Even nog een paar dingen:
1. Bij mij is het (aflevering eind mei 2013) zonder meer door de dealer opgelost, deze zou het zelf verder verhalen bij Pon.
2. Een prijs die door een dealer (S-point) wordt opgegeven van 650 Euro? Dan is tie blijkbaar de weg een beetje (en een trouwe klant helemaal!) kwijt. 't Is best wel wat werk, maar de onderdelen kosten vrijwel niets.
Ook trouwens de melding van Pon: "Na die datum hebben de verkopers moeten vermelden dat de uitrusting zoals deze in de
brochure van januari staat niet klopt".
Als de dealer dat verzuimd heeft, heeft dus de dealer een probleem, en niet de klant.
3. Laat dit voor een ieder die een auto kocht met dit probleem een les zijn.
Voor mij betekent het dat ik bij de volgende aankoop van een auto (welk merk en waar dan ook) niet akkoord ga met alleen een opsomming van mee bestelde "pakketten", maar alleen akkoord ga met een gespecificeerde opgave van de mee bestelde extra's.
De computer kan dat niet zonder meer leveren meestal, maar een -desnoods-handgeschreven en ondertekende opgave van de verkoper is voor mij goed.
Zo'n dooddoener van: "de folder kan fouten bevatten" gaat dan niet op.
Je maakt dan namelijk een heldere afspraak met de leverancier over wat je wél- en níet bestelt/betaalt.