Weet niet of het iets toevoegd. Ben gisteren met mijn partner met een volgeladen octavia combi greenline 6-bak 1.6tdi naar de cote ‘d-azure gereden, met gemiddeld 30 graden buitentemperatuur over de route’d soleil. olietemperatuur is sterk van toerental afhankelijk. Bij Luik wordt je plots verast met 7%hellingen en vals plat, als ik met 2100rpm rijd 105km/u in de 5, op het vals plat loopt de olie ook op tot 108graden. Remedie: toerental minimaal rond de 2500 rpm houden. (Is gemiddeld 120km/u in de 5) Hiermee zit je vol in de pk’s en koppel + de olie is gemiddeld 97 graden met airco aan en heuvel op. En voldoende kracht en heel afentoe terug naar de 4 als het toerental onder de 2250 rpm zakt. Met dit ‘gedrag’ 1 keer de olie op 102 graden gehad bij een flink lange klim net onder Lyon. Dus toeren machen!!
Ps, mijn oct heeft trekhaakvoorbereiding wellicht draagt dit ook bij.