ik heb dat nooit normaal gevonden.. olie moeten bijgieten tussen de onderhoudsbeurten. Maar goed, ligt waarschijnlijk aan die ouwe trouwe 1.4 tdi 3 - cilinder die ik op een degelijke manier ingereden heb, namelijk met beleid.. (ik verwijt je niets trouwens, voor alle duidelijkheid, ik verwijs enkel naar mezelf )
heb ik dat dan gezegd?De olie in nieuwe auto's is over het algemeen een dunnere, waardoor je niet kunt vergelijken met een ouder type.
Als je 12Dkm rijd zonder olie even te controleren moet je toch vraagtekens bij jezelf zetten hoor..
Ja Joske waarom controleer jij je oliepeil nietH
heb ik dat dan gezegd?
Grappig... en weer ligt het aan de leaserijder. Want dat zijn toch zulke onverantwoordelijke rijders...Inderdaad, dat is wat ik mij ook bij het lezen van de startpost bedacht. Zeker als je er bij 12.000 km door een olielampje achter komt dat er veel te weinig olie in je blok zit, zou je toch echt wat vaker moeten peilen.
Niets tegen de "zorgzame" leaserijders, maar ik denk dat de OP een leaserijder is.
Natuurlijk kan datKan iemand misschien meer uitleg geven over de 15.000 km beurt (met olie verversen) versus de 30.000 km beurt (longlife olie), en dan met name waarom de longlife beurt niet goed zou zijn?
Vandaag - bij 20k - het olielampje gaan branden. Maandje geleden - bij 10k - hetzelfde liedje.. destijds 'n liter opgekomen.. Elke maand 'n liter olie, beetje veel van het goede, nie?