Ombouwen naar Xenon

Kuikuhnek

Senior Member
Ik vroeg me af als ik mijn huidige koplampen vervang voor de lens versie, blijft de hoogteregeling dan nog werken? En dezelfde vraag mocht ik besluiten om er lenzen in te late bouwen.
Of moet er van alles aangepast worden.
 

Zwapp

Forumguru
Nee hoogteregeling, dmv het knopje op het dashbord, werkt dan niet meer heb ik begrepen, om automatische hoogteverstelling zoals fabrieksaf te krijgen moet je een hoop dingen wijzigen, als het tegen zit je 2 draagarmen, bedrading en modules, kortom kostbare maar wel uit te voeren klus!
 

Kuikuhnek

Senior Member
Hmm, das een duur grapje. Ik wist dat de facelift modellen niet in de pfl modellen gaan.
Toch nog eens informeren hoe dat gaat als ik de lenzen in laat bouwen.
 

Noord26

Forumguru
Xenon is ook een aardig dure optie. Dat komt niet door lampen op zich, maar door alle techniek die er omheen zit af-fabriek (automatische hoogte regeling, wis-was-installatie, etc..)
 

Petrolhead

Forumguru
Makkelijkste is gebruikt setje originele xenon koplampunits van een O2 PFL die wel af fabriek xenon had, bv bij een demontagebedrijf bv.
Dat is (vrijwel) plug and play, alleen even via VCDS instellen dat er nu xenon is gemonteerd.
Je mist dan alleen je hoogteverstelling en koplampsproeiers, maar om dat te monteren is bijna niet te doen.

Ik heb op deze manier jaren zonder problemen en met veel plezier rondgereden.
Op vakantie of zwaar beladen? Even handmatig de koplampen naar beneden bijstellen en na afloop weer terug, fluitje van een cent.
 

Kensel

Forumguru
Ik heb zelf in mijn O2 PFL aftermarket koplampunits met lens ingebouwd en inderdaad een aftermarket setje Xenon. Moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Lichtopbrengst is dusdanig dat groot licht (halogeen) nauwelijks nog effect heeft, maar wel zonder de tegenliggers te verblinden.
Mijn hoogteregeling werkt ook nog steeds uitstekend (met knopje op dashboard).

Omtrent automatische verstelling en wis-was-installatie: Dit was voorheen inderdaad verplicht, maar dit is teruggedraaid omdat de eisen voor nieuwe auto's minder hoog lagen dan voor reeds rijdende wagens. Ik heb hier met de APK en/of politie geen problemen mee gehad.

Voor het resultaat zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/octavia-ii-2-0-tdi-140pk.15777/page-2#post-457014
 

Rallye

Forumguru
Ter verduidelijking. Van de 02 zijn er twee versies: prefacelift en facelift, afgekort als pfl en fl. De eerste versie van de O2 is dus de pfl.
 
Bovenaan Onderaan