Onderhoudsinterval

Joske

Forumguru
Mijn O2 gaat op 15K ook op onderhoud gaan hoor, ik ga niet tot 30K wachten.

Het enige dat ik mij afvraag, wat doet jullie dealer met keuze olie?

nog steeds de longlifeolie dan? of de olie bestemd voor korte onderhoudsintervallen?

hpolie

Senior Member
Ja het zijn vreemde snuiters daar bij Pon! Ik kreeg 14 dagen geleden te horen dat pas op 8 januari 2015 de auto aan de eerste beurt toe was, terwijl er in het serve boekje 2014 stond. Nu ben ik er dus wel op 8 januari geweest voor wat vragen te stellen en de carjacking in laten stellen enz, en ze hebben toen tegelijk de datum veranderd in mijn service boekje bij vh/Swarttouw nu dus Auto Hoogenboom.

@ MissingLink en @Hetzer Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe auto, en dat je er maar veel en plezierige km in mag rijden. :bloemen:

Henk

Waalko Kramer

Forumguru
veel plezier met je nieuwe faab!

idd nu standaard. houdt wel je oliepeil geregeld in de gaten. 30000 km of twee jaar zijn lang...

En waar heb je de led-lampjes gekocht? Bij Xenonlamp.
Sinds afgelopen week rij ik ook in een Faab en wel een combi met DSG (1.2TSI Elegance)

En weet je miscchien ook waar de nieuwe korte antennes tekoop zijn?

piair1982

Forumguru
Hoi Waalko.
Ledjes inderdaad xenonlamp.nl en de antenne is van de huidige fabia te koop. 20 cm lang. Gewoon bij de dealer te koop.

Bart1979

Actief lid
Uiteindelijk is dit alles al regelmatig besproken in diverse andere topics.

Samenvattend:

- VOI is leuk, maar vooral om de kosten te drukken voor lease-mij's en fleetowners in de eerste 3 a 4 jaar.
- Fabia is in Europa altijd op VOI geweest, behalve in NL. Of dat een extra cash-flow beweging was van de importeur of niet, dat zullen we nooit weten
- Diverse garages hebben aan mij aangegeven dat het aan te raden is om vast onderhoud te doen om de 15k, vooral bij de Greenline. Dit om schade (lagers, nokkenassen, turbo's) op de langere termijn te voorkomen (zie diverse merken die extreem lange intervallen hebben teruggeschroefd op diesels vanwege motorschades)
- VOI op Greenline en andere TDi's: altijd VW507.00 spec dus longlife III olie, ook bij vast interval (vanwege roetfilter)
- Vast interval op benzine modellen: niet per se longlife III olie toepassen, dus daar is iets te besparen.

Bovenaan Onderaan