of is hier iets anders aan de hand? Zijn er nog aanvullende 'testen' die ik kan doen om eea uit te sluiten? Of moet ik afspraak gaan maken voor een motor revisie...
Dit zou te rijmen kunnen zijn met het olieverbruik waar ik mee te kampen heb (zo'n 1:6000 is op dit moment de stand van zaken)
Laatst bewerkt: