olie en onderhoudsbeurt

bobby45

Actief lid
met en vagcom kun je dit uit lezen

je hebt om de 30000 km en beurt nodig en echt niet eerder je olie verversen:disc:

oja in rijden die je niet dus raggen met de bak wel ff op temp laten kommen.

volgas bij de in voeg strook en ff vol naar 140 km dan weer 120 km/u:aangenaam:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat denk ik ook, omdat QG1 betekent service interval prolongation, in het boekje die 30 000 staat, deze ook bij levering is genoemd. Dat kaartje moet dan een vergissing zijn.
Maar....., welke olie moet ik hebben om evt bij te vullen en waar kan ik die krijgen?

corsaar

Senior Member
VW 504 00 and 507 00. All are 5W-30 oils
Deze olie dus 5 W-30 kosten 10 en 15 euro per liter

Rosinfield

† In Memoriam
dus gewoon 5W30 is ok, hoeft dan niet iets op te staan van VW 504? Sorry hoor, ben een beetje dom op dit gebied.
Denk trouwens dat ik het nu begin te snappen, die QG1 betekent variabel onderhoudsinterval. Dwz 30 000, tenzij je een indicatie krijgt dat het eerder moet. Er staat ook nog iets over wanneer de olie waarmee je moet bijvullen niet voorradig is, dan moet je na 15 000 km/1 jaar en dan wordt ie omgezet naar vast interval. Maar dat lijkt me eigenlijk puur theoretisch.

Rosinfield

† In Memoriam
Vond dit nog op het Engelse forum:

Hi,

the oil you use must meet strict VAG requirements;

For petrol engines this is

VW 504 00 if you having your car serviced on the QG1 variable service program i.e. as indicated by the service indicator (20,000 miles or 2years, as a rule of thumb).

or

VW 502 00 if your using QG2 time and distance, 10,000 miles or 1 year whichever comes first.

The relevant QG code to your vehicle can be found on the data sticker in the front of the service book.

Which ever brand of oil you use it must have this VW 50...... code on the bottle, if not don't use it.

edit; A My link to the Castrol site which in one of the approved oil suppliers to the VAG group.

Hope is helps,

TP

Rosinfield

† In Memoriam
En dit ook:

The following oils meets specifications VW 504 00 and 507 00. All are 5W-30 oils. Those highlighted in bold are known to be available in the UK.

Addinol Mega Light MV0539 LE
Agip 7008
Autol Carrera Longlife III
Aral SuperTronic LongLife III
Astris Matro L-3
Aviasynth 5W-30 LongLife 3
BP Visco 7000 Longlife III
Bucher AG Motorex Profile V-XL
Castrol EDGE 5W-30
Castrol SLX LongLife III
Castrol TXT 507 00
Castrol LongLife III Hochleistungsmotorenol
Castrol SLX Longlife III Topup
Cepsa Star TDI Synth
Divino Syntholight 03
Elf Solaris LLX
Eurol Syntence Longlife
Fuchs TITAN GT1 Longlife III
Galp Formula Longlife III
Gamaparts Super Longlife III
Havoline Ultra V
Madit Gold Longlife
Megol Motorenol Compatible
Millers XF LONG LIFE 5w30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
MOL Dynamic Gold Longlife
Motorex Profile V-XL
Panolin Avanis SV-X
Pentosin Pento Super Performance III
Q8 Formula V Long Life 5W/30
Repsol Elite Longlife 50700/50400
Shell Helix Ultra Extra
Shell Helix Ultra VX
Statoil LazerWay LL
Tecar Motorenol 504 00 / 507 00
Top Tec 4200
Total Quartz Ineo 504-507
VAPS Vapsoil 507 00
Volkswagen LongLife III
Wintershall ViVA1 SLV Plus
Zeller+Gmelin Divinol Syntholight 03

bobby45

Actief lid
deze ook

hema /w5 van lidi/action/

kroon oil

molycot

prijzen zijn echt beneden een 10 euro:super:

google maar eens op olie en VW 504 00

halfords brezan auto mat zaken

CaseyBasey

Actief lid
Mijn meninkje:

Als het alleen gaat om een beetje olie bijvullen, zeg een halve of hele liter bij jaar, dan maakt het volgens mij geen ruk uit wat voor olie je erbij gooit.
Sterker: zelfs als je de olie zou verversen met bijv. een Hema of Gamma-olie is er niks aan de hand.

hemi24

Forumguru
Afvullen met olie van mindere kwaliteit zou natuurlijk kunnen resulteren in een sneller aftellende service-indicator... ;)

Slechte olie is in noodgevallen vrijwel altijd beter dan GEEN olie..!

Rosinfield

† In Memoriam
CB: eigenlijk alle 3! Maar wel degelijk ook dat ik denk, ja waar maak je je eigenlijk druk om.Zal idd niet tot rampen leiden, lijkt me

hemi24

Forumguru
Als je Yeti een beetje gezond is, zal 'ie zo nu en dan toch ook een beetje van dat goudgele vocht gaan vragen...

Wil je een beestje dat geen olie vraagt, moet je een Leeuwtje kopen..!

Wimus

Actief lid
tja, als je een nieuwe auto koopt voor 25k ofzo, dan moet je wel op 5 Euro kijken voor een liter olie :ahum:

hemi24

Forumguru
...de eerste liter krijg je bij aflevering "cadeau" van je dealert, toch?!?

Voor de rest: € 21,- voor een liter longlife verdeeld over 60k? => 0,035 cent/km...

EdK

Forumguru
wel ik krijg altijd veel dingen bij de aflevering bij de dealer, maar een liter olie heb ik nog nooit gehad.
Ben trouwens wel blij dat dit niet gebeurd is anders had ik nu al een paar liter olie in de schuur staan die ik nooit gebruikt had.
In al die jaren heb ikzelf nooit een druppel hoeven bijvullen

EdK

Forumguru
dat is bij mij ook het verhaal en dan nog luxe mattenset en 3/4 liter rode wijn !
En dat laatste heb ik al ontvangen, en meteen de mededeling gedaan dat ik geen bloemen wil maar een model van de Yeti voor op het nachtkastje !

Bovenaan Onderaan