Olieverbruik bij een RS diesel

hemi24

Forumguru
Dat zijn zogenaamde Firmenwagen; zie het als leaseauto‘s waar medewerkers van VW/VAG één tot twee jaar in hebben gereden.
 

Duijzer

Donateur
De eerste drie/vier jaar had hij 112.000 gereden. Als je de lijn van 30-35 dkm per jaar doortrekt heeft ie dik drie ton gereden. Wat geen probleem hoeft te zijn, maar er zijn nu wel problemen. Dan rest de vraag: wat wil je er mee?

Als de verkopende partij meewerkt ( dat willen ze vaak wel, tot het geld gaat kosten…) en he de koop terug kunt draaien is dat het beste. Zal je wel iets kosten, maar dan ben je er vanaf.

Een andere optie is deze aan een handelaar verkopen voor bijvoorbeeld export. Dat kost je veel meer want de auto is in het handelsverkeer veel minder waard. Enerzijds omdat de kilometerstand veel hoger is, anderzijds omdat de handelaar ook wil verdienen.

Tot slot is een optie om nu het blok te laten reviseren, al dan niet met een bijdrage door de verkopende partij. Dan is het olieverbruik opgelost, maar heb je wel een auto met een dikke drie ton op de klok. Dus reken erop dat je dan de komende jaren nog wel wat kilometer gerelateerde reparaties gaat krijgen. Versnellingsbak, onderstel , radiateur, etc.

In ieder geval sterkte toegewenst.
 

PizzaPieter

Donateur
Goedemorgen allemaal, Mijn RS uit 2014, 14300 km gelopen, import auto, verbruikt pittig olie. Zo'n liter op 1100 kilometer. ook heeft de motor onderdruk. er zijn nog wat kleine dingen waardoor wij denken dat de auto teruggedraaid is op de kilometerstand. Komende donderdag moet hij voor grote reparaties en APK naar de garage en ik weet niet of ik geld niet investeren als blijk dat de auto 2x zoveel gelopen heeft.
Weten jullie een VAGCom specialist in de buurt van Den Helder die dit na kan gaan?
Mss handig om even je post te bewerken en en 14.300km te veranderen in 143.000km

Uiteindelijk komt dat getal er logischerwijs wel uit, maar de eerste post leest een beetje raar
 
Bovenaan Onderaan