Ontvangst Stream Radio

hgoor

Lid
Ik heb nu sinds ruim een maand een O2 BE met een Stream MP3 radio.
Ik snap werkelijk niets van al de klachten niet die ik hier lees! Ik vind het een waanzinnig apparaat. Radio-ontvangst is uitstekend, de geluidskwaliteit (i.c.m. de af-fabriek speakers) vind ik uitstekend, de MP3 weergave is uitstekend, etc.

Moet zeggen dat ik ook geen klachten heb; maar het is maar hoe je het treft denk ik. De ontvangst is bij namelijk beter dan mijn vorige auto. Nu kan ik tot 3/4 in de Zeeburgertunnel nog genieten van BNR en slechts een paar seconden niet. Voorheen was ik na 50 meter in de tunnel al het signaal kwijt..

vdijk

Lid
ik moet zeggen dat ik ook tevreden ben met de ontvangst van de stream.

het enige wat mijn opvalt is dat bij de grensovergang (bergen op zoom -> Haven Antwerpen) geen radio 538 meer kan ontvangen. Radio 1 blijft wel in de lucht.

Als ik de liefkenshoektunnel voorbij ben en weer op E34 rij, ik weer wel radio 538 kan ontvangen. Het lijkst wel op de haven het radiosignaal tegen houd.

MadDog2K

Actief lid
Heb m'n auto nu 25 uur :)

De ontvangst vind ik wel wat tegenvallen, hoewel ik natuurlijk al ernstig rekening had gehouden met wat hier op het forum te vinden valt.
Toch had ik kleine hoop dat dit bij de huidige versies helemaal opgelost zou zijn.

Hij kraakt gewoon :)

Hij kraakt gewoon :)

Vind je dat gekraak echt leuk? Vanwaar anders die smile? Of valt het allemaal wel mee?

Ik geloof - afgaande op dit forum - dat ik niet zo erg verwend ben, met een redelijk bejaarde Pioneer-audioinstallatie thuis (wat heet: 12 jaar oud)en een Stream MP3 in mijn (gloednieuwe) auto, maar ben over beide best tevreden.
:680:

Maar jullie hebben gelijk: inderdaad valt de ontvangst (iig het geluid) van de autoradio soms minder dan een tel weg, en dat is wat hinderlijk, meer niet. Weet iemand trouwens inmiddels of aan dat wegvallen van het geluid wat te doen is?

MadDog2K

Actief lid
Vind je dat gekraak echt leuk? Vanwaar anders die smile? Of valt het allemaal wel mee?

Leuk is het uiteraard niet, die smile is wellicht inderdaad wat misplaatst :1439:
Ik bedoel meer dat er volgens mij mensen zijn met grotere problemen (hardere kraak, etc) met de Stream.

hgoor

Lid
Vraag me af waar jullie wonen? Mijn woon-werk verkeer is van Almere naar Purmerend en ik heb absoluut geen klachten. Ik luister veel naar BNR en da's nou niet de meest populaire zender, maar ik ontvang 'm verder erg goed.

Misschien moeten jullie ook nog wat settings finetunen? Je kunt bijvoorbeeld automatisch zoeken naar een sterker alternatief kanaal voor dezelfde zender? B.v. in het geval van BNR krijg ik 'm soms op 99,9 ivp 101.1 (ofzoiets)...

Geen centje pijn?

Om antwoord te geven op je vraag: regio Amersfoort, Utrechtse Heuvelrug, Gelderse Vallei (staat in mijn profiel, trouwens) - maar dat maakt alleen echt veel uit voor de ontvangst van Radio 4. Die zender is overigens op meer plekken in Nederland alleen maar beroerd en zwaar gestoord te ontvangen. BNR en Radio 1 zijn sterke en goed te ontvangen zenders, hier in de buurt. Maar ook die zijn deze week een paar keer heel kort stilgevallen. Het hindert me niet echt, overigens. Er zijn ergere en veel vervelender dingen te noemen - maar dan heb ik het niet over m'n auto ...

De stream is niet zo goed als de Blaupunkt die ik in het verleden had, maar ik heb het gevoel dat ie over het frequentie bereik wat wisselt in ontvangst, waarbij een aantal zenders altijd goed zijn en een aantal altijd wat minder.

Bovenaan Onderaan