Oliedruk lampje brand na verwisselen van olie en filter

hallo ik heb een vraag

oliedruk lampje brand na oliebeurt en filter en krukaskeering en ketting en tandwielen ?
het gaat om een aqw moter 1.4 mpi

Cordoba

Forumguru
Niet ergens verpakkingsmateriaal(dopje, sticker, folie of iets dergelijks) vergeten bij het oliefilter? Het meest logische lijkt dat ergens de oliedoorvoer wordt geblokkeerd (ik ga er vanuit dat er wel met voldoende olie is gevuld) Misschien eens kijken wat je oliepeil is? Andere optie: check de stekker van de oliedruksensor.

oliesensordruk geeft alleen fout bij hogere toeren zo vanaf 2000 toeren en knipperd dan steeds tot je weer 2000 toeren rijd

Cordoba

Forumguru
Ik denk aan een vernauwing waardoor de oliepomp onvoldoende olie kan aanzuigen. Bij veel auto's zit er een soort zeefje voor de aanzuigbuis van de oliepomp, en als daar vuil voor zit, geeft dat dergelijke effecten. Ik zou dus zeggen, check de aanzuiging van de olie door de pomp.

beste mensen

ik heb een nieuwe oliedruksensor gemonteerd en olie weer verwisseld van 10-40 naar 5-30 maar nu is de melding weg .
de oude zag ik olie in de aansluiting zitten kan wel inwendig defect zijn daardoor fout geeft als er druk kwam.

tot nu toe weer in orde

allemaal mensen voor de reacties

turboturbo

Forumguru
Maar nu weet je nog niet of de soort olie, of de sensor de oorzaak was van de storing....

En als het de olie was, zou het mij verbazen want voor nagenoeg alle motoren van de Fabia I wordt 10W40 danwel 5W40 voorgeschreven.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Heb je een juist oliefilter geplaatst? Zou toch even alles nazien want je hebt zo motorschade

ja Antera ik heb verder alles gecontroleerd en het is de juiste namelijk dat dacht ik zelf het eerste aan is wel bij de gharage allemaal gedaan behalve wat ik zelf heb gedaan is olie eruit gehaald en nieuwe oliedruksensor geplaatst en de oude nog eens bekeken maar diue was dus lek naar buiten toe kwam olie tegen . en direct weer nieuwe olie in gedaan voor de zekerheid.

Erik_NL

Forumguru
fijn dat het oliedruklampje nu niet meer brandt
bedankt voor de feedback
puur uit nieuwsgierigheid: hoeveel kilometers staan er op je teller?

Rob1.8TSI

Forumguru
Heren en dames ook, ik zit in Zuid Frankrijk met mijn sleurhut, vanmorgen 1liter, juiste, olie bijgevoegd omdat het lampje branden. Vandaag op de terugweg van Nice gaat hen oliedruk lampje branden en geeft aan dat ik maximaal. 4000 toeren mag draaien, wat kan het zijn. De motor heeft dik 6000 km probleemloos gelopen na kleine beurt.

Yeti 1.8 TSI

Gewoon, via internet!!

ertromp

Forumguru
Heren en dames ook, ik zit in Zuid Frankrijk met mijn sleurhut, vanmorgen 1liter, juiste, olie bijgevoegd omdat het lampje branden. Vandaag op de terugweg van Nice gaat hen oliedruk lampje branden en geeft aan dat ik maximaal. 4000 toeren mag draaien, wat kan het zijn. De motor heeft dik 6000 km probleemloos gelopen na kleine beurt.

Yeti 1.8 TSI

Gewoon, via internet!!
Kan een software probleem zijn. Er zijn series 1.8 TSI geweest waarvan de bandbreedte voor melding krap was en daar zijn software updates voor. Na herstart ook nog de melding?

Spierings

Forumguru
Als het echt het rode oliedruklampje brand dan moet je gewoon meteen stoppen..

Oliedruklampje icm 4000 toeren zegt mij niks...

Rob1.8TSI

Forumguru
Nee, hij geeft in het display van de boordcomputer aan, in oranje, dat de oliedruk te laag Is.
Heb nog niet geprobeerd of dat ook na opnieuw starten, nog zo Is. Hij geeft het ook aan onder voertuig status.

Gewoon, via internet!!

Rob1.8TSI

Forumguru
Kan een software probleem zijn. Er zijn series 1.8 TSI geweest waarvan de bandbreedte voor melding krap was en daar zijn software updates voor. Na herstart ook nog de melding?
Hey Ed,

kan dat ook nu in een keer opduiken?

Gewoon, via internet!!

Bovenaan Onderaan