Oliedruk lampje brand na verwisselen van olie en filter

ertromp

Forumguru
Hey Rob,

Ja wat ik al eerder op diverse forums (Briskoda en Skodacommunity) gelezen heb is dat het zo spontaan opkwam en dat bijvb na herstart het niet meer terug kwam.
Maar helaas ook berichten dat het ook voor kwam bij 1/8 TSI's die al een hoog olieverbruik hadden c.q. intern vervuild waren. Exact dezelfde melding als jij omschrijft nl bij 4000 toeren die oliedruk waarschuwing :nailbiting: Heb je veel olieverbruik?

Rob1.8TSI

Forumguru
Nee, nu 1 liter op 4 aan 5.000 km. Heb hem zojuist even gestart en de melding was weg bij de voertuigstatus. Zal er nog eens op letten als we overmorgen naar St. Tropez gaan, morgen rustdag voor mij en de auto

Gewoon, via internet!!

Rob1.8TSI

Forumguru
Toch brandde het oranje kannetje in het informatie display met daarbij een metertje van bv toerenteller.
Er stond bij oliedruk en niet boven de 4000 toeren rijden.
Het rode kannetje van oliedruk brandde niet!! Helaas kan ik er geen foto van maken want de melding is na uitzetten van de motor verdwenen.
In de gebruiksaanwijzing van de auto staat ook niets over deze melding!!

Gewoon, via internet!!

leo442

Forumguru
Oranje kannetje met golfjes eronder? Olie nivo controleren. Op het moment dat de motorkap open gaat verdwijnt de melding.

Rob1.8TSI

Forumguru
Beste Leo442, zoals in bericht 18 hierboven te lezen is, heb ik olie bijgevuld omdat het informatie scherm mij dat netjes aangaf dmv het oranje kannetje en nadat een heel stuk gereden had ging ineens op het informatie scherm een oranje kannetje branden en dan niet met golfjes maar, zoals ik hierboven ook schreef met een klok met pijltje erbij, (hetgeen ik interpreteer als toerenteller) met daarbij de vermelding, onder de 4000 toeren blijven!!
Zo dat was dat.

Gewoon, via internet!!

Laatst bewerkt:

Rob1.8TSI

Forumguru
Vandaag toch naar Saint Tropez geweest Ed en heen 2 uur en terug ruim drie uur gereden, we waren niet de enige die dat idee hadden. Helemaal geen lampjes of kannetje in wat voor een kleur ook te zien!!
Moet zeggen, het reed erg prettig. Mijn wederhelft is het daar waarschijnlijk niet mee eens maar dat heeft weer een andere oorzaak, dat komt meer door het het heerlijke bochtenwerk wat ze hier in het zuiden hebben.

Gewoon, via internet!!

Rob1.8TSI

Forumguru
Trouwens wat mij wel opvalt Is de olietemperatuur, de meter op het dashboard geeft vrolijk en continue 90 graden aan, terwijl mijn info display een variatie aangeeft tussen de 98 en 105 graden!!

Gewoon, via internet!!

Rallye

Forumguru
@Rob1.8TSI Ik hoop voor je dat je verschoond blijft van verder meldingen.

Twee opmerkingen:
- de Skoda service app geeft een heel duidelijke toelichting op de lampjes etc. van je dashboard;
- kun je de melding "Gewoon, via internet!!" in je postings afzetten?

Rob1.8TSI

Forumguru
Waarom Rallye, ik ben via Tapatalk bij meerdere fora en daar gebruik ik overal dit onderschrift. De ene schrijft via mijn IPhone, de andere via mijn Samsung of weet ik veel, ik zeg: gewoon via internet.
Dus graag zou ik de rede weten voor jou vraag.

Gewoon, via internet!!

ertromp

Forumguru
Waarom Rallye, ik ben via Tapatalk bij meerdere fora en daar gebruik ik overal dit onderschrift. De ene schrijft via mijn IPhone, de andere via mijn Samsung of weet ik veel, ik zeg: gewoon via internet.
Dus graag zou ik de rede weten voor jou vraag.

Gewoon, via internet!!
Plaats het "Gewoon, via internet!!" in je onderschrift. Ik zat bij je posts ook eerst te kijken wat wil hij nou dat gewoon via internet gaat? :pieker::sterretjes: Het heeft nl. nu delfde lettertype/grootte als het lettertype in de post

Rob1.8TSI

Forumguru
ad933dcb1ea9ed134ff63cc8bc810641.jpg

Ziet er toch goed uit zo!!

Gewoon, via internet!!

Rob1.8TSI

Forumguru
Shit, ik zie het, wat raar dat jullie het anders zien dan ik!! Ga eens kijken wat ik er aan kan doen

Gewoon, via internet!!

Rallye

Forumguru
We raken door mijn opmerking wat off topic. Dat was niet de bedoeling. Ik las het topic door en vond het zeer storend (nog meer dan het "sent from my Nokia 3330", wat je ook vaak ziet) zeker omdat het twintig keer langskwam en door de weergave in het forum; die had jij weer niet bedoeld. Waarschijnlijk doet Tapatalk iets dat het forum niet begrijpt.

Wellicht is het mooier om een handtekening te maken op een computer in de modus die het forum daarvoor heeft.

Rob1.8TSI

Forumguru
Ga het, als ik thuis ben, via de pc proberen. Ben nu op vakantie en kan via de telefoon alleen het forum bekijken via Tapatalk.

Bovenaan Onderaan