Dat jij het sportief opneemt, valt zeker te waarderen. Neemt echter niet weg dat de forumregels uitdrukkelijk van ons verwachten dat we ons respectvol gedragen ten opzichte van elkaar...Dus je mag mij met recht een sukkel (of ozzekop) noemen hoor
Dat kan het natuurlijk perfekt verklaren maar als een dealer jou een auto levert en bovenstaande is te verwachten dan is het aan de dealer om de auto even een afleverbeurtje te geven (filters + olie). Als er nu motorschade is dan is dat zeker niet alleen doordat je bent door gereden. Blijkbaar is de auto al met te weinig olie afgeleverd omdat er water in het carter zat. Jij hoeft dat als consument niet te verwachten. Lijkt mij toch een reden voor een goed gesprek met de dealer.Het is verklaarbaar als door vochtophoping in de carter het water als olie wordt gezien
Het is overigens een 1.4 MPI 16v motor.
@Skodakid:Zo lang ik me kan heugen, zijn olielampjes bijna per definitie te laat met waarschuwen
maar hij gaf aan dat we de auto gekocht hadden met afleverbeurt, olie/watercheck, nw APK, en 3mnd garantie op blok en versnellingsbak. Dit viel daar niet onder...