ontwasemen

jojo02

Nieuw lid
eruit gestoomd

Deze week naar Duitsland geweest. Door de weersomstandigheden een rit van zo'n 6 uur. Kachel op 23 graden en lekker doorgestookt. Daarbij de stand ontwasemen op de voorruit constant aan gehad. Nu minder vocht in de auto. Wat me wel opvalt is dat als ik de kachel op 3 streepjes laat maar de ontwasemer uit zet de boel toch (ook als alles warm is) weer beslaat (te beginnen bij de zijruiten achter). Dus toch de ontwasemer er maar bij aan houden.

deusjevo

Forumguru
Bij mijn ex O1 demarrage stond de Automatic Climate Control zomer en winter op 21oC.
Nooit problemen gehad met vocht hoewel ik 's winters vaak instapte met vochtige kleding.

Wel de Automatic Climat Control altijd op de AUTO stand gehad en nooit geexperimenteerd met andere standen.
Heel soms even op "voorruitstandje ontwasemen" maar dat was hoogstens 1 of 2 minuten, daarna weer op AUTO.
Als je de ACC manueel harder of zachter zet dan vervalt automatisch de AUTO stand.

jojo02

Nieuw lid
Dat heb ik eerst ook gedaan. Op het forum heb ik gelezen dat de AUTO bij een lage temperatuur niet meer werkt. In het instructieboekje wordt daarvoor 5 graden boven nul aangegeven. Ik heb het ook met AUTO aan geprobeerd maar dat werkte niet zo. Daarbij zeg ik wel dat het dan ook kortere afstanden waren.
Bedankt voor je reactie.

Bovenaan Onderaan