Onderkant auto raakt verkeersdrempels

hemi24

Forumguru
Zouden hulpveren wellicht niet gewoon de kortste klap zijn in dit geval?!? Deze veranderen (verhogen) de stand van de auto altijd ietwat.

felix.somers

Nieuw lid
beste’ ik wist bij aankoop dat de greenline uitvoering 15 mm lager licht dan een standaard uitvoering. de voorgeschreven waarden voor de standaard uitvoerig is 394.1 mm .en voor de greenline is dat 379.1 dus het verschil is 15 mm daar ben ik het mee eens. maar bij mijn greenline is 360.1 gemeten dus een verschil van 19 mm.dit is toch al de moeite he!. groetjes felix

Bakkertje

Forumguru
Net even snel gemeten, bij mij is het 34,9 zo'n beetje. Maar dat is niet met volle tank enzo.. Tank is half vol, ik heb ook een volwaardigreservewiel, ikea antilop stoel, buggy en kinderzitjes (3 stuks erin)..

felix.somers

Nieuw lid
bakkertje’ heb je wel goed gemeten. of heb je de getallen door elkaar gezet is het niet 39.4 in plaats van 34.9 .groetjes felix

Bakkertje

Forumguru
Ik heb gemeten vanaf het midden het Skoda logo tot aan de rand van het scherm, zoals ik het in de beschrijving van Ronnie gelezen heb. En nee het was zeker geen 39,4, ik had ook maar 1 biertje op ;)

In diezelfde beschrijving staat ook dat er een volle tank in de auto moet zitten, een volle ruitsproeier reservoir enz. Dat was bij mij niet, ik had een halve tank, maar weer wel een reservewiel (ipv een compressor) en nog wat ander los spul (kinderstoelen enzo). Ik gok dat ie daar alleen maar lager van wordt..
Hieronder een foto hoe het er bij mij uitziet.
gallery_134_60_460876.jpg

michelover

Forumguru
Ik heb dan wel geen greenline maar heb de mijne ook even opgemeten. 340mm voor en achter met volle tank etc. Ik heb hem laten verlagen met MAD veren. Raak nooit de verkeersdrempels, ook niet met 4 man en bagageruimte tot de nok gevuld. Hou me wel altijd keurig aan de opgeven snelheid, dus 30 / 50 km, misschien dat het wat uit maakt :winkie:

Bakkertje

Forumguru
M'n Greenline hangt sowieso wat achterover. Ik heb voor duidelijk meer ruimte tussen de band en wielkast dan achter. Als ik het topic zo doorlees zou de mijne ook niet goed zijn. Nu zitten er bij mij nagenoeg nooit 2 volwassenen achterin, wel 3 kleintjes inclusief al wat daarbij hoort aan verzorgingstassen, campingbedje enz. Bij mij valt het op zich wel mee. Bij een korte drempel die tussen de wielen past heb ik soms dat ik aan de grond zit inderdaad.

felix.somers

Nieuw lid
bakkertje’ als ik in u plaats was dan zou ik toch eens een test doen met 2 of 3 volwassen personen achterin de wagen. en dan zie je toch dat hij over de drempels kan zonder ze te raken. ik zal dit toch doen voor je garantie om is.want die 3 kleintjes worden toch ook groot. mijn superb moet maandag terug binnen voor dit probleem. de dealer heeft gebeld en zij dat de wagen nu bij hem blijft tot hij het probleem opgelost heeft. en stelt mij gratis een vervangwagen ter beschikking . ik hou jullie op de hoogte! groetjes

andrehj

Forumguru
Nu werd ik toch nieuwsgierig. Bij mij, met standaardonderstel, is het 385 a 390 mm (lastig meten in het donker, zal het morgen in het licht eens nauwkeurig overdoen), maar zeker niet de genoemde 394.
Gemeten met:
- Lege tank (50 km actieradius over)
- Met reservewiel
- Lege kofferbak
- Geen trekhaak.

s-line

Forumguru
Oeps, bij mijne is de afstand tussen hart velg en rand voorscherm 326mm en achter 330mm:shocked: en als ik gewoon rustig over een drempel ga raak ik nog niet eens wat zelfs met de hele familie er in.
Maar wat bakkertje zegt klopt wel,achter zijn de wiel randen minder hoog uitgesneden dan voor,want mijne voor en achter op zijn laagste stand heb ik achter ook iets minder ruimte tussen band en scherm dan voor maar als je de dorpel bekijkt hangt de auto toch iets voorover.
Maar de onderkant van de auto is allemaal plastic met net voor je achterwiel een klein soort spoilertje en dat kan soms wel eens schuren en dat klinkt erger als het is en als hij weg geschuurd is dan is je probleem op gelost of je zet er dan een nieuwe op en begint weer opnieuw.:grin:
gr.michiel

Bovenaan Onderaan