onderhoud LM velgen

Ron467

Actief lid
Als V50 en BartG,

Géén speciale behandeling, af en toe wasstraat en bij wisselen van zomer naar winter en viseversa even binnen en buitenkant goed wassen en drogen voor het opslaan.

Gaat al jaren goed en geen (zichtbare) oxidatie!

Trouwens stalen velgen mogen wel lelijk zijn en LM niet??? en dat voor nagenoeg dezelfde prijs........:ahum:

Ja en dat randje copaslip zit er bij mij ook op/in

Al mijn velgen (ook die van mijn 1 keer per jaar te wassen motorfiets) hebben meer last van spitjes asfalt wat erop blijft plakken en die je er na verloop van tijd niet of heel moeilijk afgewassen krijgt dan oxidatie.

Hetzer

Forumguru
De "standaard" LM velgen zijn ook niet orgineel Skoda maar gewoon van één van de zelfde merken als bij diverse velgen winkels aangeboden worden. De Atria b.v. is de CMS C9.

Ik weet niet hoe je aan deze wijsheid komt????:confused: maar de velgen zoals de Bear, Antares en ook de Atria zijn gewoon origineeel skoda en grproduceerd in CZ.
De Atria is dan ook zeeer zeker geen Cms C9

piair1982

Forumguru
Over de atria gesproken, gisteren heb ik ze weer eens flink schoongemaakt. Spuitflesje velgenreiniger van action gebruikt. Daarna met warm water en sponsje schoongemaakt.
Ze glimmen weer als nieuw. Dat doe ik eens in de 2 maanden omdat ik ongeveer 400 km per maand rijd.
Dus laten we zeggen elke kleine 1000 km schoonmaken.

(foto's zal ik vanavond plaatsen)

Hetzer

Forumguru
Heb zelf ook Atria's als winter set, moet je inderdaad wel regelmatig schonhouden, maar ik moet zeggen dat ze het afgelopen winter, met veel strooisel, toch goed hebben uitgehouden.

@piair, wat heb je eignlijk op de nieuwe TSI zitten, 16" Elba's??

RvdG

Lid
Voor in de zomer kan je er ook een dun laagje vaseline op aanbrengen met een doekje.
Daarna veeg je het vuil er zo vanaf ( kost alleen wat doeken )

piair1982

Forumguru
@ Hetzer ja de nieuwe atria's eigenlijk. Met het tourpakket zaten de Elba's erbij

foto's van de atria's
picture.php

picture.php

Bovenaan Onderaan