@Ronnie,
Dan concludeer ik:
Bij Skoda is de wijziging dus vanaf 18-05-2010 (Diesel). Vanaf dat moment geldt dus een VOI (ongeacht uitvoering oliepeilsensor. (Vanaf 18-05-2010 wijziging in de carterpan en dus plaatsing van oliepeilsensor is mogelijk.)
Het kan als volgt zijn:
Auto's geëxporteerd naar Nederland, worden niet voorzien van oliepijlsensor, ondanks dat plaatsing hiervan in het carter mogelijk is!
Als PON dit zou zeggen, dan begrijp ik het enigszins.
Is dit zo, dan de vraag: Waarom zegt PON dit niet!!
(bvb de oliepijlsensor is er wel!).
Zelf denk ik, dat het niet relevant is, omdat in Duitsland ook GL's rijden zonder oliepijlsensor, maar wel met VOI!
De volgende vraag, van belang voor eigenaren die 60.000 Km p/jr. rijden, is natuurlijk direct: is het achteraf mogelijk om deze sensor in te bouwen en tegen welke prijs?
Dan kun je van 15.000 naar 30.000 KM-beurten overstappen lijkt mij.
Wie kan de volgende concrete vragen beantwoorden:
1. Er zit geen aansluiting voor een oliepeilsensor op mijn carter van de Fabia Greenlie Combi 1.2 Diesel
2. Er zit wel een aansluiting voor een oliepeilsensor op mijn carter van de Fabia Greenline Combi 1.2 diesel, maar de oliepijlsensor is niet geplaatst.
3. Er zit een oliepeilsensor in, want er is een lampje voor in het (maxi)-dot display of het is op een andere manier aangegeven?
P.S.
Ik heb de auto niet eens, dus ik kan met geen mogelijkheid controleren welk van bovengenoemde vragen van toepassing is....
Dan concludeer ik:
Bij Skoda is de wijziging dus vanaf 18-05-2010 (Diesel). Vanaf dat moment geldt dus een VOI (ongeacht uitvoering oliepeilsensor. (Vanaf 18-05-2010 wijziging in de carterpan en dus plaatsing van oliepeilsensor is mogelijk.)
Het kan als volgt zijn:
Auto's geëxporteerd naar Nederland, worden niet voorzien van oliepijlsensor, ondanks dat plaatsing hiervan in het carter mogelijk is!
Als PON dit zou zeggen, dan begrijp ik het enigszins.
Is dit zo, dan de vraag: Waarom zegt PON dit niet!!
(bvb de oliepijlsensor is er wel!).
Zelf denk ik, dat het niet relevant is, omdat in Duitsland ook GL's rijden zonder oliepijlsensor, maar wel met VOI!
De volgende vraag, van belang voor eigenaren die 60.000 Km p/jr. rijden, is natuurlijk direct: is het achteraf mogelijk om deze sensor in te bouwen en tegen welke prijs?
Dan kun je van 15.000 naar 30.000 KM-beurten overstappen lijkt mij.
Wie kan de volgende concrete vragen beantwoorden:
1. Er zit geen aansluiting voor een oliepeilsensor op mijn carter van de Fabia Greenlie Combi 1.2 Diesel
2. Er zit wel een aansluiting voor een oliepeilsensor op mijn carter van de Fabia Greenline Combi 1.2 diesel, maar de oliepijlsensor is niet geplaatst.
3. Er zit een oliepeilsensor in, want er is een lampje voor in het (maxi)-dot display of het is op een andere manier aangegeven?
P.S.
Ik heb de auto niet eens, dus ik kan met geen mogelijkheid controleren welk van bovengenoemde vragen van toepassing is....