Ontvangst Stream Radio

RDE

Lid
Naar aanleiding van het voorgaande draadje over de tevredenheid van onze auto's, bedacht ik me eigenlijk waar ik nu juist niet over tevreden ben. Al eerder gehoord zijn de klachten over de onvangst van de Stream Radio. Is nota bene ten minste 5 keer zo duur als een after-sale Pioneer (o.i.d.), maar het ontvangst van het apparaat is werkelijk belabberd. Wat ik wel bijzonder kan waarderen is de automatische volumeregeling wanneer is van snelheid verandert, dit werkt erg goed. Wat zijn jullie ervaringen met de ontvangst?

Vacaro

Senior Member
Heb al eens ergens in een topic hierover gehad.
Ontvangst is niet zo goed, ook werkt rds niet naar behoren.
Bij luisteren naar radio op bv volume 6, komt er traffic message dan gaat volume naar bv10 om halverwege bericht terug te vallen naar volume 3.
Heb al de vijfde radio erin zitten en bij deze gebeurt het nu ook.
Een van de dagen moet ik toch binnen voor onderhoud, dan laat ik nog maar eens naar radio kijken. mss dat men dan eindelijk model 2007 monteert en mijn probs zijn opgelost.
Had al eens gevraagd voor duurder model mits opleg, maar da was niet mogelijk ivm garantie..
Als het niet opgelost geraakt zal mijn volgende radio zeker niet meer van Skoda zijn.

LenK

Forumguru
Dat is jammer want ze zijn wel mooi geintegreerd in het dash.
Apparatuur van een ander merk is vaak de vlag op de modderschuit, een visuele disonant dus.
Wat mijn Audience radio ontvangst betreft: het kon beter maar ik ben niet ontevreden. Hij zat in de auto toen ik hem kocht. Als mijn volgende auto een Octavia word dan laat ik hem denk ik overzetten.
Zelf een Audience kopen zou ik dus nooit doen omdat die helemaal absurd prijzig is.
Maar het is wel een schitterend stukje techniek zo'n compacte 6CD wisselaar en met MP3 cd's oneindig veel muziek. Maar dat is ondertussen ook al weer achterhaald door MP3 spelertjes met ..tig-GB.

H

HeerlijkHelder

ik vind de stream helemaal niet zo slecht hoor. Goeie radio die er prima uitziet in het dash. Mijn collega heeft een o2 met een achteraf ingebouwd radiootje. Met alle respect maar dat gat onder de radio is zonde van het dashboard ziet er niet uit daar heb ik best meer geld voor over... We hebben allemaal voor het oog wel metallic lak, 17" velgjes, verlaagde veren en noem maar op maar een gat in je dashboard omdat je radio niet past nemen we voor lief. Nee geef maar dan maar de stream of andere passende radio. En echt ik ben er echt tevreden over.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb liever een gat in mijn dashboard en een hele goede radio dan geen gat en een mindere radio. De kwaliteit van de radio geeft bij mij toch doorslag. Maar goed in de Fabia heb je sowieso een gat onder de radio behalve als je een elegance uitvoering hebt dan zit daar een laadje.

Voordat ik mijn O2 kocht werd ik al gewaarschuwd voor de Stream, hier op het forum. Op advies van de dealer toch maar gedaan. Hij gaf toe dat er problemen zijn geweest, maar die moesten opgelost zijn.
En ik heb er geen spijt van. De radio doet het prima, goede stereoscheding, prima geluid, CD, MP3 helemaal geweldig.
In mijn vorige auto had ik een JVC, die was net zo duur, maar niet half zo goed!

joergarms

Senior Member
Ik heb liever een gat in mijn dashboard en een hele goede radio dan geen gat en een mindere radio. De kwaliteit van de radio geeft bij mij toch doorslag. Maar goed in de Fabia heb je sowieso een gat onder de radio behalve als je een elegance uitvoering hebt dan zit daar een laadje.

