Cordoba
Forumguru
@Rallye: ik zie het vaak als een sport om zo zuinig mogelijk van A naar B te rijden. Bij tunnels waar de CC zoveel gas terugneemt dat ie op de motor remt, dan gooi je gratis energie (snelheid die je cadeau krijgt door het naar beneden rijden) gewoon weg, en vervolgens moet er weer een hoop energie ingestopt worden om de snelheid vast te houden.
Overigens ben ik juist iemand die heel veel op de CC rijdt, en weinig hoeft in te grijpen op de CC, ook in de spits, hoofdwegen in de stad en op de snelweg. Het punt dat ik noemde, vind ik een nadeel van de CC, daar staan een aantal voordelen tegenover (niet zo snel ongemerkte snelheidsoverschrijdingen = bekeuringen, rustgevender/ontspannender rijden). Een voorbeeld: een poosje terug moest ik richting Eindhoven en gezien het tijdstip dat ik daar moest zijn, vertrekken in de ochtendspits. Na wat file op de A12 bij Woerden de CC ingeschakeld, en pas in de buurt van Vught op de A2 van de CC af, omdat er wegwerkzaamheden waren, met gereduceerde max. snelheid. Overigens gewoon wat af laten zakken en op de lagere max. snelheid de CC opnieuw ingesteld. Als je dat soort afstanden rijdt zonder de CC ook maar even uit te moeten schakelen, dat zegt denk ik wel iets.
Het klagen over eerder genoemd nadeeltje van de CC is typerend voor mij: ik ben een perfectionist, en wil alles zo goed mogelijk voor elkaar hebben, al heb ik ook voldoende realiteitszin om te beseffen dat dit niet altijd lukt. In het werk dat ik in de loop der jaren heb gedaan, is het vaak belangrijk om kritisch naar resultaten te kijken, en te beseffen waar verbetering mogelijk is.
Overigens ben ik juist iemand die heel veel op de CC rijdt, en weinig hoeft in te grijpen op de CC, ook in de spits, hoofdwegen in de stad en op de snelweg. Het punt dat ik noemde, vind ik een nadeel van de CC, daar staan een aantal voordelen tegenover (niet zo snel ongemerkte snelheidsoverschrijdingen = bekeuringen, rustgevender/ontspannender rijden). Een voorbeeld: een poosje terug moest ik richting Eindhoven en gezien het tijdstip dat ik daar moest zijn, vertrekken in de ochtendspits. Na wat file op de A12 bij Woerden de CC ingeschakeld, en pas in de buurt van Vught op de A2 van de CC af, omdat er wegwerkzaamheden waren, met gereduceerde max. snelheid. Overigens gewoon wat af laten zakken en op de lagere max. snelheid de CC opnieuw ingesteld. Als je dat soort afstanden rijdt zonder de CC ook maar even uit te moeten schakelen, dat zegt denk ik wel iets.
Het klagen over eerder genoemd nadeeltje van de CC is typerend voor mij: ik ben een perfectionist, en wil alles zo goed mogelijk voor elkaar hebben, al heb ik ook voldoende realiteitszin om te beseffen dat dit niet altijd lukt. In het werk dat ik in de loop der jaren heb gedaan, is het vaak belangrijk om kritisch naar resultaten te kijken, en te beseffen waar verbetering mogelijk is.