Olielampje knippert soms rood op willekeurige momenten - oliepeil is goed en oliedruk sensor is reeds vervangen

turboturbo

Forumguru
Oliedruk meting lijkt me een van de meest basale dingen die een universele garage moet kunnen doen.

Ik ga naar een lokale garagist hier om de hoek (industrie terrein in de buurt hier in Amsterdam Noord) die kon mijn Skoda op oliedruk controleren. Hij vroeg naar wat voor apparaat ik zelf had gebruikt en vertelde dat zijn apparatuur prijzig is, geijkt wordt etc.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik dacht even dat er op de site van Aad Steur geen enkele foto met een Skoda was te vinden, maar bij de Inlaatreiniging staat een foto onder de motorkap van een Fabia 3, en een Fabia 1 HB ernaast. :D

@turboturbo Jij had toch ook nog adres ergens in 't Gooi (Bussum ofzo?), dat is misschien ook nog een interessant alternatief voor TS.

turboturbo

Forumguru
Er zit een eenmanszaak in Wijk bij Duurstede. Die monteur heeft veel VAG kennis daar zou ik naartoe gaan meer als 2e lijns, mocht je een ingewikkeld probleem hebben en de garage(s) in je eigen omgeving krijgen de diagnose niet rond.

Geen oliedruk meting kunnen doen, past echter niet in mijn voorstelling van een ingewikkelde diagnose.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Fantastisch!

Ik heb contact opgenomen met https://autogarageaadsteur.nl/ (Aad en Boyd). Initieel om een afspraak te plannen, maar uit zichzelf gaven ze mij de gouden tip.

Klaarblijkelijk komt het vaak voor dat bij het plaatsen van een nieuw oliefilter de rubberen ring van de vorige filter in het oliefilterhuis blijft liggen. Deze zie je niet omdat de ring zwart is en in de olie drijft. Door er toiletpapier in te doen en zodoende de olie te verwijderen zag ik dat ook in dit geval de rubberen ring van één van de vorige oliefilters er nog in zat. Dat veroorzaakt de melding.

Kleine stommiteit van mijzelf is dat bij het losdraaien van de oliefilter er wat olie naar beneden is gelekt. Het gaat over maximaal 100 ml schat ik. Een deel heb ik kunnen weghalen, maar een deel is in het gedeelte onder de oliefilter gelekt.

Ik heb een foto gemaakt en een rode pijl bij gezet. Weten jullie hoe dit deel heet en of het schade kan geven? Of verdampt dit vanzelf bij de eerstvolgende langere autorit? Schermafbeelding 2022-04-04 om 12.50.37.jpg

turboturbo

Forumguru
Dat lijkt wel heel erg op de dynamo.

Hoe erg het is als daar wat olie op is gekomen, durf ik niet te zeggen. Volgende keer even afdekken met een plastic zakje om risico uit te sluiten.

Chrisjemol

Forumguru
Maakt niet zoveel uit als daar olie op zit. Veel dynamo’s lopen zelfs in de olie (motorfietsen voornamelijk)

Bovenaan Onderaan