</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Een werkgever heeft, als hij zijn auto's least, in principe geen onderhandelingsruimte want niet hij maar de leasemaatschappij onderhandeld.
Meestal heeft de medewerker al een maandbedrag of catalogusprijs meegekregen zodat ie ongeveer weet wat hij te besteden heeft.
De werkgever beslist alleen, meestal n.a.v. een offerte van de leasemaatschappij, of de door de medewerker gekozen auto (via & door de leasemaatschappij)aangekocht mag/gaat worden.
Als hij het dan belangrijk vind om daar ook zelf nog iets aan over te houden dan steekt de werkgever links of rechtsom een paar honderd eurie in z'n zak. Nou als het hem dat allemaal waard is moet hij dat vooral doen maar werkt niet echt motiverend.
Was waarschijnlijk ook niet in het sollicitatiegesprek verteld dat het zo werkte bij het bespreken van de arbeidsvoorwaarden...
En er zijn echt betere werkgevers!!!
[/ QUOTE ]
Als ik mag kiezen tussen het niet betalen van pensioenpremie, premievrij (afgezien van loonheffing) ziektekostenverzekering, onkostenvergoeding en een geheel vrije hand in mijn autokeuze (OK, geen Ferrari) of wat ruimte om te onderhandelen bij de dealer is mijn keuze snel gemaakt.
Een leaseauto is een onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. De 'gratis' extra's niet.
Dat mijn werkgever een paar honderd euro retour krijgt op een auto vind ik dan prima, want de leaseprijzen voor deze auto's zijn merkbaar lager dan de merken waarmee geen afspraken zijn gemaakt (mijn vorige 307SW was per maand duurder terwijl de totale prijs van mijn Octavia hoger is).