@EdK oeh goeie, ik was niet verder gekomen dan eentje van 5 euro (excl. 7 euro verzendkosten)
De lokale ijzerwaren handelaar had ‘m ook, een stuk prijziger alsnog maar ik dacht: dan heb ik ‘m maar vast.
Het verwijderen van de sensor ging enorm lastig alsook het aansluiten van de slang van de oliedruk meter.
De oliedruk meter slang draait na een paar slagen niet verder met de hand en moet met een steek sleutel verder worden aangedraaid. Er zitten precies twee dikke koel slangen in de weg die juist ook op het punt waar een steeksleutel uit komt, een kruising maken (en niet aan elkaar vast zitten met tywraps ofzo maar het is een tussenverbinding intern in de slangen zelf dus die kan je niet uit elkaar trekken)
Ik had al eea van het inlaat traject los gemaakt om met de ratel slagen te kunnen maken, maar op het gemakkelijk kunnen aansluiten van de oliedrukmeter slang heeft dat geen invloed.
Met een verloop-/ tussenstukje (L-vorm) uit de oliedruk meter set lukte het íets beter om de oliedruk meter vast te draaien. Maar zowel het verloop stukje als daarin de oliedruk meter slang kreeg ik niet voldoende aangedraaid. Ik weet hierdoor niet zeker of er lucht/druk kon ontsnappen.
Een eerste startpoging leverde een nauwelijks uitslaande naald op. Met een beetje gas geven leek er ook niet veel extra beweging in te komen. Ik geloof niet dat ik ‘m boven de 1 bar uit zag komen.
Ik heb m’n poging gestaakt en bezin me nu op vervolg stappen.
1. Ik probeer het nog een keer en koop een setje ratel steeksleutels zodat ik veel makkelijker de oliedruk meter slang kan aandraaien (althans dat hoop ik dan maar)
2. Ik koop in elk geval vast een nieuwe (OEM) sensor en plaats die vast. Daarna zou ik kunnen starten en als dat goed gaat aanvullend stukje rijden kijken of de melding terug komt.
Komt de melding niet terug zou het dus een stukke sensor zijn. Komt de melding terug kan de auto naar de garage.
De melding kwam nu ook meteen terug onderwijl het testen, dat is neem ik aan omdat hij geen signaal van de sensor uit kon lezen?