Aflevering drie ondertussen. Vrijdagavond de wagen afgehaald. Geen haperingen meer. Vanochtend naar de Technische Autokeuring want dat moest voor de 21ste gebeuren. En afgekeurd wegens olie of koelvloeistofverlies!!! En ik had vorige week nog zo gezegd dat ie van binnen naar aangebrande olie rook! Meteen naar Autonatie gebeld en naar ginder gekoerst. Onderweg nog geflitst ook... Blijkt volgens eerste diagnose de versnellingsbak te lekken! En hop, weer met gratis vervang wagen naar huis ....
Ik vermoedde al zoiets. Omdat idd vzv ik weet bij een APK niet gekeken wordt naar olielekkage....Technische keuring is strenger dan APK. Véél strenger.
- RA2
Onderdelen van personenauto’s, bedrijfsauto’s, driewielige motorrijtuigen of aanhangwagens, niet zijnde onderdelen van het brandstofsysteem, het remsysteem, de stuurinrichting of het veersysteem, mogen geen overmatige olielekkage vertonen.
Hanteer de code ‘RA2: Overmatige olielekkage’, als het voertuig overmatige olielekkage vertoont.
Eigenlijk best saai dus..!!?Geen enkel defect, geen enkel rammeltje. Geen drup olie meer moeten toevoegen
? Dat is een vreemde conclusie, maar je zal het als een grapje bedoeld hebben. Ik heb best wel graag een wagen die niet in panne valt.Eigenlijk best saai dus..!!?