Die lade kun je gewoon bij de dealer bestellen en er dan inklikken.
Dan haal je het open vakje eruit.
Ik vind zelf dat open vakje erg handig, heb er altijd m'n mobiel, pakje kauwgom etc. inliggen.
Kreeg toen ik mijn auto bij de dealer ophaalde wel direct een stripje bij wat aan de bovenkant van de radio komt, toch wel attent om daar aan te denken.

joergarms

Senior Member
Als je een niet originele radio in de din-schacht inbouwt, dan hou je boven je radio een ruimte van een 8 mm over, daar is een pasklare strip voor te krijgen zodat alles toch mooi passend in te bouwen is.

Michel

Forumguru
Als je een niet originele radio in de din-schacht inbouwt, dan hou je boven je radio een ruimte van een 8 mm over, daar is een pasklare strip voor te krijgen zodat alles toch mooi passend in te bouwen is.

In dit geval heb je het natuurlijk over de Fabia, maar de Stream radio is een model radio voor de Octavia. In de Fabia kan je inderdaad onder de radio kiezen voor een open vak of een laatje, maar of dat ook bij de Octavia het geval is???

Peter_Octavia

Forumguru
Kan ook niet positief zijn over de Stream radio...

Wat me echt stoort is de ontvangst van de radio... Dat kan gewoon beter lijkt mijn...

Maar ja.. het oog wil ook wat. Daarom blijft hij zitten.... voorlopig althans...

joergarms

Senior Member
To Michel; had het inderdaad over de Fabia ja.
Zijn de radio's van de octavia en de Fabia dan ook weer helemaal verschillend?

Michel

Forumguru
@joergarms: Ja, de radio's zijn duidelijk verschillend. Om het nog eens extra verwarrend te maken: In de Fabia I en Octavia I kan/kon je een fabrieksradio bestellen, genaamd Symphony, maar qua uiterlijk zijn ze compleet verschillend van elkaar en waarschijnlijk ook niet uitwisselbaar.
Ook de fabrieksradio's voor de Fabia II en Octavia II lijken niet uitwisselbaar te zijn, omdat de middenconsoles van beide auto's van elkaar lijken te verschillen.

Ik heb nu sinds ruim een maand een O2 BE met een Stream MP3 radio.
Ik snap werkelijk niets van al de klachten niet die ik hier lees! Ik vind het een waanzinnig apparaat. Radio-ontvangst is uitstekend, de geluidskwaliteit (i.c.m. de af-fabriek speakers) vind ik uitstekend, de MP3 weergave is uitstekend, etc.
Ja, inderdaad het ding kost een paar centen, maar voor dat geld heb je dan wel een perfect in het geheel van de auto passende unit. En dus niet zo'n achteraf ingebouwde Pioneer/Kenwood/Sony/JVC met van die afschuwelijke gekleurde lichteffecten.

Nee, ik ben erg tevreden met mijn Stream MP3!

joergarms

Senior Member
Wat die lelijke licht-effecten betreft, mijn Kenwood, heeft echt precies dezelfde kleur verlichting als de dashboard verlichting van mijn auto.
Dat is ook één van de dingen waar ik bijzonder goed op let.
Het display is verder gewoon rustig, ik hou zelf namelijk ook niet van zo'n rijdende discotheek-radio.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb nu sinds ruim een maand een O2 BE met een Stream MP3 radio.
Ik snap werkelijk niets van al de klachten niet die ik hier lees! Ik vind het een waanzinnig apparaat. Radio-ontvangst is uitstekend, de geluidskwaliteit (i.c.m. de af-fabriek speakers) vind ik uitstekend, de MP3 weergave is uitstekend, etc.
Ja, inderdaad het ding kost een paar centen, maar voor dat geld heb je dan wel een perfect in het geheel van de auto passende unit. En dus niet zo'n achteraf ingebouwde Pioneer/Kenwood/Sony/JVC met van die afschuwelijke gekleurde lichteffecten.

Ik heb een Pioneer en die geeft rustig licht, deze kan je ook instellen op welke kleur je wilt. En ik heb ingesteld op groen licht zodat íe mooi harmonieerd met het dashboard licht. Dus dat valt wel mee hoor.

Bovenaan Onderaan